[Korg] KARMA vraagje voor de gebruiker ;)

Almeros

Bitwig en Reason+ gebruiker...
Mijn vraag: hoe en kan ik het KARMA toetsenbord met een octaaf verhogen danwel verlagen? Het toetsenbord heeft niet zo'n heel grote range dus het is wel een handige optie als je wat lager wil spelen met je Bass-jes.

Op m'n goeie ouwe CS1-x zit er gewoon een knopje op de synth waarmee dit on the fly te doen is... (Ik kan deze niet als masterkeyboard gebruiken want ik heb hem nu ff uitgeleend)

Ik weet niet of het uberhaupt kan met de KARMA (zal wel duf zijn als dat niet kan) maar ik kan het tot nu toe niet vinden.

Wie weet meer?

staat dat niet gewoon in de handleiding? Ik weet overigens wel wat je bedoeld, op de Triton kan het soms via het scherm andere keer niet. Moet het nog even precies uitzoeken. Ga er vooralsnog vanuit dat het moet kunnen.
Beetje krom dat er niet gewoon twee toetsen voor op het apparaat zijn aangebracht.

Dat kan inderdaad

Dat kan inderdaad

Hiervoor zijn de knoppen SW1 en SW2 op de linkerkant van de Karma uitermate geschikt.
Probeer maar eens de eerste combi Romance Layers uit. SW1 is hier ingesteld om 1 octaaf lager te schakelen. Maar je kan uiteraard ook een octaaf hoger schakelen natuurlijk.

Je vindt de uitleg hiervoor o.a. in de handleiding Karma Basic Guide p.103 en in de Parameter Guide P. 49 en P.230 waar je een lijst terugvindt met alle mogelijke instellingen voor de knoppen SW1 en SW2 waaronder Octave Up en Down.

't Ja, de Karma heeft toch zoveel handleidingen dat je in het begin ff moet zoeken.

Hover

Ik weet niet hoe het met de SW knoppen zit bij een Karma, maar bij de Triton moet je ze programmeren per programma. Oftwel, wil je van octaaf kunnen wisselen moet je weer andere functies opofferen...

Thanx mensen!

Dan weet ik iig dat het met veel gepruts mogelijk is. Korg wou natuurlijk de SW knoppen zo flexibel mogelijk houden. Opzich leuk...maar toch ook wel een beetje lastig naar mijn mening :)

Ik heb wel in de handleidingen gekeken maar heb gezocht op 'transpose', 'octave' en dat soort keywords... je moet natuurlijk ook weten wat je zoekt ;)

Maar bedankt dus!

Back