Hanz
Anonieme Analogist
Origineel geplaatst door Bass
Persoonlijke Nooit meer lijstje
... je vergeet het Seiko keyboard... - geen display, niet te editen en vooral: aan de straatstenen niet kwijt te raken!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Bass
Persoonlijke Nooit meer lijstje

Origineel geplaatst door Pim
De basis voor een synthesizer ligt naar mijn mening in het gegeven dat hij knoppen heeft. Een synthesizer is voor mij meer dan een doosje waar geluid uitkomt. Een synthesizer heeft namelijk een rock 'n roll factor.
Dankzij knoppen kun je een synthesizer laten schreeuwen, janken, zingen en kotsen terwijl je ondertussen met je andere hand speelt. Knoppen/controllers = rock 'n roll. Rock 'n roll = power.
Hypothese: stel, Jimi Hendrix was toetsenist. Zou hij op een toetseninstrument zonder knoppen hebben gespeeld? Naar mijn mening niet.
Terug naar waar het allemaal om begon: de DX-7 is voor velen een prima instrument om akkoorden op te spelen. Maar voor mij ontbreekt de rock 'n roll factor. Hij heeft geen sex.
Het is een instrument met veel IQ en weinig PK's.
Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik begrijp wel wat je bedoelt te zeggen, maar je gaat eraan voorbij dat de "rock 'n roll-factor" nogal een subjectief begrip is.

Wie zegt dat ik objectief moet zijn? Dat wil ik helemaal niet.![]()

Origineel geplaatst door Hanz
... je vergeet het Seiko keyboard... - geen display, niet te editen en vooral: aan de straatstenen niet kwijt te raken!![]()
Origineel geplaatst door Hooihuis
Is ook niet verplicht natuurlijk, maar in dat geval kunnen we jouw definitie van het begrip synthesizer ook met een korreltje zout nemen![]()
Wie zegt dat ik objectief moet zijn? Dat wil ik helemaal niet.![]()
sKeLeTvM, ik kan veel argumenten verzinnen waarom een CMI wel een synthesizer is. Maar ook evenveel argumenten waarom hij dat niet is. (het is immers een workstation)
Mijn mening weerleggen met alleen het argument 'flauwe kul' zegt meer over jou dan over mij...![]()
Ik heb spijt dat ik die opmerking over de herkomst van mijn Avatar "Synthgod" geplaatst heb. Ik had dat niet moeten doen, want de uitleg kan worden opgevat als arrogantie en kan dan alleen maar tegen me worden gebruikt
Terug naar waar het allemaal om begon: de DX-7 is voor velen een prima instrument om akkoorden op te spelen. Maar voor mij ontbreekt de rock 'n roll factor. Hij heeft geen sex.
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Sorry maar dit wilde ik nog even kwijt en is voor mij de kous af. No more offence.![]()

Origineel geplaatst door Exzit
Softsynths want die werken over 10 jaar niet meer waarschijnlijk.
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Nog een synth die ik nooit meer wil : Chroma Rhodes. Te veel kuren. (ook zonder knoppen maar een dijk van een sound)

Origineel geplaatst door falafelbiels
Shit daar had ik nog noit aan gedacht. Nou weet ik zeker dat ik alle software maar kut vind. Misschien ook een beetje kort door de bocht maar allee, ooit in je leven moet je een standpunt innemen.