Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door cloudman
heel erg mooie uitleg krijgen we steeds van jou :okdan:

goed, kan ik uit alles wat je schreef afleiden dat je nog steeds geluiden uit de rm1x gebruikt voor producties?
of zijn ze écht te slecht?

Er wordt echt zo moeilijk gedaan over de interne geluiden.

Ik heb Justin Berkovi (een techno producer voor de mensen die hem niet kennen) wel eens een hele liveset met een rm1x en een Korg electribe zien doen jaren terug. En dat pompte echt de pan uit.

Het is een fantastische sequencer met zeer bruikbare geluiden. Er zit geen novation of Access synthengine in, maar dat is ook helemaal niet nodig.

Het gaat om de schilder niet om de verf, of zoiets! ;)

Ik moet zeggen dat je met die interne geluiden alle kanten opkan en je kunt er ook een sampler/module/synth aanhangen en hem als sequencer gebruiken! Maar alle argumenten waarom dit apparaat erg goed is zijn al erg vaak gegeven en ik val in herhaling!

Gewoon eerst er flink mee aan de slag en dan pas mouwen, maar dat geld voor bijna alles in het leven, ha!

En acidfever, nog bedankt!!! :)

Origineel geplaatst door ikke
:erm: voor de een dit voor de ander dat.. test hem. als de geluiden bruikbaar zijn voor mr behringer, hoeven ze voor jou helemaal niet te schikken ;)

zeer juist. al heb ik momenteel niemand in de buurt met zo'n beesje om te testen,
noch de tijd om op zoek te gaan naar iemand met zo'n beesje om te proberen...ik zal dus wel moeten afgaan op
info van dit forum en zo...

zeer juist. al heb ik momenteel niemand in de buurt met zo'n beesje om te testen,
noch de tijd om op zoek te gaan naar iemand met zo'n beesje om te proberen...ik zal dus wel moeten afgaan op
info van dit forum en zo...

Als je interesse hebt en een wat breder budget zou je ook eens naar de Rs7000 kunnen kijken. Er staan er nu veel te koop dus je moet wel een aardig dealtje kunnen maken. Kan het zelfde als de Rm1x maar is uitgebreider op zijn sequencer, en heeft mute, scene groups. Verder zit er een complete sampler in en is de synth sectie uitgebreider.
Ook heb je op de Rs7000 master effecten en is de audiokwaliteit van de interne ROM geluiden en de FX gewoon wat beter.

Ik ben geupgrade van een Rm1x naar een Rs7000 en ben er erg tevreden mee.

Origineel geplaatst door Alexander
En acidfever, nog bedankt!!! :)

Geen probleem joh, je moest een weten hoevaak ik nog heb getwijfeld voor je 'm op kwam halen! ;{

Maar ach, nu is er iemand anders blij mee i.p.v. dat hij hier in de doos staat. ;)

Ervaren musici gebruiken toch altijd een hoop processing. Daar komt in heel veel gevallen die 'grote' sound van bij dance muziek. Geen enkel machien klinkt zo recht uit de doos.

Origineel geplaatst door Acidfever

Ik heb Justin Berkovi (een techno producer voor de mensen die hem niet kennen) wel eens een hele liveset met een rm1x en een Korg electribe zien doen jaren terug. En dat pompte echt de pan uit.

Het gaat er gewoon om hoe je de interne sounds gebruikt... kortom, je manier van inspelen bepaald voor een groot gedeelte hoe sounds uiteindelijk klinken in de track die je maakt. Sounds layeren, gebruik van filters, portamento, juiste delay instellingen etc.

Luister maar eens hoe de presets zijn ingespeeld, sommigen zitten echt goed in elkaar en gebruiken de interne geluiden op een manier waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen. De preset patterns kunnen je veel inspiratie geven over de manier van inspelen, en dan hoor je hoe ze tot hun recht komen.

Wat ik er dus eigenlijk een beetje mee wil zeggen is dit. Als je door de soundbanks heen zou wandelen maken de geluiden misschien niet zo'n indruk, maar het word al een ander verhaal als je ze op de juiste manier gebruikt en je melodieen goed inspeeld.

Voor wat de rm1x nu kost en toendertijd nieuw kostte is het iig een heel relaxt apparaatje.. Persoonlijk zou ik er geeneens de helft uit kunnen halen als wat een pro kan, bijvoorbeeld een Justin Berkovi....

Origineel geplaatst door Acidfever

Ik heb Justin Berkovi (een techno producer voor de mensen die hem niet kennen) een keer een hele liveset met een Rmx 1 zien geven

Justin B. heb ik begin jaren 90 leren kennen op een meeting van See Saw records...heb verder geen contact meer met um..... hij was uitgenodigd door See Saw omdat hij een goed demo'tje had opgestuurd. het hele demo'tje was gemaakt met een keyboard!!! Wat zelfs door Saskia van Djax-Up niet er vanaf werd gehoord.

oftewel.. tis erg belangrijk of je soul hebt ja of nee... m.i. heeft hij het!

Origineel geplaatst door sms303
.. het hele demo'tje was gemaakt met een keyboard!!! ..

Sja, hangt nogal van 't keyboard af, he?!

Je hebt Casio SK1 en Yamaha Tyros XXXXL, allebei keyboards, maarre... :erm:

Maar 't IS idd maar wat je met je zooi doet.

hoewel ik toffe zooi heb...

blijkt ze momenteel even inspirerend als een paardedrol.
(en voor de kunstenaars onder ons, er even bijvertellen dat ze me niet in inspirreerd,
want je weet maar nooit wie wat ziet in een paardedrol)

kan er mij iemand iets meer zeggen over de filters in de rm1x?
lowpass en zo van die dingen,
en eventueel een bescheiden onmogelijke vergelijking met de drums uit de korg ER1?

hoewel ik toffe zooi heb...

