Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door r.5
Ooit al eens geprobeerd? Veel succes ermee...

Volgens mij zijn die Korgs vooral synths om in een band te spelen
en kunnen daarbuiten ze ook als workstations gebruikt worden
zodat je thuis snel even een nummertje kan op meerdere sporen
kan uitwerken. Ik heb echter nog nooit iemand een volledig nummer
horen componeren/arrangeren/afmixen op een Triton/Karma.

Nee, nog niet eentje geprobeerd. Ik ga eens naar Keymusic om te zien of het wel een makkelijk ding is.

en de huidige stand van zaken?
je kocht een synth bij...

en de drums en sequencing nog steeds fruityloops?

Origineel geplaatst door cloudman
en de huidige stand van zaken?
je kocht een synth bij...

en de drums en sequencing nog steeds fruityloops?

Ja.

stand van zaken? ;)

fruity en ks5 nog steeds? heb je al een sampler? fx? sequence je met de pc?

Ik weet het waarschijnlijk zeker... ;)

Origineel geplaatst door cloudman
stand van zaken? ;)

fruity en ks5 nog steeds? heb je al een sampler? fx? sequence je met de pc?

Wie is hier fruity? ;)

Ben van FL Studio overgestapt naar Cubase. Ik heb nog geen sampler en FX (hoewel ik wel kan FX kopen). Ik sequence met Cubase. Maar ik heb niet echt veel mijn gear gebruikt de laatste tijd. Kwestie van weinig inspiratie. Wel heb ik onlangs een Yamaha MG 10/2 gekocht.

P.S.: Vraag dit voortaan via MSN, PM of e-mail. Mijn e-mail is: millebierg[AT]msn[PUNT]com (vervang wel [AT] door @ en [PUNT] door .)

Laatst gewijzigd:
ik denk gezien de thread dat mensen er meer op zitten te wachten als je het toch hier antwoord :)

Origineel geplaatst door anoniempje
ik denk gezien de thread dat mensen er meer op zitten te wachten als je het toch hier antwoord :)

Denk je? Kijk eens naar de antwoorden van Alexander en r.5.

je moet niet zo letten op onzinnige antwoorden van de hierbovengenoemde leden...
als iemand dit een loze thread vind dan is dat zijn / haar probleem. er zijn genoeg mensen die het wel interessant vinden :)

Origineel geplaatst door elektrovolt
je moet niet zo letten op onzinnige antwoorden van de hierbovengenoemde leden...
als iemand dit een loze thread vind dan is dat zijn / haar probleem. er zijn genoeg mensen die het wel interessant vinden :)

... of die het entertainend vinden :D

ach, zoeken naar de "ultieme setup", er zijn wel meer mensen die het doen. In wezen kan je blijven zoeken he.
Op een gegeven moment moet je genoegen nemen met wat je hebt.
Dat is zoals zoeken naar een vriendin. Het gras blijft ook altijd groener aan de overkant van de heuvel...
maar soms moet je blij zijn met de heuvels die je hebt :D

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Bericht door een moderator:
En nu weer ontopic a.u.b.

Maar wat valt er ontopic nog te zeggen? Er is een keuze genomen. Deze thread kan dus dicht.

Ik gebruik nu sinds enkele maanden de RM1x en het werkt geweldig! Mijn setup is van lage kwaliteit en er ontbreken nog een aantal cruciale dingen, maar het werkt!

RM1x/CS1x/S200/Spirit RAC PAC/KORG P3/Tascam Portastudio/MD/Basgitaar/akoestische gitaar en een hele hoop kinderspeelgoed/bent instrumenten (ehehehe)

De bedoeling was mijn halfgare pc ook nog te blijven gebruiken, maar die staat al maanden uit. Dit gaat prima! Nu nog een galmbak en wat betere monitors en ik ben een heel eind. Nieuwe computer (apple) zou te gek zijn, maar je kunt niet alles hebben!~

:dubbel:

het topic is wel veranderd van inhoud zeg!

