wat past bij mij! ?

creatormusic

Dr. Reason
allerbeste forum leden,

ik heb echt jullie advies nodig. ik heb met de zoekfunctie al wat rond gesnuffeld op deze site, maar kom niet tot een bevredigend antwoord. Ik ben opzoek naar een geschikt software pakket, maar eerst mijn situatie:

Waar ik op het moment heel veel mee werk is Reason 2.5. Mooi pakket, maar gelimiteerd. Ik wil namelijk geluid opnemen van analoge bronnen, en deze .wav files (die erg lang kunnen zijn) toevoegen aan mijn track. Reason is daar niet geschikt voor, want wil ik zo een zelf opgenomen spoor horen, moet ik het van het begin afspelen. Ik wil gewoon lekker kunnen werken met lange .wave files (of in welk formaat ze dan ook worden opgenomen). Het programma moet het liefst midi out hebben, zodat ik me synthesizermet het programma kan besturen, en vervolgens het analoge geluid dat daardoor geproduceert wordt, weer kan opnemen.

Vooral vindt ik belangrijk dat ik het het programma goed kan masteren.

Nu heb ik vernomen dat Cubase SX en Pro Tools dit kunnen, maar wat kunnen jullie me aanbevelen? Masteren vindt ik heel belangrijk.

groeten richard

Mijn 2 centjes: Ga naar de Ableton site en download de demo van Live 4. Zoals een paar mensen op synthforum al geschreven hebben: je wordt er gelukig van.

www.ableton.com

Er staat een uitgebreide thread op dit forum over de testversie van de 4e uitgaven. Sinds ik Live 4 heb ligt de dongel van Logic stof te vergaren.

ik ben echt benieuwd. Heb hier nog nooit van gehoord.

me eerste indruk: erg overzichtelijk, maar ik zal er eerst mee moeten leren werken. Ik ga ff op de site wat informatie zoeken. Dat het samen werkt met reason vind ik geweldig.

Beter dan pro tools zal het denk ik niet zijn, maar is dit beter dan cubase? wat ik het voornaamste vind nogmaals: het masteren... het volume zo maximaal maken.

Origineel geplaatst door creatormusic
me eerste indruk: erg overzichtelijk, maar ik zal er eerst mee moeten leren werken. Ik ga ff op de site wat informatie zoeken. Dat het samen werkt met reason vind ik geweldig.

Beter dan pro tools zal het denk ik niet zijn, maar is dit beter dan cubase? wat ik het voornaamste vind nogmaals: het masteren... het volume zo maximaal maken.

Dat zal in eerste instantie toch door jouw mix kwaliteiten bepaalt worden. Geen enkele tool kent een "fix de mix functie". Uiteraard kan je bij het renderen van je bestand wel automatisch normaliseren. Maar......bullshit in = bullshit out. :engel:

Beter dan pro tools zal het denk ik niet zijn, maar is dit beter dan cubase?

het is niet echt te vergelijken:frons:

cubase, logic, appleton en sonar zijn allemaal ongeveer hetzelfde qua kwaliteit, de verschillen zitten hem vooral in de interface en de werkwijze. Ikzelf vind cubase sx het beste, maar dat is persoonlijk. Het beste is dat je deze pakketen (of hun demo's) allemaal eens probeert voor je er een koopt.

voor appleton heb je al een link

cubase sx 1.0 (3.0 heeft precies geen demo op hun site) http://www.steinberg.net/

Sonar 4 demo http://www.cakewalk.com

Logic is mac only en kan je vinden op http://www.apple.com/logic/

het is ableton hoor;) :D (ipv appleton...)

je brengt hem alleen maar in verwarring...

Re: wat past bij mij! ?

Vooral vindt ik belangrijk dat ik het het programma goed kan masteren.

Tsja als dat toch eens bestond.....1 knop in je editor die meteen een perfecte master maakt die je zo overal kan draaien!

Masteren is een vak/kunst en dat doe je niet zomaar ff,vind zoiezo dat veel mensen roepen dat ze het ff gemasterd hebben (dit doe je niet ff) Wat je wel kan doen is een goede mix maken maar dat is heel wat anders.

