Band opnamen

Ik ga zeker weten voor de Behringer als de rest van de band het ermee eens is. De POD 2.0 heeft na een tijdje zoeken (ook @ homepage Line 6), als je het mij vraagt, geen digital line out (spdif oid ;)). De V-AMP heeft die wel en kost ongeveer 2e hands @ marktplaats ongeveer net zoveel als de POD 2.0 op marktplaats. Mijn voorkeur gaat nu dus uit naar de Behringer.

Is het overigens ook mogelijk om meerdere gitaren op de pre-amp aan te sluiten? Of zal dit appart moeten (wat geen enkel probleem is) ;).

Ik laat ook graag het resultaat horen (tenzij het niet om aan te horen is, dan ga ik me schamen ;))

Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat ik 2 bronnen heb om een eventueel minimaal 4 kanalen mengpaneel te lenen :) Kick ass :)

Laatst gewijzigd:
Ik zou niet zo goed weten wat de meerwaarde is van die digitaal uit als de V-amp naar mijn mening minder goed is dan die POD. En heb je dan ook een digitaal in op je geluidskaart, want anders heb je er niks aan geloof ik. Ik zou naar een muziek winkel gaan en ze alle twee uitproberen op je eigen gitaar en dan weet je wat jij het mooist vindt. En je kan niet 2 gitaren op een pre-amp aansluiten tenzij de pre-amp gescheiden kanalen heeft. Je zou het wel kunnen doen met zo'n split jack op een enkel kanaal maar dan drukken de gitaren elkaar weg en hebben ze allebei hetzelfde geluid wat weer jammer is voor de dynamiek van het totaal geluid. Wat je beter kan doe is de gitaren per spoor inspelen en eventueel dubbelen met een iets ander geluid maar verder het zelfde spelen en dan wordt het geluid breder en voller.
Laat maar eens horen wat je er van gebrouwen hebt strax ik ben benieuwd!

Groet van de naut

Je kan ook es kijken naar de Johnson J-Station. Doet hetzelfde als de pod en de v-amp maar is geloof ik een beetje geflopt vanwege slechte marketing. Hij klinkt prima en is ook goed te gebruiken voor basgitaar (de pod en v-amp hebben daar een aparte versie voor dus zou je er twee moeten kopen). Die dingen werden geloof ik een jaar geleden door Feedback voor bodemprijzen gedumpt dus je zou ze voor weinig 2ehands moeten kunnen krijgen. En ze hebben spdif out.

Overigens kan je voor de prijs van zo'n apparaat natuurlijk ook een extra microfoon kopen.. gewoon voor de versterker zetten en in je mengtafel prikken. Volgens mij heb je voor een euro of 80 al een 2ehands Shure SM57 wat zo'n beetje de standaard microfoon hiervoor is. En op www.thomann.de kan je een goedkope namaakversie vinden die het ook erg goed doet.

Maar geef vooral niet teveel geld uit aan dure opnameapparatuur als je met goedkope microfoons in een oefenruimte opneemt.

Dag lieve mensen wederom :) Ik ben op zoek naar zo'n 4 ingangen geluidskaart, maar kan zo snel niets vinden :S Heeft iemand een tip / merk. Het moet echt niet duurder worden dan een euro of 50 hoor (@ marktplaats that is)

ik heb nog wel ergens een terratec EWS64XL liggen. Vette geluidskaart, maar jammergenoeg wel met isa slot. kweet niet of je daar wat aan heb?

