SIR latency...onbruikbaar?

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Ik ben denk ik niet de enige die erg tevreden is met de kwaliteit van de SIR reverb plug-in. Ik kan alleen niet werken met die enorme latency. Zodra cubase mijn latency automatisch compenseerd, Krijg ik een enorme latency op de rest van mijn plugins.

Als ik de compensation uit zet dan heb ik een enorme bak latency op de SIR plugin wat resulteerd in iets wat klinkt als een overdreven predelay.

Is er een manier om dit te omzeilen? Of zijn er mensen die tips voor mij hebben aangaande het gebruik van de SIR plugin?

:doei:

Door het te bouncen?

Dan is het niet real-time meer dat wel.

Bouncen is een idee maar dan weet ik niet hoe het klinkt, pas na het bouncen. Want wat ik hoor is de verlaatte reverb.

Re: SIR latency...onbruikbaar?

Origineel geplaatst door RezonatoR
Ik ben denk ik niet de enige die erg tevreden is met de kwaliteit van de SIR reverb plug-in. Ik kan alleen niet werken met die enorme latency. Zodra cubase mijn latency automatisch compenseerd, Krijg ik een enorme latency op de rest van mijn plugins.

Als ik de compensation uit zet dan heb ik een enorme bak latency op de SIR plugin wat resulteerd in iets wat klinkt als een overdreven predelay.

Is er een manier om dit te omzeilen? Of zijn er mensen die tips voor mij hebben aangaande het gebruik van de SIR plugin?

:doei:

Vrees dat die latency eigen is aan die plug en dat die SIR dus niet realtime te gebruiken is... (heeft te maken met buffers en het berekenen van die impulse responses etc...)

ik ben ook SIR aan het proberen maar kom er nog niet helemaal uit. Als ik 'm als send fx gebruik in Cubase SX2 krijg ik last van latency maar als ik 'm als insert gebruik wordt het netjes gecompenseerd.
Heeft Cubase geen latency compensation op de send fx channels of zo? Volgens de SIR site namelijk wel.

Origineel geplaatst door King of Snake
ik ben ook SIR aan het proberen maar kom er nog niet helemaal uit. Als ik 'm als send fx gebruik in Cubase SX2 krijg ik last van latency maar als ik 'm als insert gebruik wordt het netjes gecompenseerd.
Heeft Cubase geen latency compensation op de send fx channels of zo? Volgens de SIR site namelijk wel.

:D

^ klik

nee die zou ik dus niet nodig moeten hebben (is volgens mij voor oudere versie van Cubase toen het nog geen delay compensation had). Het lijkt er trouwens op dat het alleen niet werkt voor m'n ERA tracks en voor de rest wel.

Origineel geplaatst door King of Snake
nee die zou ik dus niet nodig moeten hebben (is volgens mij voor oudere versie van Cubase toen het nog geen delay compensation had). Het lijkt er trouwens op dat het alleen niet werkt voor m'n ERA tracks en voor de rest wel.

20th April 2005 <<<<

Jeff Rippe has released SIR Delay, a free utility VST plug-in that adds a fixed 8960 sample delay to the audio path to compensate for the latency of the SIR Convolution Reverb in hosts that do not support plug-in delay compensation (PDC). This allows the use of SIR as a send effect in hosts such as Cubase SE and many others

ja ik kan ook lezen.
such as Cubase SE and many others
Dat doet SX2 dus zelf al, maar het lijkt erop dat de midi track vanuit ERA niet ge-delayed wordt net als de rest van de tracks.

is ie met delay compensatie out of sync ?
dat zou wel raar zijn .. voor de rest is het heel normaal

je hoeft neem ik aan niet realtime te tracken dus kan je best wat delay dulden ... zolang alles maar gelijk start ...
dan maakt die vertraging niet meer uit ..

en ik denk gewoon dat het aan je manier van werken ligt
gewoon eerste de track maken zonder reverb
en pas bij mixen de fx e.d. er opzetten ..

maar die zijn dan weer niet gratis :)

Back