XV,Motif of Triton?

Origineel geplaatst door fuse
Nieuw scrabbelwoord:

Synthesizerracist

:?

Ondanks mijn huidige JP8000 en SRV330 en mijn serieuze Rolandverleden met: Alpha Juno, JX-10, D20, D110, U-220, S50, MC303, D550 etc etc... Ben ik toch een soort Rolandhater geworden. Komt waarschijnlijk door de marketing en de 'waanzinnige vernieuwingsdrang' van die gasten. :Z

Er komt gewoon veel te weinig ècht nieuws uit die Japanse schuur =(

Ik kan het bovendien niet bevatten dat de samples uit mijn oude S50 beter klonken dan dan zelfde samples uit de U220. Die had ik ooit side by side. En vergeleken met de JV880 klinkt een JV1080/2080 gewoon koud en minder dynamisch.Dan heb ik het nog niet eens over de Xp-50 :[>
Het bekende converter-verhaal dus, oké...

Ik heb momenteel wel serieus zin in een XV-module.
En wat mij betreft behoren de Jupiter 8 (jeuddroom!!!) en de JD990 nog steeds tot de beste R-synths overall! Zo weet ik nog wel een paar oude bakkies: TR..., TB..., SH...

Ach, gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt :)

Laatst gewijzigd:
De TRINITY is de beste synth naar mijn opiniie, maaar tuss de Triton, Motif en XV...De XV heeft de beste strijk-orchestra's en ierg mooie gitaren.
Ik zou voor de XV of de Motif kiezen..de XV is de meest professionele, alsook de TRINITY...maar die is spijtig genoeg vervangen door de triton.

Persoonlijk vind ik de Triton serie het warmst klinken... doet mij het meest. Vind zelf de FX sectie bijzonder goed! XV en MOTIF hebben wel weer veel meer klanken qua sample memory zeg maar...

Maar dussss... je moet het toch echt zelf uitzoeken inderdaad :)

Origineel geplaatst door Cozko
Ondanks mijn huidige JP8000 en SRV330 en mijn serieuze Rolandverleden met: Alpha Juno, JX-10, D20, D110, U-220, S50, MC303, D550 etc etc... Ben ik toch een soort Rolandhater geworden. Komt waarschijnlijk door de marketing en de 'waanzinnige vernieuwingsdrang' van die gasten. :Z Er komt gewoon veel te weinig ècht nieuws uit die Japanse schuur =(

Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die zo over Roland denkt!! Inderdaad wat je zegt, waanzinnige vernieuwingsdrang: de JV/XP/XV serie teert nou al zowat 11 jaar op de architectuur van de JV-80 uit 1991... En nou nóg maar eens die dure rot-klankbordjes opnieuw recycleren in nog duurdere SRX-kaarten van ocharme 64MB, pff.

Doe maar rustig voort jongens, ondertussen staan Emu, Akai, Access, Clavia enz mijlen verder, en is het al lang niet meer Roland die trendsettende synths maakt, maar veelkleurige puberspeelgoedjes zoals de Grooveboxjes en SH32. :[>

En voor alle onwetenden die nog steeds geloven dat je met die XV's de beste orkestklanken zou hebben e.d., slaap maar lekker verder. :gaap:

Re: XV,Motif of Triton?

Origineel geplaatst door lvercaut
Jongens, weet er iemand wat de grote klankverschillen zijn tussens deze drie ?Bedankt op voorhand!:halleluja
Volgens mij moet je gewoon zelf ff een muziekwinkel binnenwippen en ze gewoon alledrie beluisteren.
Over 'hoe' iets klinkt kan je moeilijk aan iemand anders vragen want dat is een persoonlijke 'belevenis'.
Over technische verschillen kan je al wat makkelijker praten, maar dat was niet je vraag natuurlijk.
Gewoon dit weekend je favoriete muziekwinkel binnenvallen en ze een voor een uitproberen.

De klanken die me vooral interesseren zijn bassen, pianos , blazers en drums, dus eigenlijk moet het module of synthesizer zijn waarvan de klanken niet een voor een de show stelen maar wel goed mixen met elkaar.En dan denk ik dat de Triton wegvalt omdat ie TE goed is.Of heb ik het verkeerd ?

Origineel geplaatst door lvercaut
En dan denk ik dat de Triton wegvalt omdat ie TE goed is.Of heb ik het verkeerd ?

Dat vind ik wel een wat rare conclusie hoor :confused:
Wat ik zelf heel goed vind is dat juist de geluiden heel goed bij elkaar samenvallen en niet in elkaars weg zitten. Als je stevige geluiden zoekt zitten ze erin...als je goede bijpassende sounds zoekt zitten die er ook in... ligt dus helemaal aan jezelf of je numers goed of :kont: klinken. En als je het hebt over goede drums, piano en de rest van je lijstje denk ik eigenlijk dat de Triton je ding is... de motif en XV hebben nog meer geluiden waar je misschien dus wel nooit wat mee gaat doen...

MAAR TJEK ZE ZELF NOU US FF ;)

Er lopen wel 20 van dit soort op topics op o.a. http://www.motifator.com forum. Ga daar ook even lezen. Het forum is niet alleen Yamaha minded nl.

Back