Analoge Roland met digitale functies???

Lacertus

*ISOCHRONE*
Op marktplaats....
Analoge synth. en hij heeft een groot aantal functies die alleen op een digitaal instrument mogelijk zijn.

Zeer eenvoudig te bedienen.

Talrijke speelfuncties en -hulpen.
Kortom, ideaal om op te treden of voor thuis.

Contradictio in terminis???
Maar welk apparaat het nu is? en dat voor slechts 750EUR?

Ik verwacht stiekum dat het een of ander keyboard is...

Hmm... de JP-8000 wordt vaker analoog/digitaal door elkaar gehusseld.

Of dat nou komt doordat-ie zo realistisch klinkt of doordat hij vaak wordt gebruikt door een technisch minder onderlegd publiek - dat laat ik even in het midden.... :duivels:

Re: Analoge Roland met digitale functies???

Origineel geplaatst door Lacertus
Op marktplaats....

Contradictio in terminis???
Maar welk apparaat het nu is? en dat voor slechts 750EUR?

Ik verwacht stiekum dat het een of ander keyboard is...

mmm, voor 750 euro kan je veel mooie analoge synths kopen.
Wat betreft de digitale combinatie. Dan kan je denken aan menustructuur, digitale aansturing van analoge oscilatoren (DCO). Of een digitale synth met analoge filters.

Je hebt wel meer van die koekebakkers:

Aangeboden in perfecte staat de zeldzame casio CZ-3000 synth.
Geniet van de vette sounds toen de synths nog analoog waren.
Graag een serieus bod of een voorstel tot ruilen voor andere studiogear.

Zelf ophalen of bezorgen in Amsterdam €10

Zeldzaam???
Analoog???

ik denk wel dat een analoge cz3000 zeldzaam is ja...

Ach ik heb ook al eens een kreidler voyager te koop gezien en vroeg me af
is het nu een 7 persoons bromfiets of een ruimte wagen met kreidler blok

Ach ik heb ook al eens een kreidler voyager te koop gezien en vroeg me af is het nu een 7 persoons bromfiets of een ruimte wagen met kreidler blok

LOL!:D :D

maar wel gewoon een jp-80x0'tje zijn toch denk ik?

Ik heb hem al gemaild...ik gok er ook op dat het een JP-8000 is. Die hoef ik in dat geval niet want ik heb vorige week juist de mijne verkocht (met pijn in het hart).

Aan de andere kant is het misschien wel een Jupiter 8....in dat geval zal ik hem eerlijk zeggen dat deze wel wat meer waard is :engel:

Origineel geplaatst door KAOSKAOS
JeAch ik heb ook al eens een kreidler voyager te koop gezien en vroeg me af
is het nu een 7 persoons bromfiets of een ruimte wagen met kreidler blok

Ik denk dat het een verbouwde MOOG is... paar wielen en een 2-taktje eronder, brandstof erin en blazen maar! :D

Origineel geplaatst door Hooihuis

Aan de andere kant is het misschien wel een Jupiter 8....in dat geval zal ik hem eerlijk zeggen dat deze wel wat meer waard is :engel:

ja dat zou ik ook zeggen nadat ik de 750 euro's in z'n hand had gelegd en de synth al onder m'n arm heb.

Zojuist toch maar even gebeld en het is inderdaad een JP-8000. Was te verwachten...toch begrijp ik niet waarom sommige mensen niet gewoon het type vermelden in de advertentie; scheelt een hoop onduidelijkheid!

Wat helemaal stom is, dat die gene een JP8000 analoog noemt. Ik weet niet waar die dat van daan heeft. Maar het zal wel een verkoop truuk zijn. :stupid

Origineel geplaatst door sander
Wat helemaal stom is, dat die gene een JP8000 analoog noemt. Ik weet niet waar die dat van daan heeft. Maar het zal wel een verkoop truuk zijn. :stupid

Of gewoon onwetendheid

Hij was denk ik het woordje VIRTUAL vergeten te vermelden.....:)

Misschien heeft de verkoper analoog verward met subtractief? Ik kan me voorstellen dat veel mensen denken dat analoog betekent 'zoals die oude Moogs en zo, je weet wel, met draaiknoppen en niet van die onhandige menuutjes'. Dan klopt het wel (ook al klopt het niet ;) ).

Trouwens:
"Talrijke speelfuncties en -hulpen.
Kortom, ideaal om op te treden of voor thuis."

Dit is wel onzin. Klinkt net als één of ander melig keyboard-workstation. Dit zijn toch niet echt dingen die ik zou noemen als ik de JP80x0 in vier zinnen zou willen omschrijven.

"Talrijke speelfuncties en -hulpen.
Kortom, ideaal om op te treden of voor thuis."

sterker nog, dat klinkt meer als een kinky act van twee dametjes die voor 250 euri te bestellen zijn voor feestjes ;)

Ha.... ik ben paranormaal begaafd! :o:

Of misschien wel para-abnormaal. ;)

Back