Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door olafmol
nooit wat van gemerkt....volgens mij is het zo dat de RM1x in versie 1.12 als je op stop drukt een programchance van de gekozen "phrase" naar de midi out stuurt, ongeacht of je dat filtert of niet ....... de workaround daarvoor is om eenvoudigweg geen preset phrase te selecteren in je track, maar zelf een nieuwe phrase te maken.....

of dat in versie 1.13 is aangepast weet ik ook niet zeker.......

Dit is inderdaad precies wat er gebeurt. OS 1.13 zou dat op moeten lossen. Is dan ook het enige verschil tussen 1.12 en 1.13

Maar zoals je al zei is de workaround heel erg simpel. Ik heb er zelf sowieso nooit last van gehad. 1 keer gemerkt maar toen even snel opgelost.

(Heb de rest maar genegeerd en gewoon OT gereageerd) (Hey dat rijmt :D )

men is zo negatief bezig over de geluiden van de rm1x soms...
zitten er eigenlijk wel bruikbare geluiden in?
brood en boter geluiden die je toch zou gebruiken in een trackje?
en momenteel heb ik het nog niet helemaal uitgedoktert, maar kun je
met de interne EFX een beetje de geluiden flink verklooien? (vermoed van wel...)

hmm, zal moeten manual opdiepen ergens om meer over de efx te weten te komen...
hoopte op bitreducers en allerhande weirde fx.

Origineel geplaatst door cloudman
men is zo negatief bezig over de geluiden van de rm1x soms...
zitten er eigenlijk wel bruikbare geluiden in?
brood en boter geluiden die je toch zou gebruiken in een trackje?
en momenteel heb ik het nog niet helemaal uitgedoktert, maar kun je
met de interne EFX een beetje de geluiden flink verklooien? (vermoed van wel...)

Zonder editten klinkt de rm1x soms wel wat suf. Maar met een beetje moeite kun je er echt prima geluiden uit halen. De Rs7000 klinkt duidelijk beter, helderder zou ik bijna zeggen. Maar dit noem ik niet perse een voordeel. Vaak wel maar ik heb toen ik naar de Rs7000 verhuise sommige geluiden toch echt de rm1x moeten samplen om hetzelfde geluid te krijgen.

Vooral sommige hi-hats en bassdrums uit de rm1x zijn erg lekker. Als ik ruimte had in mijn setup voor zowel een Rs7000 en een Rm1x had ik hem misschien wel gehouden. Maar nu mag ie naar een nieuw baasje.

De Interne FX zijn niet te vergelijken met die van een externe dedicated fx unit maar je kunt er zeker erg leuke dingen mee doen (of een geluid totaal verzieken natuurlijk).

Conclusie: Mensen die heel snel roepen dat de rm1x slecht klinkt hebben er duidelijk geen tijd in gestoken. Een Access Virus klinkt zonder editten ook vrij basic vindt ik.

klopt, de RM1x kan heel lekker ranzig en smerig klinken......op een of andere manier werkt het voor sommige genres heel goed, denk aan teKno of electro

klopt, de RM1x kan heel lekker ranzig en smerig klinken......op een of andere manier werkt het voor sommige genres heel goed, denk aan teKno of electro

Ja zekers :) Heb jij het voor elkaar gekregen deze sound op de Rs7000 na te maken?

Origineel geplaatst door Acidfever
Ja zekers :) Heb jij het voor elkaar gekregen deze sound op de Rs7000 na te maken?

ik snap wat je bedoeld, dat kan idd lastig zijn..volgens mij komt het vnl omdat de RM1x veel minder headroom/dynamiek heeft dan de RS7000...als je dan een volle mix met lekkere harde drums hebt komt de boel echt ranzig maar wel goed "gellend" uit de RM1x .......... ik zou zo snel niet weten hoe je dit op de RS7000 precies kunt nabootsen, misschien wat bandpassfiltering, compressie, EQ en overdrive en geen seperate outputs gebruiken?

ik snap wat je bedoeld, dat kan idd lastig zijn..volgens mij komt het vnl omdat de RM1x veel minder headroom/dynamiek heeft dan de RS7000...als je dan een volle mix met lekkere harde drums hebt komt de boel echt ranzig maar wel goed "gellend" uit de RM1x .......... ik zou zo snel niet weten hoe je dit op de RS7000 precies kunt nabootsen, misschien wat bandpassfiltering, compressie, EQ en overdrive en geen seperate outputs gebruiken?

