Ik praat wel eens met muziekanten (die mensen die een instrument bespelen, maar dat ook live bespelen in bandjes enzo). Ik zeg dan ook wel eens dat ik een studiotje heb met synthesizers en dan dance muziek maak (tja de echte muziekstijl wat ik maak kennen ze toch niet, dus zeg ik maar dance
). Dan krijg ik meteen te horen van "ach dat is nep muziek. Kinderspel. Iedere idioot kan op een computer wat muziek maken. Je bespeelt niet eens echt een instrument.".
Nu heb ik natuurlijk tal van tegenargumenten daarbij. Belangrijkste vind ik: Mij gaat het om het resultaat. Voor mijn part heb je achterstevoren door je benen heen gedraait een mooie drumsolo gespeeld, of je hebt het op een drumcomputer gedaan. Dat heeft bij mij niets te maken met de "kick" van de muziek zegmaar.
Zijn jullie het daar mee eens? Vinden jullie ook dat synthesizer muziek (of computer muziek) nep is?
Ik niet naturulijk maar dat heb ik hierboven al uitgelegd
). Dan krijg ik meteen te horen van "ach dat is nep muziek. Kinderspel. Iedere idioot kan op een computer wat muziek maken. Je bespeelt niet eens echt een instrument.".Nu heb ik natuurlijk tal van tegenargumenten daarbij. Belangrijkste vind ik: Mij gaat het om het resultaat. Voor mijn part heb je achterstevoren door je benen heen gedraait een mooie drumsolo gespeeld, of je hebt het op een drumcomputer gedaan. Dat heeft bij mij niets te maken met de "kick" van de muziek zegmaar.
Zijn jullie het daar mee eens? Vinden jullie ook dat synthesizer muziek (of computer muziek) nep is?
Ik niet naturulijk maar dat heb ik hierboven al uitgelegd