Hardware sequencer + drumcomputer

Ik heb dus maar even gekeken naar de verschillende opties, en ik heb nog geen keuze kunnen maken. Ik ga eerst op internet nog wat zoeken.

Ik heb dus 5 reviews van de volgende synths afgedrukt:

- Yamaha:
- RS 7000
- RM1X
- Alesis:
- MTT 8
- Roland:
- MC505
- Em-u
- XL-7 + MP-7

En nu maar lezen...

Ik heb dus de review's gelezen, en ik denk dat ik de MMT8 of de RM1X ga kopen. De RS 7000 is ook een goede kanditaat.

geen slechte keuze,
maar wat je ons nog niet vertelde is wat voor genre je eigenlijk wil gaan doen.
Dat kan je keuze beïnvloeden namelijk!

funk?
techno?
electro?
house?
trance?

hou er rekening mee van de rm1x dat alle geluid op een 4mb rom chip geperst zit.
En dat hij van velen de naam kreeg slechte klanken te hebben.
Dit moet gerelativeerd worden, maar toch.
Dat is dan anderzijds ook het enige minpunt dat ik op het eerste gezicht voor de rm1x zie.
er zitten wel véél geluiden op, mega sequencer naar verluid, drums zullen wel er mee door kunnen,
fx, diskettestation... :)

Hier ook MPC (2000XL), en ook ik wil niks anders meer :D

Ik heb verder een Roland D2 gehad (echt een afrader), Korg ER-1 (MKII), en een EMU Command Station. Dus ook eerst een hoop zaken gehad voor ik overging op MPC. Ik heb ook een S3000XL, nu gebruik hem helemaal niet meer en wou eigenlijk dat ik die S3000XL nooit gekocht had...

Een nieuwe 2000XL zou ik overigens niet kopen, tenzij je erg rijk bent, want tweedhands gaan ze voor de helft de deur uit.

Als ik ooit ga optreden dan komt er zeker een tweede bij :D

Echt een aanrader, als je sample gebaseerd wilt werken ten minste. Ik had eerst niet door dat samplen mijn ding is, en kocht dus die Command Station. Wel dat viel tegen... Niet om de sequencer, die is erg goed, maar de synth engine in dat ding gaat zo diep dat ik niet verder kwam dan presets, die ik dan overigens niet zo goed vond voor mijn stijl. Kun je nagaan hoe gelukkig ik nu ben met m'n MPC.

Hij gaat nooit meer weg, tenzij voor een nieuwe :mexico:

Re: Re: Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door bionrg
en aangezien je ook synths wil aansturen. zou ik helemaal niet voor een MPC gaan....

trouwens de phrase sequencing concept van Yamaha blaast voorlopig elke sequencer weg (op een paar analoge sequencers na, en de MV8000 natuurlijk)

Het is me duidelijk dat jij nooit een MPC gebruikt hebt...

Als realtime editing niet belangerijk is voor je maar het aantal tracks wel, dan kan je weer opzoek gaan naar een QY700 bijvoorbeeld of een SU700, die hebben geloof ik allebei 32 tracks

Een MPC heeft er 64. Een MPC4000 zelfs 128. Maar aan 32 tracks heb je meestal voldoende. Alhoewel }:|

Rubenes, geloof het nou maar van die MPC's. Weet je nog wat er gebeurde toen je vorige keer vroeg wat voor synth je moest aanschaffen? Iedereen zei K-station en jij kocht die Korg groovebox omdat die de naam Korg draagt. Nu staat die Korg een beetje beschimpt te worden onderaan al je posts. Cuba 7000 heeft ook gelijk met die MMT8 en volgens mij probeert ie er zelfs eentje te verkopen. Maar voor een totaaloplossing qua hardwaresequencing ga je voor de MPC en niet die andere gimmickshit...

Ik heb die groovebox helemaal niet gekocht omdat er Korg op staat! Ik kocht hem voor dezelfde reden als nu: een mooie hardware sequencer met een leuke synth en een drumcomputer. Hij klonk ook best goed. Ik heb hem ingeruild omdat hij monofoon was, en ik vond polyfonie belangrijk. Nu heb ik wel een goede synth (voor mij dan) maar geen sequencer! Ik ga eens kijken voor die MPC. Ik heb toch velocity pads nodig en dat zit erop.

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat het een MPC wordt. Oke, het ding heeft geen keyboard, maar de MMT8 ook niet. En het is de enige die velocity pads heeft. Dit lijkt het ding voor mij te zijn. Niet zo duur als een RS 7000 en RM1X, maar het kan veel meer dan de MMT-8. En nu maar zien of ik hem ergens kan uitproberen.

P.S.: Ik vind dat de MMT-8 lijkt op een oude printer uit een winkel of zo ;)

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik heb die groovebox helemaal niet gekocht omdat er Korg op staat!

Sorry, mijn fout. Af en toe lijkt het er gewoon op dat mensen koste wat kost een Korg in huis willen hebben.

MPC + KS5 = perfect als je het mij vraagt. De MPC heeft geen keyboard nodig want dat is je KS5 al he...

