Hardware sequencer + drumcomputer

euheu... dat waren zeer verrijkende posts hierboven :D

(al vond ik die van DJ Fuse wel wat hebben eigenlijk)

anyway.

besluiteloosheid... je kan niet alle info halen uit tekst op het net. soms moet je nu eenmaal iets live proberen en ondervinden. Ook daar kan besluitloosheid scheef bekeken worden, maar als je iets koopt en verkoopt,
dan heb je het ding tenminste geprobeerd! en weet je dat het écht niets voor je is.
Zo heb ik ook al wat synths en zo gekocht en verkocht. maar die die je écht liggen, blijven dan ook wel hangen.
En dat zegt genoeg.

en inderdaad, uiteindelijk kies je voor geluid. zo is de alpha juno nooit vertrokken, en zal hij dat ook niet gauw doen.

Origineel geplaatst door cloudman
euheu... dat waren zeer verrijkende posts hierboven :D

(al vond ik die van DJ Fuse wel wat hebben eigenlijk)

anyway.

besluiteloosheid... je kan niet alle info halen uit tekst op het net. soms moet je nu eenmaal iets live proberen en ondervinden. Ook daar kan besluitloosheid scheef bekeken worden, maar als je iets koopt en verkoopt,
dan heb je het ding tenminste geprobeerd! en weet je dat het écht niets voor je is.
Zo heb ik ook al wat synths en zo gekocht en verkocht. maar die die je écht liggen, blijven dan ook wel hangen.
En dat zegt genoeg.

en inderdaad, uiteindelijk kies je voor geluid. zo is de alpha juno nooit vertrokken, en zal hij dat ook niet gauw doen.

Dan geven we gewoon de MC-303 een kans. Probleem opgelost. Als hij mij niet bevalt kun je hem inderdaad nog verkopen.

*haalt zak ijsblokjes om DJ Fuse af te koelen*

Ik denk dat ik liever toch doorspaar voor een RM1X. Wel dubbel zo duur, maar dit ding is veel stabieler, werkt beter met MIDI en je hoeft die stomme computer nooit meer aan te zetten.
Bovendien zou het stom zijn als je MC-303 het live laat afweten.

*slaat met hamer op tafel* Discussie gesloten! Volgend onderwerp a.u.b!

Gast, hoe vaak heb jij al live opgetreden? :z

de 14e 's avonds besluit je om de 303 te proberen en de volgende dag 's middags besluit je om de rm1x te proberen

spaar gewoon door voor een vette mpc, die is nog veeeeeel vetter, echt waar.. je bent stom als je dat niet doet

:P

je kan natuurlijk ook nog besluiten om helemaal geen midi te gebruiken, das ook heel vet. of gitaar spelen, kan ook

ik zou zo'n beslissing als ik jou was niet over 1 nacht ijs laten gaan iig.. denk er nog eens goed over na en hou in je achterhooft dat de chello ook een mooi instrument is. en als je het wat in de percussieve hoek zoekt zou ik ook de jembe niet uitsluiten

of tekenen, schilderen, schrijven, daar kan je ook je ei in kwijt hoor

klussen aan auto's, je eigen vette kites in mekaar naaien of hondentrainer worden behoren natuurlijk ook nog tot de opties

oh en het meest schokkende citaat moet je even veranderen..

dit is er ook eentje van jezelf:

"Maar een MPC en een RM1X zijn eigenlijk weggegooit geld"

ga je mond spoelen, met groene zeep, vlerk :)

Origineel geplaatst door DJ Fuse
de 14e 's avonds besluit je om de 303 te proberen en de volgende dag 's middags besluit je om de rm1x te proberen

spaar gewoon door voor een vette mpc, die is nog veeeeeel vetter, echt waar.. je bent stom als je dat niet doet

:P

je kan natuurlijk ook nog besluiten om helemaal geen midi te gebruiken, das ook heel vet. of gitaar spelen, kan ook

ik zou zo'n beslissing als ik jou was niet over 1 nacht ijs laten gaan iig.. denk er nog eens goed over na en hou in je achterhooft dat de chello ook een mooi instrument is. en als je het wat in de percussieve hoek zoekt zou ik ook de jembe niet uitsluiten

of tekenen, schilderen, schrijven, daar kan je ook je ei in kwijt hoor

klussen aan auto's, je eigen vette kites in mekaar naaien of hondentrainer worden behoren natuurlijk ook nog tot de opties

Oplossing: probeer ze allebei. Dat gaat pas binnen een half jaar, dus doen we gewoon niks.
Of nee, nog beter: wacht een jaar en koop een MPC. Ik heb de MPC1000 al eens uitgeprobeerd, en hij werkte wel makkelijk. Of wacht, ik weet de ultieme oplossing. Ik koop eerst de MC-303, en als die mij niet bevalt doe ik hem weg. Dan spaar ik een beetje voor een RM1X. Als die mij ook niet bevalt, doe ik die ook weg. Dan spaar ik nog verder en koop ik een MPC2000XL. Als die mij ook niet bevalt, doe ik die ook weg en gebruik ik gewoon Cubase terug. Dan heb je het apparaat dat je wil gevonden.