Ik vraag dit overigens omdat mijn rm1x dit weekend de deur uit gaat en mijn Rs7000 alleen overblijft. Je kunt niet alles houden.

Dit viel me alleen heel erg op en ik ervaar dit niet in alle gevallen als negatief! Sommige hi-hats uit de rm1x zijn ook echt erg lekker. Jij hebt toch ook de rm1x weggedaan voor een rs7000? heb jij daar verder nog gevolgen van gemerkt?

Ik vraag dit overigens omdat mijn rm1x dit weekend de deur uit gaat en mijn Rs7000 alleen overblijft. Je kunt niet alles houden.

Dit viel me alleen heel erg op en ik ervaar dit niet in alle gevallen als negatief! Sommige hi-hats uit de rm1x zijn ook echt erg lekker. Jij hebt toch ook de rm1x weggedaan voor een rs7000? heb jij daar verder nog gevolgen van gemerkt?

was ik van plan....maar na lang nadenken (ja ik ben een weegschaal) toch maar besloten om voor een laptop-oplossing te gaan, met controller........ben toch behoorlijk computer-georienteerd qua muziekmaken, en een laptop met bv ableton live gaat nog wel ff een stuk verder qua flexibiliteit dan een RS7000....denk wel dat ik mijn rm1x ooit nog als controller voor de software ga gebruiken ;)

Maar je gebruikt hem dus niet meer voor de "sound"?

Maar je gebruikt hem dus niet meer voor de "sound"?

nee niet echt....daarvoor vinnik em meestal toch te muddy....... ik gebruik de rm1x nu puur als "sketchpad" om dingetjes op te zetten en uit te proberen, daarna transfer ik de midi files gewoon naar m'n computer...als ik een bepaalde typische rm1x sound nodig heb kan ik em altijd nog samplen of gewoon opnemen

nee niet echt....daarvoor vinnik em meestal toch te muddy....... ik gebruik de rm1x nu puur als "sketchpad" om dingetjes op te zetten en uit te proberen, daarna transfer ik de midi files gewoon naar m'n computer...als ik een bepaalde typische rm1x sound nodig heb kan ik em altijd nog samplen of gewoon opnemen

Ah ok....nou ja kan altijd de volgende eigenaar nog vragen om iets voor met te samplen....haha

Ik denk dat als ie weg is je er toch niet meer aan denkt. Sample wel gewoon ff een kitje bij elkaar voor hij definitief weggaat. Thnx 4 the info

ik denk niet dat ik de RM1x ooit ga verkopen

ik denk niet dat ik de RM1x ooit ga verkopen

hehe....ben je er zo tevreden mee?

hehe....ben je er zo tevreden mee?

absoluut, less is more geldt heel erg bij de RM1x..gewoon op de bank of in bed lekker nummers in mekaar sleutelen, ideetjes uitwerken etc...geen geneuzel met 10000 effecten, 9304934039 samples en 34983498493 synths met bijbehorende patches, maar gewoon op de basics focussen........en dan met de ingebakken floppydrive exporteren naar de PC en klaar is klara!

absoluut, less is more geldt heel erg bij de RM1x..gewoon op de bank of in bed lekker nummers in mekaar sleutelen, ideetjes uitwerken etc...geen geneuzel met 10000 effecten, 9304934039 samples en 34983498493 synths met bijbehorende patches, maar gewoon op de basics focussen........en dan met de ingebakken floppydrive exporteren naar de PC en klaar is klara!

heel erg mooie uitleg krijgen we steeds van jou :okdan:

goed, kan ik uit alles wat je schreef afleiden dat je nog steeds geluiden uit de rm1x gebruikt voor producties?
of zijn ze écht te slecht?

:erm: voor de een dit voor de ander dat.. test hem. als de geluiden bruikbaar zijn voor mr behringer, hoeven ze voor jou helemaal niet te schikken ;)

Back