(en voor de kunstenaars onder ons, er even bijvertellen dat ze me niet in inspirreerd,

kan er mij iemand iets meer zeggen over de filters in de rm1x?
lowpass en zo van die dingen,
en eventueel een bescheiden onmogelijke vergelijking met de drums uit de korg ER1?
Er is maar één filter, een LPF met reso (24 dB/O als ik dat goed hoor?). Hij doet z'n werk, maar ook niet meer dan dat: 't voegt geen extra warmte toe aan je geluid of zo. De resonantie gaat niet echt ver of zo (zeker geen zelf oscillatie of zo, maar dat hoef je hier eigenlijk ook niet, he?), maar kan wel 't geluid net wat aandikken. Hij gaat iig niet kraken of clippen of zo zodra de reso er bij zit, zoals sommige VA's nog wel eens willen doen.

De filter is zeker niet iets waar je de RM1x voor koopt, maar dat geldt eigenlijk voor alle interne geluiden. Op zich wel owke, maar niet bijzonder.

Voor mij werkte een sampler heel erg inspirerend. Gewoon samples zoeken en inladen, en dan spelen maar. Met synths kun je heel wat maar de toeren die je met een sampler kunt (als je creatief bent) zijn meestal niet mogelijk met een synth.

Origineel geplaatst door sms303
Justin B. heb ik begin jaren 90 leren kennen op een meeting van See Saw records...heb verder geen contact meer met um..... hij was uitgenodigd door See Saw omdat hij een goed demo'tje had opgestuurd. het hele demo'tje was gemaakt met een keyboard!!! Wat zelfs door Saskia van Djax-Up niet er vanaf werd gehoord.

oftewel.. tis erg belangrijk of je soul hebt ja of nee... m.i. heeft hij het!

hahaha see saw .. hans toch ? die kwam met moeite 2 trappen op .. maar dat doet er natuurlijk niet echt toe
maar weet wel dat ie mensen uitnodigde om uit eten te gaan en zo hun uitbetaalde .. lees hij trok dat later van de tegoeden af zonder dat van te voren te vertellen .. iets in die trant

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Er is maar één filter, een LPF met reso (24 dB/O als ik dat goed hoor?). Hij doet z'n werk, maar ook niet meer dan dat: 't voegt geen extra warmte toe aan je geluid of zo. De resonantie gaat niet echt ver of zo (zeker geen zelf oscillatie of zo, maar dat hoef je hier eigenlijk ook niet, he?), maar kan wel 't geluid net wat aandikken. Hij gaat iig niet kraken of clippen of zo zodra de reso er bij zit, zoals sommige VA's nog wel eens willen doen.

De filter is zeker niet iets waar je de RM1x voor koopt, maar dat geldt eigenlijk voor alle interne geluiden. Op zich wel owke, maar niet bijzonder.

jammer dat er geen HPF of BPF op zit, zeer jammer. maar ze hoeft niet te rezoneren noodzakelijkerwijs, maar wel doen wat zo'n filter doet ;)

juist ja, ik wil gekkigheid met filtersweeps doen dus :D

jammer dat er geen HPF of BPF op zit, zeer jammer. maar ze hoeft niet te rezoneren noodzakelijkerwijs, maar wel doen wat zo'n filter doet ;)

juist ja, ik wil gekkigheid met filtersweeps doen dus :D

Mja da's ook weer 1 van de grote verschillen tussen de Rm1x en Rs7000. In de Rm1x heb je inderdaad 1 LPF filter.
In de Rs7000 heb je sinds OS 1.2 18 Filtertypes waaronder 24dB / 18dB /12dB Low-pass, Hi-pass,Band-pass, Band eliminate en ook 24dB analoog style, 6 dB LPF en Dual versies van alle typen filters met een instelbare distance.

En dat opent toch net even wat meer mogelijkheden. Maar ja, er zit ook nogal een behoorlijk prijsverschil tussen beide apparaten en een groot deel van de Rs7000 sequencer zit wel gewoon in de Rm1x.

hmm, ik vraag me af hoeveel van de geluiden uit de cs1x ook in de rm1x zitten...
had de eerste ooit, en daar zit wel wat in waar je wat mee kan.
zou een leuk extraatje zijn aan de rm1x als het een vergelijkbare engine is :)

hmm, ik vraag me af hoeveel van de geluiden uit de cs1x ook in de rm1x zitten...
had de eerste ooit, en daar zit wel wat in waar je wat mee kan.
zou een leuk extraatje zijn aan de rm1x als het een vergelijkbare engine is :)

Dat zou inderdaad wel handig zijn, omdat mijn zus mijn keyboard heeft afgepakt. :(

Quote uit Sound on Sound review van de Rm1x:

Yamaha have included plenty of the analogue-style techno and dance sounds currently in vogue, and there is apparently no duplication of voices with their other specifically dance-orientated synth, the CS1x.

Dus nee.

Origineel geplaatst door Rubenes
Dat zou inderdaad wel handig zijn, omdat mijn zus mijn keyboard heeft afgepakt. :(

serieus! die Casio was toch niks voor jou kerel! :L

Ik heb ze beide de CS1x en RM1x en nee geen overeenkomsten... misschien het mooie blauwe tintje, gebruik van lettertype in de typenaam.
De CS1x is een erg goede controller, daar heb ik 'm al een paar jaar voor gebruikt en ik heb hier en daar ook weleens wat geluiden gemaakt, wat ook prima gaat, je kunt er alle kanten mee op en voor 150 euro worden ze tegenwoordig geloost!

Back