P.S.: Ik heb al veel andere hobby's. Een nieuwe gaat echt niet.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rubenes
*slaat met hamer op tafel* Discussie gesloten! Volgend onderwerp a.u.b!

mooi, u heeft uw keuze gemaakt.

kunnen we dan nog ontopic verder bitte.

Rubenes, misschien heb je het niet helemaal begrepen, maar dit is een *algemeen* topic met informatie die voor iedereen bruikbaar kan zijn. Gaarne dus vanaf heden ophouden met vragen om slotjes en het offtopic trekken van de discussie. :)

Jeez', is ie er NOG niet uit????? :stupid

Origineel geplaatst door Zoidsity
Jeez', is ie er NOG niet uit????? :stupid

Nu wel.

Zeker weten? ;)

Affijn, succes met je keuze/aanschaf!

:biertje:

Wat is precies het verschil in opties tussen de MPC1000 en MPC2000XL ?
Is er een site die de opties van beide machines vergelijkt? Heb veel vergelijkingen gevonden en gezien, maar niet met de MPC1000 erbij,

wellicht weet iemand hier iets meer?

Ik gebruik in mijn situatie de sampler opties (nog?) nauwlijks, is het midi/sequencer gedeelte van de 2000 superieur aan dat van de 1000 of juist niet? Voordeel van de 1000 voor mij is momenteel de eh... geen idee ! prijs?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
Voordeel van de 1000 voor mij is momenteel de eh... geen idee ! prijs?

Juist niet! Tenzij je nieuw wilt kopen

Ikzelf vind dat de 1000 geen zo'n goede interface heeft als de 2000; alles zit te dicht op elkaar. Daarnaast vind ik de pads van de 2000 een stuk beter (die van de 1000 zijn ook kleiner), qua aanslag en gevoel.

Het scherm van de 2000xl kun je verder onder een schuine hoek instellen, dat is eigenlijk wel een sterk punt vind ik persoonlijk, vooral als je neerzit tijdens het opnemen/editen/nadenken...

Als laatste punt vind ik een 2000XL ook een stuk mooier, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Ik denk dat je zelf best een vergelijk kunt maken als je beide machines eens geprobeerd hebt.

Rubenes,

als je de MPC & RM1x weggegooidt geld vind,
waarom koop je dan geen Roland MC-404?
Die MC-303 lijkt veel te hard op een TB-303.
Iedereen zal denken dat het de synth van je vader is!

:W

Origineel geplaatst door r.5
Rubenes,

als je de MPC & RM1x weggegooidt geld vind,
waarom koop je dan geen Roland MC-404?
Die MC-303 lijkt veel te hard op een TB-303.
Iedereen zal denken dat het de synth van je vader is!

:W

Maar ik maak geen ambient muziek. Dus heb ik al helemaal niks aan een MC-404. Dan ga ik nog liever voor de MC-505.

( ^ oja ik zou zeker een mc-404 overwegen...:))

hoe zit het met de midi- en edit functies van de MPC1000 vergeleken met de MPC2000xl? is dat vergelijkbaar? de 2000 is idd mooier! maar ach, er zijn al zoveel 1000 vs 2000 discussies hier gevoerd. MPC 1000 heeft wel fijne functies aan boord in de standaarduitvoering trouwens!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
hoe zit het met de midi- en edit functies van de MPC1000 vergeleken met de MPC2000xl? is dat vergelijkbaar?

Van de 1000 weet ik dat niet eigenlijk... Je zou es in de handleiding moeten neuzen. Maar ik denk dat de midi-edit functies sterk vergelijkbaar zijn. (Met nadruk op 'denk'.)

Met de 2000XL kun je naar mijn idee voldoende editen. Data knippen en plakken, overdubben, en dat van en naar eender welke sequence en track, nootlengte editen (waarde toevoegen of afrtrekken of vermenigvuldigen kan ook), velocity editen (waarde toevoegen of aftrekken of vermenigvuldigen kan ook), transpose.

Wat ook handig is is dat je per bar kan kopiëren, dan worden alle data in alle tracks verplaatst zeg maar. Zo moet je niet track voor track gaan kopiëren wil je je pattern bvb enkele maten langer maken.

Je kunt ook nog fijn editen in de step mode. Voor ik m'n MPC dacht ik dat ik die niet ging gebruiken (ik was de step mode van een EMU Command Station gewoon en die vond ik niet goed), maar ik was aangenaam verrast hoe snel en overzichtelijk het op een MPC gebeurt. Dit mede door de 'locate' knoppen ( < step > << bar >> ).

De 2000XL heeft ook een feature waarmee je tracks kunt herschikken in een sequence.

Verder kun je tracks en sequences gemakkelijk deleten en kopiëren. Zo bvb kun je een selectie maken door de tracks die je weg wilt te muten, en dan als je met de cursor op het 'on' veld staat in het main screen, kun je ze in een wip deleten.

Zo dat was het zowat dacht ik, of ik heb iets over het hoofd gezien...

Back