Origineel geplaatst door Rubenes
Je kunt ze wel vergelijken, het zijn allebei workstations.
Als jij het zegt.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Kan iemand me vertellen waar dit nog over gaat?
Origineel geplaatst door elektrovolt
ga gewoon naar een muziekwinkel waar ze de mpc1k hebben staan. vraag om een uitgebreide demonstratie. piel zelf ook ff met dat ding en denk dan nog een keer wat je precies wilt.
Bij mij is het dus omdat ik vooral makkelijker muziek wil maken.

Origineel geplaatst door cloudman
de korg ES wordt vaak als drumsampler beschouwd... er kwam ook kritiek op een beperking qua geluid, ik dacht 36 khz,
ik vroeg me dus af of deze uit de boot valt als goeie seq/drumcompu.
verder een rm1x aangevuld met A3000 lijkt me ook wat.
Het is me echter nog niet helemaal duidelijk wat de beperkingen zijn van die racksampler.
hij wordt alleszins vaak geprezen, schijnt een vuil-knoppen probleem te hebben,
voor zijn prijs vrij uitgebreid, en is vrij goed te koop te vinden.
, als je dat juist niet zoekt dan moet je iets anders nemen. Elk apparaat heeft zo zijn eigen klank en kleuring, da's toch juist erg leuk? Kijk je moet je ES niet willen inzetten voor Grand Piano samples, daar is ie ook helemaal niet voor ontworpen.Origineel geplaatst door Acidfever
de a3000 heeft iets meer edit mogelijkheden in de sampler maar dat scheelt niet zoveel. Zowel Rm1x + a3000 als Rs7000 zijn erg krachtige oplossingen trouwens. Beetje onderschat misschien wel.
Origineel geplaatst door Furious5
Als de buttons tenminste niet gaar zijn :-)
Of gewoon ff een cheap A3000 kopen en gelijk ff een setje nieuwe buttons bestellen bij Yamaha.. dan ga je als een trein.
Origineel geplaatst door Acidfever
Dat is een echt Rm1x probleem he?
Origineel geplaatst door Ramirez
Leuk onderwerp .veel voor en nadelen van verschillende sequencers.
Ik zou als ik jou was voor een paar weken m,n tentje opzetten bij feedback.(je kunt er ook koffie krijgen).
Mocht je ooit een besluit nemen (lijkt mij dat je tegen die tijd wel een hele dikke sequencer kan kopen,mischien wel een Zyklus hehehe... dan ben je waarschijnlijk de enige op dit forum). sla dan alle foldertjes dicht en ga met dat ding aan de slag,en kijk vooral niet wat andere hebben.Daar word je op duur helemaal knetterdeknetter van.Meestal wil je altijd iets wat je niet hebt.
Ik heb zelf jaren liggen tobben met sequencers. En geloof me ,dat heeft geld gekost.
Maar je leert er veel van.
Of had ik toch beter een akai,of een rs7000,909,of ......en zo kun je doorgaan tot je in je kistje ligt.
Koop gewoon een .........oh nee shit ,heb ik het dadelijk weer gedaan.
Origineel geplaatst door Furious5
Euhm, het ging eigenlijk over de A3000 :-)
Met mn rm1x eigenlijk vrij weinig problemen gehad.. mischien dat die kleine 'keyboard' toetsjes iets minder goed reageren na een tijd...