Motu Digital Performer

Hou het maar gewoon als een geheimtip.
Bij mij doet ie het goed, maar ik gebruik hem niet op full force en ik weet niet of ie de stabiliteit van ProTools haalt als je het onderste uit de kan haalt. Ik denk dat Mouse on Mars met vrij diep met DP werken, dus dan kan je effe checken wat de mogelijkheden zijn. Compatibiliteit met Logic-projecten? Ik denk het niet, net zoals je dat niet hebt tussen Protools en Cubase of tussen Nuendo en Logic. OMF gaat wel natuurlijk.

Wat die VST issues betreft: van de plug-ins die ik heb, doet geeneen het slecht. De meeste plug-ins die voor Mac zijn geschreven, zijn toch trouwens zo goed als altijd ook in AU geschreven. Ik weet zelfs ni of ik er één of VST heb draaien. Maar het lijkt me als je ze converteert met vst-to-AU-wrapper, dat ze dan zonder problemen moeten werken.

waag ik het ook?

waag ik het ook?

Origineel geplaatst door bobaphat
Het wil maar niet lukken met dat digital performer op het synthforum he

Ik heb een tijdj terug een MOTU Traveler gekocht, laten we zeggen een beetje op de groei (want ik moet nog wel ff wat leren op 't gebied van opnemen en sequencers etc) en nu kreeg ik via een goeie shop in Hamburg de tip naar DP te kunnen upgraden voor maar ca. 360 vanuit het gratis bij de traveler gekregen AudioDesk. Niet dat ik daar al veel mee gespeeld had ondertussen.. Voordeeltje voor mij zouden de mogelijkheden met film ed kunnen zijn, al schijnt dat in Live 6 ook meer te kunnen.

Dat laatste pakket lijkt me voor een heel groot gedeelte te bieden wat ik wil- al lijkt het wat meer op digitale instrumenten gericht dan de paar echte die ik ook wil gebruiken. Maar als ik lees dat acts als Autechre en Mouse on Mars met DP werken maak ik me niet zoveel zorgen over de mogelijkheden van het pakket waar ik nog erg weinig van gezien heb. Ik begin ergens onderaan met eigen opnames en wat VST-dingen denk ik, dat samen met sync leggen, warpen etc zullen ze allebei wel op hun manier kennen.

Feit is dat ik met mijn opname/sequencing-ambities me liever aan 1 pakketje wijdt dan aan 2 (want ik zal ook nog een 1300 euri aan Final Cut Studio moeten gaan uitgeven)- dus wat zeggen de helaas weinige experts over de keuze?

Ik ga 't draaien trouwens op op een MacBookPro- maar daar hebben beide fabrikanten hun binaries al wel voor op orde.

thx

Ik draai DP op een g4 en die trekt alles, MaxMSP via rewire, +/- 18 stereokanalen, een plugin of 6 en masterworks op de masterfader... dit was bij wijze van test, want zoveel heb je echt niet nodig om lekker te werken, maar goed...

... DP is hier in nederland net zoveel gebruikt als tibetaanse ceremonievlaggetjes dusss...

Ik kan wel roepen hoe goed het allemaal is, maar dat heb ik in eerdere posts al gedaan.. gewoon ff de manual doorworstelen, goed finetunen en je hebt een PT compatible sequencer die gewoon lekker werkt en je naar eigen behoeften kunt tweaken!

Attachments

• autechredpnwnwviii.l.jpg
    autechredpnwnwviii.l.jpg
    196,2 KB · Bekeken: 124
AU en MAS?

AU en MAS?

Zit er ook sterk over te denken om op DP5 over te gaan, begin een beetje uitgekeken te raken op Cubase. Bij elke update zijn de poorten van m'n amt8 weer anders gemapped en moet je als je oude nummers laadt alles opnieuw mappen. En ik weet dat je niet hoeft te updaten maar ja, iedere keer hoop ik weer dat het beter en sneller wordt...

In een Sound on Sound test las ik dat het niet mogelijk is om AU en MAS plugins tegelijk te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn er gebruikers die een Liquid Mix gebruiken in combinatie met DP en werkt dat goed?

Het feit dat de MOTU hardware perfect in DP geintegreerd schijnt te zijn spreekt me ook erg aan. Ik werk met een 24I/O waar ik zeer over te spreken ben en kan dus ook voordelig een upgrade naar DP5 kopen.