Nee helaas zijn de isa's uit mijn pctje gebanned :P Toch bedankt :)

We gaan nu opnemen met alleen mics. Ik ben ook heftig op zoek naar een goede mixer die meerde mic ingangen heeft. Ik zoek op het moment naar een goedkoop 2e hands model van Yamaha MG12/4. Heeft 8 kanalen waarvan 6 voor mic gebruikt kunnen worden. Heb tot nog toe niets kunnen vinden :(

Origineel geplaatst door X-Rated
Nee helaas zijn de isa's uit mijn pctje gebanned :P Toch bedankt :)

We gaan nu opnemen met alleen mics. Ik ben ook heftig op zoek naar een goede mixer die meerde mic ingangen heeft. Ik zoek op het moment naar een goedkoop 2e hands model van Yamaha MG12/4. Heeft 8 kanalen waarvan 6 voor mic gebruikt kunnen worden. Heb tot nog toe niets kunnen vinden :(

In wat voor prijsklasse zoek je dan? er is normaal genoeg te vinden met een hoop mic kanalen.

ik heb 275 betaald voor een 2e hands soundcraf spirit folio rac pac die heeft 10 microfoonkanalen en nog 2 stereokanalen maar of je voor 150 euro een beetje en fatsoenlijke mixer voor opname met meerdere microfoons hebt betwijfel ik.

Dat was dus die yamaha waar ik het over had van 150 euro :) 4 standaard mic in en 4 stereo kanalen waarvan 2 zich kunnen gedragen als mic kanaal.

Heeft iemand van jullie misschien nog een werkend afdankertje liggen die ik voor weinig kan overnemen (minimaal 4 mic kanalen plz.)

Dat was dus die yamaha waar ik het over had van 150 euro :) 4 standaard mic in en 4 stereo kanalen waarvan 2 zich kunnen gedragen als mic kanaal.

Heeft iemand van jullie misschien nog een werkend afdankertje liggen die ik voor weinig kan overnemen (minimaal 4 mic kanalen plz.)

Ik heb hier nog een Spirit notepad liggen. 4x mic. in (mono) en 2x stereo in 1x aux. 40 euro.

http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=1

Zou je ook je woonplaats erbij willen vermelden? :) Dat speelt bij ons namelijk ook nog een rol :)

8D ..3x raaien.. of, kijk eens links van deze tekst ;)

:mega:

Woeps :stupid :P Is goed voor de post count ;)

Nee we willlen hem zeker hebben, maar het is een beetje ver weg. Ik woon op de veluwe. We proberen het spul toch eerst liever en halen et liever op dan dat het over de post moet komen.

Origineel geplaatst door fenderbender
ik heb zelf de midiman quattro 4in 4 uit, perfect voor dit doel (€150,-) maar je hebt meerder in deze prijsklasse.

waar vind je die voor 150 euro? zie m alleen maar voor rond de 350/400

waar vind je die voor 150 euro? zie m alleen maar voor rond de 350/400

demo model bij de plaatselijke muziekzaak. U snapt, ik heb me rot gelachen :dubbel:

Ik had m zelfs een keer opgeblazen (verkeerde voeding erop gezet: :stupid ) teruggegeven aan de muziekzaak, en die hebben gratis een splinternieuwe voor me geregeld. en wederom lag ik dubbel :D

Kleine update :) Ik krijg onderhand een Soundcraft Spirit Notepad toegestuurd van iemand. Daarmee gaan we aan de gang. We kunnen een aantal mics + standaard lenen van school :P We gaan (hoop ik) dit weekend aan de gang met de nieuwe spulletjes :P

En dan nog even een momentje stilte voor alle mensen die mij helpen in dit topic en dit hele forum uiteraard :) :okdan: :halleluja

Jeuj!! Ons eerste stukje opname met meerdere mics en ons nieuwe mixertje (bijna ons nieuwe mixertje dan want ik heb het geld pas vanmiddag overgemaakt :P).

Ons nieuwe stukje (let niet op de foute orgel, want dat was puur voor proef :P):

Slick 08-03-05

Uw oordeel over de kwaliteit hieronder plz :) Kunnen we nog iets sleutelen aan de mic settings.

voor iets wat met zo'n minimale set is opgenomen klinkt het helemaal niet slecht. drums klinken lekker. bas is wel erg fulubberig, maar ja die nemen jullie niet op met de mikes toch?

anyhoe ik heb (veel) demo's gehoord opgenomen in een studio met beroerder geluid als dit.

Back