Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door mc_kwok
serieus! die Casio was toch niks voor jou kerel! :L

Helemaal met je eens! De geluiden die de Casio produceerde leken veel op de volgende voorwerpen:

- :r
- :kont:
- En nog veel meer...

Ik ben blij dat ik van dat ding af ben, maar het enige wat ik echt nog terug zou willen is de pianosound. Soms is dat geluid het fijnste op de wereld. Wat je ook speelt, het klinkt gewoon goed.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Alexander
Het enige wat ik niet goed vind klinken is jouw gezwam!

:kont:

Denk dat hij het over die Casio had. =)

[serieuze-modus]Waar slaat dit op?[/serieuze-modus]

en ik die dacht dat dit de ruben-zaag-thread was? :D

(grapje)

de discussie verlegde zich precies naar de thread van R5 (wat veranderen aan gear)
maar ze kan evengoed hier nog gevoerd worden.
zelf ben ik er ondertussen van overtuigd gelukkig te worden
met de combo
groefdoos
+
novationsynth (kS of zo)

en eventueel een sampler.
daarmee heb je in principe een complete (mini) studio.
die zou handig moeten werken, niet te beperkt,
veel mogelijkheden qua genre en geluid...
en ook een aanvaardbare kwaliteit...

en goeie drums kan je daar ook uithalen.

Ik denk dat ik voor de Triton LE ga. Maar ik ga eerst de MPC1000 uitproberen of die toch niet beter is.

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik denk dat ik voor de Triton LE ga. Maar ik ga eerst de MPC1000 uitproberen of die toch niet beter is.

Nou ik ben benieuwd wat je overmorgen plant te kopen :P

Trouwens een Triton en een MPC kun je toch niet vergelijken, het gaat gewoon om twee totaal verschillende apparaten. Dus van "beter" etcetera kun je in dit geval echt niet spreken.

Tot zover mijn bijdrage :W

Origineel geplaatst door Steven V

Trouwens een Triton en een MPC kun je toch niet vergelijken, het gaat gewoon om twee totaal verschillende apparaten. Dus van "beter" etcetera kun je in dit geval echt niet spreken.

:) je hebt natuurlijk wel "past beter bij mij, is beter mijn ding, of niet"
en dat is een gans ander verhaal.

ruben, je hebt een pracht van een synth, de KS4... waarom dan nog voor een triton gaan ook?

(ook al zijn ze niet direct te vergelijken, maar toch...)

Origineel geplaatst door cloudman
:) je hebt natuurlijk wel "past beter bij mij, is beter mijn ding, of niet"
en dat is een gans ander verhaal.

ruben, je hebt een pracht van een synth, de KS4... waarom dan nog voor een triton gaan ook?

(ook al zijn ze niet direct te vergelijken, maar toch...)

Om 3 redenen:

1) Ik wil kunnen samplen (je moet de sample-expansion wel bijkopen, maar het ding heeft goede features, zoals Timestretching en zo.
2) Ik wil kunnen sequencen. Met een computer werken is gewoon "pain in the ass". Bovendien crasht een computer meer en moet je stomme software bijkopen. Ook is live gaan moeilijker (tenzij je een laptop koopt, maar ik heb al een computer)
3) Ik heb PCM-sounds nodig. Samples moet je bijkopen op internet en een KS5 kan niet echt een piano nadoen.

P.S.: Waarom heb JIJ dan een RM1X, een KS4 en een Electribe S nodig?

Overigens, iemand heeft mij niet aangeraden om een Triton LE te kopen. Dus is nu het enige wat overblijft de MPC1000. Probleem opgelost. (tenzij ik een Triton Rack kan krijgen, dan koop ik die meteen)

Origineel geplaatst door Alexander
Als iemand je aanraad iets niet te kopen, is dat een advies niet een opdracht.
Ik zou weleens wat nummers van je willen horen, dan kunnen we je beter adviseren!

:p

moest ik je nummers laten horen van wat IK maak, dan zou je mij aanraden
absoluut niets te kopen en op te houden met die kutherrie :D
en lekker een boek te gaan lezen of zo...

@Ruben: waarom heb ik die nodig? gearlust? en er zit wel een ideetje achter van wat ik wil doen natuurlijk en hoe ik het wil doen.
Verder had je dus écht pech bij piens, want dat uitproberen had je verder geholpen denk ik.

in ieder geval

rm1x of mc307: brood en boter geluiden, drums, degelijke sequencer
es1 (eventueel): sampler! alles wat je maar wil van geluid gebruiken en eventueel veranderen
KS4: zeer eenvoudig te bedienen zeer uitgebreide synth die zeer lekker klinkt waar ik langzaam maar
zeker heel erg verliefd op wordt... ik wil niet alles van samples en voorgebakken geluiden halen,
maar af en toe zelf iets kunnen maken. en substractieve synthese is nu eenmaal begrijpelijker dan fm voor mij.

moest ik je nummers laten horen van wat IK maak, dan zou je mij aanraden
absoluut niets te kopen en op te houden met die kutherrie :D
en lekker een boek te gaan lezen of zo...

Dan ken je mijn laagdrempel muzieksmaak niet, herrie is ok voor mij! ;)

Dan ken je mijn kutherrie nog niet!

hehehehe! Dit is een link met vrij oud materiaal, alles komt bij mij in fases, nu begint het een beetje beter te worden, maar dit is uit het impulsieve chaotische verleden:

Douglas Aaron Syme

Echt kutherrie, echt leuke reacties bij mensen losgekregen ook! :frons:

En veel geleerd van het doen met wat je hebt, niet met wat je wilt. Fuck gear.

niet echt mijn stijl, maar zitten een paar leuke dingen in je composities :)
Ik kan me inbeelden dat dit uiteenlopende reacties teweegbrengt.
ben ook wel benieuwd waarmee je dit maakte.

mijn eigen genre... hmm... ergens tussen mislukte trance en electro en franse house.
al heb ik weer veel te weinig muziek gemaakt de laatste tijd.
denk in ieder geval veel te hebben aan een sampler (als ik het niet met de pc ga doen)

@Ruben: waarom heb ik die nodig? gearlust? en er zit wel een ideetje achter van wat ik wil doen natuurlijk en hoe ik het wil doen.
Verder had je dus écht pech bij piens, want dat uitproberen had je verder geholpen denk ik.

Bij mij is het dus omdat ik vooral makkelijker muziek wil maken.

Origineel geplaatst door Steven V

Je kunt ze wel vergelijken, het zijn allebei workstations.

Laatst gewijzigd:
Back