Dank,
Patrick.

mas zijn gewoon plugins van DP zelf en je kan alles lekker naast elkaar draaien zonder problemen. Een simpele AU delay gaat goed samen met een MAS EQ dus ik zie het probleem niet...

DP, blijf er nu bij zweren... Echt veel meer waar voor geld dan welk ander pakket dan ook denk ik...

thanx

thanx

Bedankt voor je antwoord, leek me al sterk dat dit niet kon. Ik ben denk ik wel om, volgende week maar eens langs midi-amsterdam om een upgrade te scoren...

Ben de handleiding van Audiodesk al vast aan het bestuderen :).

dp5 binnen!

dp5 binnen!

Zo, DP5 afgelopen week binnen gekregen. Heb er nu een paar uurtjes mee gewerkt en m'n eerste indruk is dat het erg snel en stabiel werkt. Alles is heel nauw verweven met het OS, nu kan ik de "Audio MIDI setup" van OSX ook nuttig gebruiken. En voor DP is maar 1 ding het allerbelangrijkst: timing! Je kunt andere applicaties openen zonder dat de timing ook maar een krimp geeft. Met Cubase is dat wel even anders, dat begint bij mij meteen te haperen.
Het is wel even wennen als je jarenlang met Cubase hebt gewerkt (vanaf versie 1 op Atari).
De "learning curve" is minder stijl als bij Logic heb ik het idee. Heb wel eens een trail versie gehad van Logic Express maar werd daar niet echt vrolijk van.

Wat ik een beetje mis zijn ghost copies zoals je die in Cubase hebt, misschien ben ik er nog niet achter hoe dat in DP werkt. Als ik het goed begrijp is een Sequence zoiets als een Arrangement in Cubase.

Patrick.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door carrejans
Ik herinner me nog iets wat die mannen vertelden. Digital Performer gebruikt hetzelfde bestandsformaat als ProTools. Dus je bestanden van DP kunnen bijv doorgemaild worden naar iemand, die protools in z'n studio gebruikt; en perfect geopend worden in PT.

Heeft iemand hier meer info over, want ik krijg dit niet voor de bakker. Heb op het moment DP 5.11 (op macbookje) en krijg het niet voor elkaar om de project files daarvan in een LE 7.3 van ProTools te openen. Voor een later in te richten studio zou dit een enorm voordeel voor mij kunnen zijn als dit kan.
Ik zie bij DP de opties om een project te kunnen saven als verschillende varianten (MIDI / OMF / AAF, allerleid DP versies, en wat AudioDesk versies). Het zal vast via OMF kunnen, maar dan moet die ProTools weer uitgerust worden met een Digitranslator.

Iemand hier meer over, of moet ik weer eens intunen op RtFM ??

Via OMF en Digitranslator is de manier dat het werkt, maar plug-ins ed. neemt ie niet mee: moeten dan dus ook op beide systemen hetzelfde zijn. Mixer settings neemt ie wel mee. OMF is eigenlijk een droge multitrack file dus.

Dit is hetgeen ik ervan afweet en da's niet alles.

Origineel geplaatst door brmzz
Plaatje ziet er cool uit. Kan ik ergens een demo downloaden? krijg um zo niet gevonden op de MOTU site. Alleen de updates?

voor zover ik weet bestaat er geen demo versie van (en lijkt het daarmee dus ook weer een beetje op alle andere 'grote' sequencers).

Origineel geplaatst door danomatic
voor zover ik weet bestaat er geen demo versie van (en lijkt het daarmee dus ook weer een beetje op alle andere 'grote' sequencers).

