Hardware sequencer + drumcomputer

eigenlijk he... twijfel ik zelf ook nog altijd hoor :D

ik denk echter een dezer dagen te gaan voor een mc307.
ietsje sterker toch qua knoppen,
goeie geluiden, sequencer (die er mee door kan) ...
en niet zo duur.
de tribes zijn leuk, maar idd beperkt, ook naar genres vind ik :erm:

anyway, ieder zijn of haar ding

Origineel geplaatst door cloudman
eigenlijk he... twijfel ik zelf ook nog altijd hoor :D

ik denk echter een dezer dagen te gaan voor een mc307.
ietsje sterker toch qua knoppen,
goeie geluiden, sequencer (die er mee door kan) ...
en niet zo duur.
de tribes zijn leuk, maar idd beperkt, ook naar genres vind ik :erm:

anyway, ieder zijn of haar ding

Neem dan iig een MC505, de MC307 is echt een stuk schroot. De MC505 heeft veel meer knoppen voor real-time control.

Ik snap overigens echt niet wat het enorme probleem is aan een Rm1x zonder OS 1.13. Het gaat echt om een superkleine bug waar gewoon een workaround voor is. En als je echt OS 1.13 wilt dan moet Yamaha die chip in principe gewoon naar je opsturen. Ze zullen echter altijd proberen je ervoor te laten betalen.

Origineel geplaatst door Acidfever

Ik snap overigens echt niet wat het enorme probleem is aan een Rm1x zonder OS 1.13. Het gaat echt om een superkleine bug waar gewoon een workaround voor is. En als je echt OS 1.13 wilt dan moet Yamaha die chip in principe gewoon naar je opsturen. Ze zullen echter altijd proberen je ervoor te laten betalen.

Welke bug?

Neem dan iig een MC505, de MC307 is echt een stuk schroot. De MC505 heeft veel meer knoppen voor real-time control.

Superkleine bug? Ik heb zelf gelukkig nooit met 1.12 gewerkt, maar ik heb gehoord dat dat echt niet fijn was. Zeker niet met extra MIDI apparatuur. Verstuurde de RM1x niet om de haverklap program changes? lijkt mij nogal irritant eigenlijk....

is die mc307 z'n bediening dan niet uit te breiden met een klein goedkoop knoppenbakje of zo?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Superkleine bug? Ik heb zelf gelukkig nooit met 1.12 gewerkt, maar ik heb gehoord dat dat echt niet fijn was. Zeker niet met extra MIDI apparatuur. Verstuurde de RM1x niet om de haverklap program changes? lijkt mij nogal irritant eigenlijk....

nooit wat van gemerkt....volgens mij is het zo dat de RM1x in versie 1.12 als je op stop drukt een programchance van de gekozen "phrase" naar de midi out stuurt, ongeacht of je dat filtert of niet ....... de workaround daarvoor is om eenvoudigweg geen preset phrase te selecteren in je track, maar zelf een nieuwe phrase te maken.....

of dat in versie 1.13 is aangepast weet ik ook niet zeker.......

Origineel geplaatst door cloudman
is die mc307 z'n bediening dan niet uit te breiden met een klein goedkoop knoppenbakje of zo?

Zal misschien wel, maar 't is gewoon een kwestie van wennen. Als je de 505 gewend bent, kan je je wel eens irriteren aan de sub-menuutjes, maar daarvoor krijg je WEL weer een bult geluiden, drumkits en efx erbij.
En als je een weekje aan de gang bent, weet je al nie beter meer.

Afwegen dus.
Zo hebben alle bakken wel voor- en nadelen.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Afwegen dus.
Zo hebben alle bakken wel voor- en nadelen.

idd, daarom moet je gewoon een RM1x met een JV1010 nemen, perfecte combinatie ;)

Juist, kan ook. Leuke (mini)setup opzich

Origineel geplaatst door olafmol
idd, daarom moet je gewoon een RM1x met een JV1010 nemen, perfecte combinatie ;)

Wie moet dat doen?

Ik weet niet of deze thread ook nog echt over jou gaat Rubenes. Laat staan of de mensen nog de moeite nemen om het hele ding te lezen...

op naar de 10

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik weet niet of deze thread ook nog echt over jou gaat Rubenes. Laat staan of de mensen nog de moeite nemen om het hele ding te lezen...

op naar de 10

Het lijkt of deze thread in een groot shithok is aan het veranderen.

Origineel geplaatst door Rubenes
Het lijkt of deze thread in een groot shithok is aan het veranderen.

nee hoor, koop een RM1x met een JV1010...de JV heeft goede drumgeluiden, en de RM1x is een top sequencer......alternatieven voor drums zijn de novation drumstation, of een electribe ER-1 of een electribe ES1 samplertje.....

wat wil je nog meer weten? ;)

Is die Electribe S goed? Want deze lijkt me intressanter dan de Boss SP-303 (ja, ik verander mijn mening binnen het kwartier).

euh... wat doet die mpc-2000XL daar dan dat je hem niet gebruikt?

Of is dat je voetbankje soms?

edit: Sorry ik had je WISH-list gelezen in de rapte (kdacht dat het je gearlist was)

Persoonlijk vind ikzelf de ES-1 echt heel gemakkelijk in gebruik en die heeft itt de SP ook een hele goeie prijs/kwaliteistsverhouding (wel maar 32 khz sampling frequency). De functies zijn echter redelijk beperkt en aangezien je momenteel nog geen setup hebt zou ik nog ff doorsparen en voor die MPX gaan, daar zal je nog langer en meer plezier van, hebbe

zie ook: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=40872&highlight=es1 en de andere threads die hierover al gestart zijn

Greetz SQ

Origineel geplaatst door Alexander
Wat is er gebeurt met de oerhollandse uitdrukking:

"Roeien met de riemen die je hebt!"

Ook is:

"Niet de kwast, maar de schilder.." een hele goeie, wijsneuzen en filosofen beginnen nu:

"On topic" of "De verf" te roepen, maar die zouden al helemaal moeten weten waar ik op doel!

:doei:

Maar ik heb geen riemen of een kwast! Ik heb wel een stok en een tandenborstel ;)

Back