Wat is trance muziek

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou vooruit nog een tip dan:
Beast - Spawn

Dit is ook trance, compleet geflipte goatrance wel te verstaan.
"organized chaos" voor de liefhebbers... als die er zijn... en anders tjsa... tis ff doorbijten :D
maak maar eens na zou ik zeggen ;)

Dat pop-trance van de laatste tijd vind ik wel wat afgezaagd, het is alsof je 30 nummers met dezelfde instrumenten zit te beluisteren. Het klinkt vaak veel te plastic, er zit weinig spanning in en als je 1 gehoord hebt ken je ze allemaal.

De trance van begin jaren '90 was voor zover ik weet compleet anders, dat bestond geloof ik meer uit lange melodieuze loops waardoor je als het ware in een 'trance' terecht kwam. :)

Hoe dat oude trance tegenwoordig genoemd wordt weet ik niet.. (of was dat nou goatrance.. )

nee, goatrance is gewoon een substroming die al vanaf begin jaren 90 bestaat naast de 'normale' trance

check Juno Reactor - High Energy Protons uit 1992 maar 's, klinkt heel anders dan de (goa)trance van tegenwoordig... lekker oldskool, veel vetter vind ik :)

for all your trance needs

for all your trance needs

ik ben toevallig contributor voor de grootste site over trance en al het gerelateerde :L 8)

dus check dat daaro uit.. zeker veel te vinden

news, reviews, interviews, forum :D etcetc :biertje:

succes!!!

:dj:

Moeilijke vraag! IMHO ligt het antwoord in de stelling:

Trance != Trance

Voor de niet-wiskundigen:
Er zijn gewoon 2 compleet verschillende stromingen (en dan doel ik niet ALLEEN op muziek, maar vooral ook aan de AANHANGERS) die men beiden "Trance" noemt.

De orginele term trance slaat volgens mij op het feit dat uit de bestaande stromingen van toen (begin 90, eind 80) ook langzamere, meer chillen nummers verschenen. Beukende acid is acid, chillere acid is dan trance (ofzo). Maar ook is het misschien ook met techno en andere stijlen. De grens ligt er bij deze stijl niet zo nauw. Veel trance is dus eigelijk techno, house of acid maar dan niet te snel. Daarom is deze muziekstijl ook nog steeds erg goed omdat het verder alle eigenschappen van goede electronische muziek bevat! Deep-house en progressive (global-underground uit de uk) zijn de moderne betere stromingen, welke de oorsprong heeft uit deze intepretatie van trance. Ik denk dat veel mensen die deze stijl waarderen ook techno, house, electro, dnb etc begrijpen. En ook snappen dat veel electro techno is, techno soms house is en zelfs dnb electro is. Das het leuke van een niet-hokjes geest hebben!!

Nou is er zoals murphi goed aangeeft, vooral in nederland na de commercieling (is dat abn?) van de gabber, en de bemoeienis van id&t een nieuw soort stroming ontstaan. Dit heeft niks met bovengenoemd verhaal te maken en heeft naar mijn mening GEEN ENKELE oorsprong uit de house, acid techno, electro, of enig ander inteligent muziek-soort. Het is bedoelt voor de massa die niet openstaat voor verandering. Trance noemt men het; het is immers niet zo snel als gabber. Tegenwoordig heeft deze "stroming" weer verschillende takken: hard-trance, club-trance, hard-house, hard-techno, gary-d house etc... Alhoewel de bpm vooral de stijl bepalen, zijn ze allemaal gelijk: zet er HARD voor, draai bpm omhoog, en gooi het maar weer in een nieuw hokje (wat vervolgens weer uitgemolken kan worden). Deze stijl mag je van mij samenvatten onder: BOEREN-trance

Dan is er nog top-40 trance, die als je geluk hebt het boeren nivo haalt (gigo dagostino bijv), maar vaker nog meer afdwaalt naar gewone gladde-pop muziek, madhouse bijvoorbeeld...

Ah.. half zes... mijn 9-5 baantje is tot een einde gekomen....

de groeten!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back