En ik heb er een mooie drummachine en sampler bij! De KS5 regelt wel voorlopig de synthdrums af.

BTW, waarom koopt iedereen een Korg? Het is toch gewoon een fabrikant net als de rest? Ik zou het niet zo vreemd vinden als Korg een supermerk was, en dan nog, want het zou zeer duur zijn.
P.S.: Mijn bericht was niet offensief bedoelt.

Kheb nog steeds een 505 voor je in de aanbieding :D
Sequencer, drumcomp enz enz in 1 en polyfoon :)

Lees bericht boven jouw bericht. Lees en word verbaasd.

Origineel geplaatst door REY
Kheb nog steeds een 505 voor je in de aanbieding :D
Sequencer, drumcomp enz enz in 1 en polyfoon :)

koop een asq10 (de sequencer van de mpc60) en een emu ( liefst de pro dingen zoals 5/6000 dus geen 2/3/4000)

met een beetje geluk ben je voor 5 a 600 euro klaar en kan je alles mee ...

een mpc is echt een drumsampler .. echter gewoon een paar rex loopjes in laden ho maar
( een mpc2 zit bij 4 programs al zo goed als vol namelijk)

en aangezien je ook synths wil aansturen. zou ik helemaal niet voor een MPC gaan....

dan doe jij dat toch lekker niet :)

trouwens de phrase sequencing concept van Yamaha blaast voorlopig elke sequencer weg
(op een paar analoge sequencers na, en de MV8000 natuurlijk :L)
tuurlijk, analoge sequences klinken veel beter ! 8o)

Maar MPC... nee sorry, mij niet gezien :D

jou niet, mij wel :mega:
zelf heb ik ook jaren lopen zeulen met atari's, grooveboxen e.d. maar de MPC
is toch wel de koning van het sequencen !

DUSSS:
ga geen onzin lopen verkondigen terwijl je er nouwelijks iets vanaf weet.

heren elektrovolt en steven v, ook de MPC heeft bij mij aan de werktafel gestaan... en als ik vind dat ie zuigt, dan is dat mijn mening toch.
kheb toch zeker wel recht op een eigen mening dacht ik zo? :L

en ahum, elektrovolt... een sequencer die klinkt niet, maar speelt sequences...:dubbel:

maar back to topic:

rubenes, kijk uiteindelijk vooral naar hoe je je werk wil afmaken
pattern vs linear
en wat daarbij het best voor jou werkt

en ahum, elektrovolt... een sequencer die klinkt niet, maar speelt sequences...:dubbel:

okay wijsneus,
even voor de duidelijkheid: dit was als een grapje bedoeld, aangezien jij opeens over analoge sequencers gaat praten omdat ze andere apparaten weg zouden blazen...

??????????????????

wat bedoel je daar nou weer mee dan ?

heren elektrovolt en steven v, ook de MPC heeft bij mij aan de werktafel gestaan... en als ik vind dat ie zuigt, dan is dat mijn mening toch.
kheb toch zeker wel recht op een eigen mening dacht ik zo? :L

maar back to topic:

rubens, kijk uiteindelijk vooral naar hoe je je werk wil afmaken
pattern vs linear
en wat daarbij het best voor jou werkt

ik vind het een niet onderbouwde mening ... en die kunnen meestal meteen van tafel :P

voor de rest : het is geen volwaardige sampler nee .. maar sequencen doet ie wel zeker erg goed
en dat ie niet klinkt ... grrrr alweer die kikker in me keel .. is natuurlijk onzin
een sequencer klinkt wel degelijk .. tjek maar een 909 in pattern mod of een 303 in pattern mode
die klinken toch heel anders dan als je ze via midi zou aansturen ...

jammer maar timing is, zeker in dansmuziek, een zeer bepalende factor of iets klinkt of niet ...
voor de rest zal je wel vallen over de interface ... maar persoonlijk maakt het mij niet uit hoe iemand iets bespeeld .. al ligt op zijn rug te bassen .... het gaat om het resultaat ... als dat maar goed klinkt !

Origineel geplaatst door MadR
ik vind het een niet onderbouwde mening ... en die kunnen meestal meteen van tafel :P

voor de rest : het is geen volwaardige sampler nee .. maar sequencen doet ie wel zeker erg goed
en dat ie niet klinkt ... grrrr alweer die kikker in me keel .. is natuurlijk onzin
een sequencer klinkt wel degelijk .. tjek maar een 909 in pattern mod of een 303 in pattern mode
die klinken toch heel anders dan als je ze via midi zou aansturen ...

jammer maar timing is, zeker in dansmuziek, een zeer bepalende factor of iets klinkt of niet ...
voor de rest zal je wel vallen over de interface ... maar persoonlijk maakt het mij niet uit hoe iemand iets bespeeld .. al ligt op zijn rug te bassen .... het gaat om het resultaat ... als dat maar goed klinkt !

kdacht wel dat het daarop zou uitlopen.....
zodra een MPC gebruiker over timing gaat beginnen, krijg ik de kriebels over me rug... de MPC timing mythe veeg ik zo van tafel met elke degelijke hardware sequencer van een ander merk :L

maar goed, smaken verschillen :koffie:

Back