het begon om een goede sequencer om drums etc mee te sequencen, omdat het op de pc toch niet helemaal werkte...
nu weetikhoeveel berichten verder... werkt Rubenes nog steeds met cubase maar heeft ook een workstation met een beetje van de opties die aan het begin van dit verhaal gezocht werden..en dan moet ie dicht ?? :confused:

ik heb ook mijn zoektocht door allerhande sequencers gedaan.
van alles gehad, van alles net zo hard weer weggedaan.
de enige sequencer die ik nog niet veel heb aangeraakt is de MPC (en wordt het volgende wellus-nietus proefobject van mijn persoonlijke, niet op dit forum ge-wel-nietuste, zoektocht.
mocht ik de MPC niks vinden dan is de RS7000 meteen het meest kanshebbende alternatief.

oja, ik zoek voornamelijk een midi-drumsequencer (met drumsamples in mn sequencerbak heb ik nooit zoveel, die plak ik uiteindelijk gewoon in een audiotrack op mn pc)(en gebruik veel analoge drums)(bla):eureka:

Origineel geplaatst door Roel
het topic is wel veranderd van inhoud zeg!

het begon om een goede sequencer om drums etc mee te sequencen, omdat het op de pc toch niet helemaal werkte...
nu weetikhoeveel berichten verder... werkt Rubenes nog steeds met cubase maar heeft ook een workstation met een beetje van de opties die aan het begin van dit verhaal gezocht werden..en dan moet ie dicht ?? :confused:
/B]

Een ding is er niet veranderd... Rubenes! ;)

als het enkel om drums gaat is een tr626 en een sampler toch vrij handig? of een mmt8 als sequencer?

ik sequence ook melodieën, sampler gebruik ik nauwelijks. samples en audiostukjes neem ik netjes op in protools.

Origineel geplaatst door r.5
Een ding is er niet veranderd... Rubenes! ;)

En dat is maar goed ook! 8o)

Maar nu even serieus, dit is dus de situatie: Ik gebruik mijn computer nog wel, maar Cubase werkt niet echt vlot. Wat ik dus wil, is een sequencer waar ik vlot mijn bas en drums etc. inzet, en dan de rest zelf handmatig inspeel. Cubase kan het eindresultaat dan opnemen en FX en mastering toepassen. De RM1X zal ik waarschijnlijk kopen omdat deze sequencer vlot schijnt te werken en hij niet te duur is.

[EDIT] Ik kan ook voor de helft van de prijs een MC-303 kopen. Even kijken hoe dat nu zit met dat ding.[/EDIT]

het zal vast al wel gezegt zijn maar je gaat zoveel spijt krijgen als je je helemaal op hardware stort en fruity laat voor wat het is

je gaat zoveel erop achteruit vergeleken met fruityloops oneindig fx, oneindig vsts etc

wil je een beetje hetzelfde kunnen als in fruity met alleen hardware dan mag je nog heel wat apparaatjes sparen

en een mc303tje wordt wel je grootste miskoop want zelfs de bijgeleverde samples van fruity klinken mits goed uitgemixt in de fruity mixer nog beter

en aangezien je 100 keer van gedachten veranderd zou ik lekker met fruityloops blijven werken en voorzichtig zo nu en dan een syntje erbij halen dan stuur je die via midi in fruity aan en de audio van je synth bounce je terug naar fruity klaar en dan kun je altijd nog rustig uit bouwen naar een hardware studio in plaats van meteen alles veel te impulsief te gaan kopen wat samen bijmekaar nog geen 10 procent kan van wat je met fruity kan , mijn bescheiden mening
komt nog bij dat overstappe naar hardware en andere sequenzer ook zo goed als overnieuw beginnen betekent
kun je beter rustig dingetje bij dingetje kopen leer je het apparaat ook door en door kennen en ben je nog altijd bezig metje oude vertrouwde fruityloops

ik werk al paar jaar met fruity en ben langzaam aan het overstappe op hardware heb 2 samplers 2 x tc m-one fx, 2 synths en mixer en nog wat spulletjes maar dat is nog lang niet genoeg om fruity alleen nog voor midi aansturen te gebruiken kan niet meer alle kanalen z,n eigen fx geven moet het met 6 auxjes doen sterker nog ik haal zeker 60 procent nog uit fruity en audio bewerken zonder een pc wordt je ook niet blij van

Laatst gewijzigd:
Back