Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik ben 100% zeker dat het de MPC 2000 wordt. Ik kan wel er een betere sampler bijkopen later.

P.S.: Weet iemand waar je producten van Electrix kan krijgen?

ik heb ook een mcp2000xl:P erg vet lekker jammie hihi

ik hoorde bijtach en tally in den haag dat electrix producten niet meer geleverd worden in nederland
maar volgens mij heeft steven v nofg wel een leuk speeltje

Ik kan ze wel via Ebay krijgen.

Ik denk dat ik in in plaats van een MPC 2000 een MPC 2000XL ga kopen vanwege de extra features die het biedt voor een kleine prijs.

Laatst gewijzigd:
waaw. interessante discussie geworden vertrekkende van iemand die van plan was eventueel een groefdoos te kopen :)

wat is dat toch met die korgs en polyfonie? behalve mijn poly800 die lekker op 8 stemmen gaat, doen mijn tribes, en vroeger mijn microkorg, ook niet echt mee aan polyfonie... bizar...

succes met de mpc :) laat ons hopen dat het jou ding is!
mij persoonlijk spreekt dat ding me niet aan. Maar goed, ieder zijn mening er over.
Er is zelfs iemand op dit forum die die mening met mij deelt :D

Ehm... om eerlijk te zijn ga ik er pas een binnen een jaar kopen. Dit heeft wel als voordeel dat ik veel bedenktijd heb voor als de RM1X of de MMT-8 toch beter lijkt.

die mmt8 is een cultsequencer uit de oude tijden.
Helaas kan dat ding niet zo heel veel info aan, crasht ook wel eens,
enkel backup via sysex dump... en het is voornamelijk goedkoop. dat is de bijzonderste reden
voor zijn veel gebruikt zijnde denk ik :D

je kan acht tracks muten zoals op de mc303, dat is voor bvb opbouw van spanning ook wel handig :)

die rm1x schijnt onder sommigen hier echt legendarisch te zijn voor het opwekken van inspiratie en handigheid.

ach ja... probeer in dat jaar toch maar eens die dingen onder handen te krijgen en uit te proberen.
Dat zegt soms nog het meest!

Ik denk dat het echt de MPC 2000XL wordt. Deze biedt naast de sequencer ook nog eens een goede (drum)sampler, iets wat ik nodig heb.

de mc505 of rm1x heeft ook nog een pak brood en boter geluiden uiteraard.

anderzijds kan je in de mpc proppen wat je maar wil van geluiden...
ik wil natuurlijk niet advokaat van de duivel spelen. Ik hoop dat je gelukkig wordt
met je beslissing en dat we wat trackjes kunnen horen wanneer je het beestje kocht :)

Brood en boter geluiden zitten genoeg in mijn computer en mijn keyboard.

BTW, weet iemand een goede mixer? Ik zag er van Mc Crypt staan, maar ik zou niet weten of ze goed zijn.
En is de multi-fx van Alesis (ben ff de naam vergeten) de moeite waard?

de yamahamixers schijnen heel erg goed te zijn.
Behringer is goedkoop en biedt veel voor zijn prijs.
Phonic ligt hiertussen: heel betaalbaar, klinkt aanvaardbaar...

De FX unit van Alesis is de MidiVerb 4.
Die Behringer mixers zijn inderdaad heel goedkoop voor wat ze bieden. Maar waarom zijn de Behringer mixers slecht? Ruisen ze soms erg veel?

Origineel geplaatst door Rubenes
De FX unit van Alesis is de MidiVerb 4.
Die Behringer mixers zijn inderdaad heel goedkoop voor wat ze bieden. Maar waarom zijn de Behringer mixers slecht? Ruisen ze soms erg veel?

ja dat doen ze en ook klinken ze dun en goedkoop (EQ)
Maar als je enkel hobbyist zijt, ga je gewoon lekker cheap voor behringer/phonic/edidrol....speelt dan weinig rol, al gebruik je een keukenmixer of Realistic dj-mengpaneel

Ik heb ook mixers van Peavey en Mackie zien staan. 200 € meer dan Behringer en Phonic mixers. Is deze meerprijs de moeite waard?

mackie is gekend als de rolsroyce onder de mengpanelen.
check het forum er op na!

zelf heb ik gekozen voor een phonic mixertje: heel erg goedkoop, en degelijk.
naar mijn gevoel een tikkie duurder dan behringer, maar ook een tikie beter,
maar nog steeds el cheapo voor de hobbyist!

voor fx: zie ook de fx bakkies van zoom! zijn zeker goedkoop en degelijk te noemen dacht ik.

hoe zal je setup er nu uitzien eigenlijk? ks5, mpc, behringer en alesis fx?

Origineel geplaatst door cloudman

1. Vervang de Behringer door een Phonic, Peavey of Mackie mixer.
2. Vervang de Alesis MidiVerb IV door de Zoom RFX-2200
3. Voeg een FilterFactory toe.

Laatst gewijzigd:
Dubbelpost

Ik dacht meer een Volkswagen Sirocco...

Attachments

• 1835.jpg
    1835.jpg
    28,7 KB · Bekeken: 67
Sorry hoor maar mackie is in de verste verte niet de Rolls Royse onder de mengtafels.

Meer de BMW. Erg goed maar er is wel degelijk veel beter.

zelf heb ik gekozen voor een phonic mixertje: heel erg goedkoop, en degelijk.
naar mijn gevoel een tikkie duurder dan behringer, maar ook een tikie beter,
maar nog steeds el cheapo voor de hobbyist!

voor fx: zie ook de fx bakkies van zoom! zijn zeker goedkoop en degelijk te noemen dacht ik.

Origineel geplaatst door Acidfever
Sorry hoor maar mackie is in de verste verte niet de Rolls Royse onder de mengtafels.

Meer de BMW. Erg goed maar er is wel degelijk veel beter.

kan zeer goed zijn, maar ik ging af op de meest gegeven commentaar op dit forum.
Ik hoor er heel veel over praten (ahum, schrijven) en meestal is dit heel erg positief.
vandaar.
In principe twijfel ik er niet aan dat er altijd wat beter te vinden is, en dan ook steeds zeldzamer of duurder...

Back