verder met bijna niets

DJ41

Lid sinds 1834
Zaterdag gaat hoogstwaarschijnlijk het laaste van mijn oude studio de deur uit. (behalve mijn actieve monitoren die ik niet weg wil doen) Omdat ik denk dat ik toch nog wel wat wil blijven blijven prutsen heb ik de meest minimalistische setup voor ogen die je maar kunt bedenken.

Simpel Geluidskaartje + - 50 euro (tweedehands)
Behringer BCR 2000 129 euro (waarschijnlijk niet 2de hands te vinden)
Behringer UB 502 39 euro

Voor de rest ga ik alles op de PC mixen en alleen VSTi's en VST plugins gebruiken.
Nu zit ik een beetje met de geluidskaart.... Wat is de meest minimalistische kaart die toch nog wel aardig mee kan komen?
Qua latency en kwaliteit bedoel ik dan he?

M-Audio Audiophile 24/96.

Jij weet ook niet wat je wil he. ;)

aan.....uit......aan........bijna uit.......

Emu 0404 ? Of nog beter, de Proteus X?
Als je een beetje moderne pc hebt, is dat volgens mij een hele geschikte.

0404 is nog niet echt 2ehands te krijgen, denk ik zo. De Audiophile draait al wat langer mee, meer kans dat je die tegenkomt.

Snap ik, maar 99 euro voor een op zich goede geluidskaart lijkt me niet veel? Dan heb je ook nog een model die in principe nog volledig ondersteund wordt, de ingebouwde DSP effecten komen ook vast nog wel eens van pas.

Maar zo'n M-Audio ding is misschien idd wel wat goedkoper, maar ik zou het wel weten geloof ik :)

Misschien moet je wat minimalistischer gaan wonen? Oftwel, je vriendin eruit gooien. :dubbel:

Deja Vu!

Bij Thomann het volgende besteld:

M Audio Delta 44

delta44.jpg

Behringer UB 1002 (aaaaahhh, schattig! ;) )

UB-1002.gif

Evolution MK-425C

21705.jpg

Ik heb een iets groter mengpaneeltje genomen, omdat de kleinere (UB 502) geen 3 bands EQ had en geen control room out. Vooral die control room out vind ik handig, want dan kan ik tenminste een signaal weer doorlussen naar mijn geluidskaart om op te nemen. Ik heb ook gekozen voor een 4x4 geluidskaart, omdat ik graag de bassdrum apart wil kunnen EQ-en dan de rest van de geluiden. Als je dit niet doet, dan drukt de bassdrum heel vaak de andere geluiden uit de mix. Door het op deze manier te scheiden heb je dat niet/nauwelijks. Door de extra inputs kan ik over een tijdje ook weer een Jomox Airbase erop aansluiten.

Het is ook geen BCR 2000 geworden met van die geile lampjes, maar een Evolution MK-425C, omdat ik bang ben dat ik toch de toetsen ga missen. Ik speel nauwelijks wat in, maar soms is het wel leuk om iets kunnen spelen met VSTi's.
Ik had eerder een UC16 van Evolution en daar was ik zeer tevreden mee, dus vandaar weer de keuze voor Evolution.

Back