Probleem CS1x met noot(!) die geen MIDI verstuurd

ironfreq

You're the man now, dog!
Hoi allemaal,

Mijn CS1x gebruik ik naast klankbron (jaja, kan er nog steeds gave pads enzo uit halen), ook als masterkeyboard Ik denk dat mijn CS1x al een tijd kaduuk is, maar was benieuwd of jullie ooit van een dergelijk probleem gehoord hebben. Met de zoekfunctie kon ik zo snel niets vinden.

Kort uitgelegd als ik het keyboard geen octaaf hoger/lager zet, dan doet mijn vijfde C toets het niet, hij lijkt geen MIDI signaal te versturen en ook de interne klankbron geeft geen ki(c)k. Ook niet als ik een softsynth aanstuur. Alle andere toetsen doen het prima.

Goed, een kapot contactje ofzo denk ik dan... (heb overigens totaal geen verstand van de interne werking van een synth). Nu het (in mijn ogen) gekke: Als ik hem een octaaf lager zet, dan doet die ene toets het ineens prima, maar.... dan doet de C eronder het ineens niet (alle andere dus wel).

Het is alsof hij alle MIDI-nootnummers uit kan spugen, behalve die van die ene C (als ik moet gokken C5, dit kan ik uitzoeken). Als ik diezelfde noot in het pianoscherm van Cubase 'inteken' en via MIDI naar de CS1x stuur, dan is er niets aan de hand.

Ik weet niet in hoeverre je een digitale synth moet proberen te snappen, maar ik begrijp er niets van :confused: , iemand van jullie tips/commentaar, voordat ik hem naar Yamaha stuur?

Groetjes,
Vincent

ik heb het zelfde probleem met mijn k 2500 (kurzweil) daar doet ook een c het niet, maar met trancepose gaat die c die het niet doet gewoon mee, dus de toets kan niet kapot zijn

Geen idee, lijkt niet op hardwarestoring, zou software moeten zijn, maar is wel ERG raar!
Je hebt nu zelf al uitgevonden dat de toets OK is.

Effe stom, heb je al eens een factory reset gedaan?

Re: Probleem CS1x met noot(!) die geen MIDI verstuurd

Origineel geplaatst door ironfreq
Het is alsof hij alle MIDI-nootnummers uit kan spugen, behalve die van die ene C (als ik moet gokken C5, dit kan ik uitzoeken). Als ik diezelfde noot in het pianoscherm van Cubase 'inteken' en via MIDI naar de CS1x stuur, dan is er niets aan de hand.
Iemand van jullie tips/commentaar, voordat ik hem naar Yamaha stuur?

Groetjes,
Vincent

Cubase hè?

Die C van jou is het 'stop' commando, kun je ergens uitzetten in Cubase, maar standaard heeft deze dus geen noot funktie.
Je keyboard is dus gewoon puik hoor!

Het is lang geleden dat ik deze vraag voor het laatst zag, maar hij blijft leuk!

En dan gaat de noot ook weer spelen op de synth? Klopt toch geen hout van???

Zelf zeg je : Geen idee, lijkt niet op hardwarestoring, zou software moeten zijn, maar is wel ERG raar!

Ik zeg alleen maar iets om te helpen, wellicht heeft de vraagsteller er iets aan?

Wat denk jij dan dat het probleem is?
Beide gebruikers hebben Cubase en geen weergave bij die éne hoge C.
Wat ligt dan voor de hand?

Op zich is je input natuurlijk OK (ik wist het niet eens dat Cubase zo'n functie had - die zwaar onhandig kan uitpakken), dat bedoel ik ook niet, maar ik ging er even van uit dat de vraagsteller z'n feiten juist had.

Beetje beroepsafwijking... we wachten even af of het helpt. Kan ik ook weer gaan slapen :)

Ik ga het vanavond meteen proberen, zou wel weer iets voor mij zijn om vergeten te zijn om toch 'Local Off' op On te zetten bij het testen..., ik heb er wel aan gedacht, maar of ik dat ook gedaan heb weet ik zo 1,2,3 niet.

Als je gelijk hebt ga ik in een hoekje :stupid :stupid :stupid

Hartelijk dank alvast :)

Groetjes,
Vincent

Ok, ik ga vanavond ff in een hoekje flink :stupid :stupid :stupid :stupid , had mijn huiswerk/tests niet goed gedaan dus.

Wesko, meer dan thanks :D , ik heb Cubase al zo'n 4 jaar en heb dit dus echt nooit geweten.
Mocht ik je ooit ontmoeten, herinner me er dan aan dat je meerdere :biertje: :biertje: van me tegoed hebt!

Groetjes,
Vincent

sorry, was zo enthousiast dat ik niet goed gelezen heb, jij gaf idd *de* tip, MrM :)

Allebei biertje dan :dubbel: :biertje: :biertje:

Dit probleem heb ik ook met me Juno 1.
Het ligt aan de synth...
ooit kreeg ik te horen dat je dat kon laten maken bij safe sound in amsterdam.
Maar ik weet niet of ze nog bestaan!!!!!!!
Het is een bekent probleem!!:walker: :yamaha:

Origineel geplaatst door MrM
Nu ben ik wel nieuwsgiering naar je beroep :)
Wat doe je als ik vragen mag?

[offtopic]ik heb te maken met storingen in elektronische systemen[ontopic]

Origineel geplaatst door ironfreq
sorry, was zo enthousiast dat ik niet goed gelezen heb, jij gaf idd *de* tip, MrM :)

Allebei biertje dan :dubbel: :biertje: :biertje:

Kijk dat is zaken doen :biertje:

Back