Ja dat bedacht ik mezelf ook net. raar maar waar. Je kunt van bijna alle consumer software namelijk een demo downloaden om te testen hoe het in elkaar zit, anders kun je als consument ook niet weten of het iets voor je is toch?

zo blijft het natuurlijk een beetje underground

Origineel geplaatst door danomatic

Volgens mij kun je bij muziekwinkels wel demoversies op CD krijgen. In ieder geval zijn er gewoon demoversies van Cubase, alleen enkel op CD-ROM en niet op internet. Dat zal wel te kraakgevoelig zijn.

gok

gok

Ik vond het ook wel een beetje een gok om zonder het eerst eens gezien te hebben een pakket van een paar honderd euro te kopen maar bij m'n 24I/O zat Audiodesk (min of meer alleen het audio deel van DP) en zo kon ik al een aardige indruk krijgen.
Ben er dolblij mee, het werkt wel heel anders dan Cubase maar is rete strak! Op m'n Mac (G5 1.6GHz, 2 Gb RAM) draait het als een trein. Je kunt een loopje aanzetten en dat blijft gewoon strak; ook als je bijvoorbeeld effe wilt Safari openen om te kijken of er nog nieuws op Synthforum is. Da's met Cubase wel anders; begint direct te hikken.

Misschien ook eens bij een serieuze muziekwinkel langs waar ze DP verkopen. Ik heb het bij midi-amsterdam aangeschaft, weet alleen niet of ze in de winkel een demo kunnen geven.

Patrick.

Laatst gewijzigd:
Amsterdam is een beeeetje te ver weg... Ik ga morgen ff bij de winkel hier om de hoek langs om te vragen of ze een demo hebben. Ik ben i.i.g. geintresseerd en ik hoop dat ze me verder kunnen helpen. De audio strech functie lijkt me in ieder geval erg geil...

@ pt. ik werk nu met logic en heb ook geen problemen met midi en audio terwijl andere programma´s lopen. maar voor eventuele andere gebruikers : Hoe groot is de overstap geweest? kun je Qbase songs overzetten naar DP? of moet je dan helemaal overnieuw beginnen?

opnieuw

opnieuw

Misschien dat je via dat universele exportformaat van Cubase naar DP kunt maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Heeft er ondertussen nog iemand ervaringen opgedaan met Digital Performer?

hee deze thread heb ik nog nooit gezien en ik zwerm al sinds 2002 op dit forum rond.
ik gebruik MOTU Performer al sinds 1991 (let op... was toen nog geen "Digital" Performer maar sec een MIDI sequencer).

Daarvoor werkte ik met ATARI en Cubase.
Ik kocht toen een mac van een Apple dealer die nauw samenwerkte met muziekopleidingen.
Ik had een showroommodel en die stond vol met muzieksoftware.
vond het niet zo erg dat ze niet eerst de harde schijf hadden gewist :)

Ik kon toen mooi alle sequenders (Cubase, Opcode Vision, Logic enz.) met elkaar vergelijken en Performer sprong er toen al torenhoog bovenuit met name door de overzichtelijkheid maar ook door de "song" mogelijkheid die andere sequencers miste.
Je kan er ongeveer netzoals cubase mee werken maar dan kan je meerdere "cubase achtige" files als patterns in 1 song stoppen.

Ik werk er sindsdien naar alle tevredenheid mee... eigenlijk weet ik niet beter. je kan er alles mee en het is gewoon een superpakket. zeker vergeleken met Logic wat ik een heel erg onlogisch- en overzichtelijk pakket vind.
Heb begrepen dat Logic z'n populariteit heeft te danken aan het feit dat ze in het begin gratis pakketten uitdeelde aan muziekopleidingen waardoor alle studenten gewend raakten en later allemaal massaal Logic aanschafte... niet omdat het nou zo'n supergoed pakket is dus.

MOTU heeft zich altijd meer op de professionele markt gericht.
Ik heb bergepen dat DP in USA al jarenlang een leading sequencing-pakket is terwijl we het in Europa nauwlijks kennen.
Het wordt ook veel gebruikt door muzikanten in de filmindustrie (voor het maken van filmmuziek dus).

De functies zijn inmiddels erg verbeterd in Digital Performer, metname de audio mogelijk natuurlijk.
Veel van de functies die we nu zo gewend zijn van Cubase en Logic waren als eerste in Performer te vinden.

:luv:

Digital performer 6 is al een tijdje uit. Heb eens naar de interface gekeken en het ziet er allemaal erg rustig,kalm en overzichtelijk uit.
Intussen nieuwe bevindingen van anderen? Hoe het zich meet tov andere grote merken? Het lijkt er op alsof er een paar hele serieuze proffi functies zijn bijgekomen. En het ziet er allemaal erg overzichtelijk uit!
Enige kans dat dit ooit op PC weer terug komt (net als vroeger)?

Back