Hardware sequencer + drumcomputer

geenlidmeer081224b

Gebruik standaard
Ik zoek een goede hardware sequencer om mijn andere synths mee in de toekomst mee aan te kunnen sturen (computersequencers werken niet echt makkelijk). Ook zoek ik een goedkope drumcomputer. Deze kunnen eventueel in een groovebox gebundelt worden. Zelf dacht ik aan de Yamaha RM1X met een drumcomputer. Iemand suggesties?

Vergeet de RM1X, je wilt een MPC 60, 1000, 2000, 2000 XL, 3000, of 4000... Supersequencers met drumsampler.

Liefst 200 - 300 €, maar het maximum is 500 €

Nou, kijk eens naar de RM1x... goede sequencer, en veel drumkits.. En ook nog binnen je budget...

Okay, je vind computersquencers moeilijk.. maar heb je al gekeken naar Ableton Live4? Deze computersequencer werkt super simpel en bied je veel meer overzicht dan een hardware sequencer...
Het pakket is niet te vergelijken met Cubase en soortgelijke high end sequencers.... Het werkt veel makkelijker en sneller.... Download een demo en probeer het eens.

maximum 500 ???

dan zou ik uitkijken naar een akai mpc2000, vind je soms voor dat soort bedragen.
krijg je geen spijt van !

Inderdaad.. Kijk eens rond voor een MPC2000XL.. Dat hebben ze me hier verteld toen ik net pas kwam kijken in de muziekmaakwereld.. Ik was alleen zo eigenwijs om eerst een paar tussenstappen te maken. Ik heb een KORG ER-1 als drumcomputer gebruikt en een KORG ES-1 als sampler (heb ik nog, maar begint overbodig te worden). Ik heb er niet echt spijt van, want dat zijn zeker leuke apparaten. Maar het is maar net hoe ver je ermee wilt gaan.. Maar als ik opnieuw zou moeten beginnen, zou er als eerste een MPC2000XL komen.

Ik heb toen m'n S3000XL ingeruild tegen de MPC + een bijbetaling van € 360,- van mijn kant.. Zelf vond ik het een erg mooie deal, aangezien het een vrijwel nieuw exemplaar was.. (de blauwe)

inderdaad, ik heb ook heel erg lang rond gezeuld met atari's, pc's, laptops etc.
maar sinds ik aan de MPC ben wil ik niets anders meer !!!

Re: Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik zoek een goede hardware sequencer om mijn andere synths mee in de toekomst mee aan te kunnen sturen (computersequencers werken niet echt makkelijk). Ook zoek ik een goedkope drumcomputer. Deze kunnen eventueel in een groovebox gebundelt worden. Zelf dacht ik aan de Yamaha RM1X met een drumcomputer. Iemand suggesties?

de RM1x is een sequencer cq. drumcomputer in 1
en aangezien je ook synths wil aansturen. zou ik helemaal niet voor een MPC gaan....
trouwens de phrase sequencing concept van Yamaha blaast voorlopig elke sequencer weg (op een paar analoge sequencers na, en de MV8000 natuurlijk :L)
enigste nadeel aan een RM1X is dat je niet realtime in edit mode kan springen, laten we zeggen zoals een TR909 ofzoiets dergelijks.

Als dat belangerijk is voor je dan kan je beter de RS7000 kiezen (mijn trouwe hardware sequencer superbeest)

Als realtime editing niet belangerijk is voor je maar het aantal tracks wel, dan kan je weer opzoek gaan naar een QY700 bijvoorbeeld of een SU700, die hebben geloof ik allebei 32 tracks

Maar MPC... nee sorry, mij niet gezien :D

Ik ga waarschijnlijk nooit 16 synths hebben. Maar wat bedoel je eigelijk met realtime in edit mode springen? Dat je gewoon kunt de sequence veranderen terwijl hij speelt?

Ik ga waarschijnlijk nooit 16 synths hebben. Maar wat bedoel je eigelijk met realtime in edit mode springen? Dat je gewoon kunt de sequence veranderen terwijl hij speelt?

je hebt geen 16 synths nodig om meer tracks te willen gebruiken... maar goed dat komt later wel ;)

het is idd zo dat de RM1X niet vanuit play-mode naar 1 van de rec-modes kan.... al spelend,
tevens hoor je ook de andere tracks even niet meer als je in 1 van de rec-modes zit, behalve de track die je op dat moment aan het opnemen bent.
Wel kan je de sequences al spelend veranderen, maar dat is meer 'manipuleren'.

dus, z'n grotere broer de RS kan dat allemaal wel, plus een berg meer :D
en bied je tevens verbeterde filters, een phrase sampler, en een AWM rompler synth
2e hands gaan ze al voor 800 scheuro kaal (:stupid)

Dan is de RS 7000 wel op zicht interessanter, want als je alleen de track hoort die opneemt hoort weet je niet of je in de maat speelt en zo. Ook de sampler is interessant. Bevat de rompler standaard piano sounds en zo of zitten er ook andere sounds in?

De keerzijde van de RS 7000 is dan weer dat hij nogal duur is. 1500 euro is niet niks!

Persoonlijk vind ik de RM1X prima geschikt voor sequencing en de drums klinken, in mij oren, ook prima. De drumsamples zijn van goede kwaliteit en het apparaat werkt redelijk overzichtelijk.
Wat ik zelf vaak doe is gewoon sequences die ik met software heb gemaakt als MIDI-file importeren in de RM1x (maar dat is dan weer omdat ik softwaresequencers gewend ben).

Enige minpuntje vind ik de synthklanken, die klinken niet echt je-van-het. Maar ik zie dat je daar al een KS4 voor hebt dus dat moet geen probleem zijn. De geluiden zijn overigens nog wel prima te bewerken dmv van filters, fx, ed.

Voor extra informatie kun je altijd m'n maat ProtoHuman hier op het forum even een persoonlijk berichtje sturen; hij gebruikt de RM1x momenteel en kent het ding goed.

Dan is de RS 7000 wel op zicht interessanter, want als je alleen de track hoort die opneemt hoort weet je niet of je in de maat speelt en zo. Ook de sampler is interessant. Bevat de rompler standaard piano sounds en zo of zitten er ook andere sounds in?
De keerzijde van de RS 7000 is dan weer dat hij nogal duur is. 1500 euro is niet niks!

de geluiden van de RS zijn goed te gebruiken en zeker te misbruiken :)
tevens kan je van alles en nog wat samplen als dat je ding is, tis alleen geen multisampler dus houd daar wel rekening mee.
en 1500 voor een nieuwe, dan kan je net zogoed doorsparen en gelijk een MV8000 halen ben je voorlopig de eerst volgende 5 á 7 jaartjes klaar... (als het niet langer is), want dat is echt cubase in een doossie :D

niemand stelt een mc505 of mc307 voor?

de klanken zijn toch redelijk tot goed?
de 505 heeft zelfs meerdere outs en zo, en lekker veel knopjes...

Back