Welke synth wil niemand hebben? oftewel Linke soep

Hohner.

Hohner.

Wat ik niet wil is een Hohner sampler. Maar das dan ook geen synth natuurlijk.:D

Ik wil dus nooit meer een piano, tis wel geen synth, maar valt wel onder de toetsenborden. Die dingen zijn gewoon te zwaar om 3 keer op een avond naar verschillende liveshows mee onder je arm te nemen en ze hebben ook geen controllerknoppen. Geef mij dan maar een Asio met een pianosample8o)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
:confused:

@Pim : Schrap dan ook meteen het woord "synthgod" bij je avatar. Want elke synthgod heeft één of andere FM bak in huis. A must have. That simple.

En verder wil ik elke synth. Want elke synth is op één of andere wijze bruikbaar.

OK hier kan ik wel inkomen. Maar dan schrijf je dit:

Wat ik niet wil is een Hohner sampler. Maar das dan ook geen synth natuurlijk.

Met zo'n sampler kan je je eigen waveforms tekenen. Deze functie maakt hem tevens tot synthesizer:) Ik kan nu dus maar 2 dingen concluderen:

Of: Je wilt wel een Hohner sampler, maar dat weet je zelf nog niet.
Of: Je wilt niet elke synth ondanks dat elke synth op de een of andere manier bruikbaar is.

Met zo'n sampler kan je je eigen waveforms tekenen. Deze functie maakt hem tevens tot synthesizer:)

Ik dacht ook al. Die Hohner is toch gewoon een Casio FZ-1? Die wil ik nog wel, of eigenlijk, door tijdelijk ruimtegebrek zou een FZ-10M vooralsnog beter passen.

Origineel geplaatst door LoFiye
Roland D-110

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het maar een vaag apparaat :D

Wat is hier vaag aan? Voorbeeld een Vangelis-achtig soundje.

Attachments

• d110-example.mp3
    555 KB · Bekeken: 87
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
:confused:

@Pim : Schrap dan ook meteen het woord "synthgod" bij je avatar. Want elke synthgod heeft één of andere FM bak in huis.

Die naam heb ik gekregen van een grote synthesizer meneer. Dat is een "name of honour"... Dus die blijft nog wel even staan. ;)

Ik heb een hekel aan de DX-7 vanwege de sounds die er in zitten. Misschien dat FM best leuk klinkt, maar wat er in de DX zat heeft niets meet synthesizers te maken.
Mijn stelling wordt ondersteund door de feiten: veel pianisten kochten een DX-7. Weinig pianisten kochten een synthesizer.
Ik vind de DX-7 een goed muziekinstrument, maar een verschrikkelijke synthesizer.

(off topic: ik moet vanaf volgende week voor een fabrikant FM geluiden programmeren. Dat kan nog lachen worden)

Origineel geplaatst door Pim
Ik vind de DX-7 een goed muziekinstrument, maar een verschrikkelijke synthesizer.

Wat is jouw definitie van een synthesizer dan?:confused: En welke grote synthesizer meneer bedoel je?

Zit er een display op iets, dan dient het ook een grote te zijn en niet dat je door allerlei submenu's dient te gaan.

Neem de S2000 sampler van AKAI. Wat een irritante sampler was dat zeg. Kon er echt niet mee werken. Niet echt een apparaat voor snelle resultaten. Filter is ook niets.

IK hoef voorlopig niets meer, aangezien mijn set-up wel okay is. Misschien in de toekomst een goede computer voor erbij.

Met zo'n sampler kan je je eigen waveforms tekenen
De S550 sampler van Roland heeft dat ook. In het begin leek me die optie geweldig, maar in de praktijk deed ik er weinig mee. Bruikbare sounds zijn nog moeilijk te tekenen ook. Met een synthesizer heb ik sneller resultaat.

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Op zich hoef ik de GEM Equinox heel niet te hebben.

haha, ik zat deze thread te lezen: briljant. Maar in dat geval laat de ik de Equinox mooi hier staan ;) Speelt prima hoor.

Ik zou dan ook nooit wat voor Moog dan ook willen. Eigenlijk alles analoog, monofoon en geen presets kan opslaan zou ik niet willen hebben. Nou, hebben misschien wel, alleen als er coole ledjes opzitten. Veel knipperende lampjes, schuifjes en draaiknopjes en gloeiende buisjes is wel een mooi gezicht. Maar om muziek mee te maken?
schater.gif

ha! :geslaagd: En nu maar hopen dat ik niet uit het forum wordt gekicked :D:dubbel:

Origineel geplaatst door RedTitan
Ik zou dan ook nooit wat voor Moog dan ook willen. Eigenlijk alles wat Analoog, monofoon en geen presets kan opslaan zou ik niet willen hebben. ha! :geslaagd:

Holy crap, volgens mij zoek je ruzie!!

Origineel geplaatst door RedTitan
Ik zou dan ook nooit wat voor Moog dan ook willen. Eigenlijk alles wat Analoog, monofoon en geen presets kan opslaan zou ik niet willen hebben. ha! :geslaagd:

Jammer dat je dan nooit het beste op synthgebied zult hebben.

roland D-20 is wel een vervelende bak. Programmeren vond ik niks, de sound vond ik 3x niks.

de mc-303 is denk ik ook wel een bak die bij de meeste synthfreaks zo weg is (no offence)

De Korg Trident.. echt te zwaar, te duur, te weinig spectaculairs om zoveel te sjouwen.

Voor de rest kan ik weinig synths bedenken die zulke bezwaarlijke nadelen hebben dat ze voor de grootste creatievelingen onbruikbaar zijn.

btw, zo nutteloos was die 'mooiste laag'-thread nou ook weer niet.
Er bestaat wel degelijk zoiets als mooi en lelijk laag :frons: wat wel nutteloos is, is een bak die goed is in strings afstraffen op het gebrek aan goede bassen. Of een 303 afstraffen omdat er geen mooi hoog in zit voor pads :D dat gaat nergens over..

Dat was ook de bedoeling niet. Je moet als TS goed specificieren wat je wilt weten. "Welke analoge synthesizers die goed voor bassen inzetbaar zijn hebben het dikste laag? of het warmste laag?" vind ik geen vreemde vraag

Origineel geplaatst door Arv
sommige houden nogal van rellen.

Mwoah, een klein beetje. Maar ik meen het ergens ook wel. Ik zou werkelijk waar zo'n ding niet willen: ook omdat ik er helemaal niets mee kan. Maar dan ook echt helemaal niets. En dan blijft er maar 1 ding over, het uiterlijk - en dan heeft alleen een Moog Anniversary zijn uiterlijk mee. Al die LEDjes :D

Maar ook een synth waar ik nog geen kattebak van zou willen maken: de Kawai K4

k4.jpg

Korg MS 10 (ik snap de hype na vele jaren nog steeds niet)

Back