Over de programma's gesproken ,het zijn allemaal verschillende programma's met elk hun unieke eigenschappen alhoewel ik Protools een over het hek getild paard vind (het is meer de Hype en de standaard)
Ga dan eens kijken voor Cubase SL/SX,Logic(Mac) of Ableton Live download demo's en kijk wat voor jou het beste werkt.

Ik werk zelf met een combi van Reason en Nuendo om dezelfde reden die jij als tekortkoming ervaart. Beide paketten zijn uitgebreid te koppelen via Rewire en het bevalt mij uitstekend. Behalve het opnemen van bijv. vocals kan je tegelijkertijd ook plugins gebruiken, zowel voor VST instruments alswel voor geluidsnabewerking. Een stevige computer biedt uiteraard uitkomst :)

Nuendo en Cubase liggen dicht bijelkaar en ze hebben nagenoeg dezelfde interface. Je zou kunnen zeggen dat bij Cubase de nadruk op Midi ligt en bij Nuendo meer de nadruk op audio. In grote lijnen kunnen ze echter hetzelfde.

Suc6!

Re: Re: wat past bij mij! ?

Re: Re: wat past bij mij! ?

Origineel geplaatst door Kevin
Tsja als dat toch eens bestond.....1 knop in je editor die meteen een perfecte master maakt die je zo overal kan draaien!

Masteren is een vak/kunst en dat doe je niet zomaar ff,vind zoiezo dat veel mensen roepen dat ze het ff gemasterd hebben (dit doe je niet ff) Wat je wel kan doen is een goede mix maken maar dat is heel wat anders.

idd, masteren doe je zeker niet zomaar ff. Ik vindt het wel iets leuks om mee bezig te zijn. Er valt gewoon zo veel te proberen. Maar zeker belangrijk is dat je mix eerst in orde moet zijn.

Origineel geplaatst door jgeers01
Ik werk zelf met een combi van Reason en Nuendo om dezelfde reden die jij als tekortkoming ervaart. Beide paketten zijn uitgebreid te koppelen via Rewire en het bevalt mij uitstekend. Behalve het opnemen van bijv. vocals kan je tegelijkertijd ook plugins gebruiken, zowel voor VST instruments alswel voor geluidsnabewerking. Een stevige computer biedt uiteraard uitkomst :)

Nuendo en Cubase liggen dicht bijelkaar en ze hebben nagenoeg dezelfde interface. Je zou kunnen zeggen dat bij Cubase de nadruk op Midi ligt en bij Nuendo meer de nadruk op audio. In grote lijnen kunnen ze echter hetzelfde.

Suc6!

En om die reden precies wil ik dus naast reason een ander programma. Ik denk wel dat ik voor Cubase ga kiezen omdat die heel veel mogelijkheden biedt (ook al ga ik ze niet allemaal gebruiken). Protools gaat voor mij denk ik niet werken, omdat ik het meeste op me laptop werkt, en zo een protools dongle in een laptop gaat geloof ik niet echt, en cubase maakt volgens mij gebruik van een usb stick wat in mijn geval beter gaat.

bedankt voor de reacties iedereen

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Mijn 2 centjes: Ga naar de Ableton site en download de demo van Live 4. Zoals een paar mensen op synthforum al geschreven hebben: je wordt er gelukig van.

www.ableton.com

Er staat een uitgebreide thread op dit forum over de testversie van de 4e uitgaven. Sinds ik Live 4 heb ligt de dongel van Logic stof te vergaren.

en terecht, mijn protools is ook aan het slapen:)

Cubase SX rewired met Reason. Dat vind ik een killer combinatie als je het met software wil doen. Cubase is een volledige doorontwikkelde DAW waarin je van a tot z je tracks kan bouwen en afmixen. En Reason is een toegankelijke, intiutieve software studio.

Als je zelf dingen wil bouwen en niet graag in het stramien wil lopen van de mainstream software zoals Cubase kun je natuurlijk ook voor modulaire software toepassingen kiezen. Zoals: EnergyXT, Reaktor 4, MaxMSP. Maar daar dat moet je dan ook leuk vinden om veel tijd te besteden aan techniek en daardoor minder aan de muziek zelf.

Back