X-Rated
pr0n
Dag mensen. Ik ben gloedjenieuw met Cubase (SX). Ik wil graag een paar liedjes van mij band opnemen. Nu is mij Cubase door iemand aanbevolen alleen ik schiet nog niet op. Ik ga als volgt te werk:
- Versterkers plug ik in via verloop kabel op mijn geluidskaart in de mic ingang
- De drums neem ik op met een microfoon via een versterker naar de pc
Het opgenomen geluid van de drums heb ik enigzins weten op te krikken naar een (voor mij
) redelijk klinkend niveau. Maar de gitaar is ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend. Er zit een extra crunch aan die ik niet wil hebben. De clean komt wel mooi uit maar het is de distortion die we eigenlijk echt nodig hebben.
Ik weet NIET hoe ik dit moet verbeteren. Heeft iemand tips (ligt het misschien aan de kabel >>> signaal verlies)?
Ook wil ik graag, aangezien ik maar één track tegelijk kan opnemen, de hele zut onder elkaar zetten om vervolgens te gaan synchroniseren. Is dit überhaupt mogelijk (dat ik alles tegelijk kan horen en zo tracks kan gaan aanpassen waar nodig).
Ik hoop dat jullie mij een eind op weg kunnen helpen, want de zowel de band als ik hebben zin om ons eigen "demootje" te maken
Specs:
P4 2.53 ghz (oc 2.75)
512 mb ddr
SB Live! 5.1 audio
- Versterkers plug ik in via verloop kabel op mijn geluidskaart in de mic ingang
- De drums neem ik op met een microfoon via een versterker naar de pc
Het opgenomen geluid van de drums heb ik enigzins weten op te krikken naar een (voor mij
) redelijk klinkend niveau. Maar de gitaar is ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend. Er zit een extra crunch aan die ik niet wil hebben. De clean komt wel mooi uit maar het is de distortion die we eigenlijk echt nodig hebben.Ik weet NIET hoe ik dit moet verbeteren. Heeft iemand tips (ligt het misschien aan de kabel >>> signaal verlies)?
Ook wil ik graag, aangezien ik maar één track tegelijk kan opnemen, de hele zut onder elkaar zetten om vervolgens te gaan synchroniseren. Is dit überhaupt mogelijk (dat ik alles tegelijk kan horen en zo tracks kan gaan aanpassen waar nodig).
Ik hoop dat jullie mij een eind op weg kunnen helpen, want de zowel de band als ik hebben zin om ons eigen "demootje" te maken
Specs:
P4 2.53 ghz (oc 2.75)
512 mb ddr
SB Live! 5.1 audio

met de mixer kun je het niveau regelen
), maar anders is het handig om een clicktrack te hebben of eerst een livedemo en dan de 'definitieve' takes per instrument daar overheen op te nemen.