digeridoo geluid maken

citaat:
Origineel geplaatst door gijs
waarom zou je hem willen emuleren? omdat een echte didg te duur is om voor 1x aan te schaffen?

welnu, ik heb op didg-les gezeten en kon er zelf geen betalen toen. mijn leraar, die het zelf van de abo's heeft geleerd, tipte me toen dat wanneer je een PVC-buis van bepaalde afmetingen scoort, je nagenoeg hetzelfde geluid hebt. als je wilt kan ik dat ff opzoeken, dan ben je voor een paar euro bij de bouwmarkt klaar.

waanzinneg man , ik denk dat de vibe van zo een didge , vrij moeilijk is voor een synth
dalijk zittern we allemaal op die pvc buizen te blazen

doet me denken aan de blue man ofzoiets :D

Volgens mij moet dit niet al te moeilijk wezen. Je hebt in feite niks anders dan een buis waar het geluid wat je met je mond maakt enigzins vertraagd uitkomt. Audio in(bijv microfoon) in een delay module kwakken en filteren.
De geluidsgolf verplaatst zich met een bepaalde snelheid. dit is dus uit te rekenen.
Verder doet de buis niks anders dan resoneren op bepaalde frequenties.

Origineel geplaatst door gijs
waarom zou je hem willen emuleren? omdat een echte didg te duur is om voor 1x aan te schaffen?

welnu, ik heb op didg-les gezeten en kon er zelf geen betalen toen. mijn leraar, die het zelf van de abo's heeft geleerd, tipte me toen dat wanneer je een PVC-buis van bepaalde afmetingen scoort, je nagenoeg hetzelfde geluid hebt. als je wilt kan ik dat ff opzoeken, dan ben je voor een paar euro bij de bouwmarkt klaar.

hehe..

Ik heb er 2 gehad.. maar ik was er niet heel handig mee zeg maar .. euh..

PVC buizen zijn ook heel geinig ja, hoe langer hoe geiniger ook ..

maar ik wil dus het geluid nabouwen, ben afgestapt van hardware, vandaar.. :)

FF offtopic mischien....pak een 4,5 meter 5/8 pvc pijp je weet wel van die gele. Blaas erop als op een trompet en je heb een alpenhoorn....wel goed afbramen

Bamboo werkt ook goed. Is te krijgen bij de betere tuincentra.
En circel-breathing, dus de toon continu aanhouden en ademen tegelijk kun je leren door in een rietje te blazen en dan luchtopvangen in je wangen en dan even snel ademhalen terwijl je lucht uitblaast met je wangen.

Oh ja en als je dan toevallig ergensvan die grote rioolbuizen weet te vinden. Dan kun je daar in spelen en dan gaan die ook resoneren. En dan ga jij dus ook 'resoneren' o.i.d.:peukie:

Origineel geplaatst door MOON
Oh ja en als je dan toevallig ergensvan die grote rioolbuizen weet te vinden. Dan kun je daar in spelen en dan gaan die ook resoneren. En dan ga jij dus ook 'resoneren' o.i.d.:peukie:

Dat lijkt me wel vet om eens te doen met paddo's op... :D

je moet er ook een verhaal mee blazen:)

niet zomaar in het wilde weg wat afblazen

Origineel geplaatst door turtel
je moet er ook een verhaal mee blazen:)

niet zomaar in het wilde weg wat afblazen

een verhaal er mee blazen, leg me dat eens uit .. ? :)

Origineel geplaatst door demian
een verhaal er mee blazen, leg me dat eens uit .. ? :)

als het goed zijn al die didge songs verhalen over de natuur :D

ah.. in dat geval, denk ik dat het geluid gruwelijk zou willen misbruiken :D:D

Waar is die olifant dan met die lange snuit?

Origineel geplaatst door Vl1
Waar is die olifant dan met die lange snuit?

olifant in je glas:D

zo een jonge

Re: digeridoo geluid maken

Origineel geplaatst door demian
oi :)

Ben opzoek naar een manier waarop ik het best een digeridoo (of is het nou didgeridoo??) kan nadoen.

Pak een didgeridoo en bespeel die. Dat doe ik ook.

Re: Re: digeridoo geluid maken

Re: Re: digeridoo geluid maken

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Pak een didgeridoo en bespeel die. Dat doe ik ook.

hmm... een digeridoo doe ik dus het beste na met een didgeridoo.. uitgekiend.. :D

Maar goed, dan zit ik dus weer vast aan hardware, moet ik ook een microfoon zien te scoren en weet ik het wat nog meer en ik wil zo graag juist lijntjes en boogjes intekenen.. =(

hehe.. :biertje:

Origineel geplaatst door Vl1
Je kan ook de stofzuigerslang pakken en er 'how are you' doorheen brullen...en dat dan sampelen:)

dat slaat wel aan zeg die stofzuigerslang:D

Gezocht: Stofzuigerslang
Prijs: N.v.t.
Beschrijving: Ik ben op zoek naar een stofzuigerslang voor didgerydoogeluid te maken wie heeft er eent je voor mij te koop??

Foto's: Geen foto beschikbaar

Gezien: 64 keer bekeken.

Gezocht Stofzuigerslang voor didgeridoogeluid

:D

hier een stukje dat ik met mijn eigen didgeridoo gespeelt heb en zwaar geprocessed heb in absynth. kheb het wel al gebruikt in een track dus gelieve niet te samplen.

Attachments

• didger.mp3
    445,6 KB · Bekeken: 94
maar je kan dus hetzelfde doen met samples die je op internet vind. want ik heb mijn didigeridoo met een crappy computermicrofoontje opgenomen.

Origineel geplaatst door isnieZot
hier een stukje dat ik met mijn eigen didgeridoo gespeelt heb en zwaar geprocessed heb in absynth. kheb het wel al gebruikt in een track dus gelieve niet te samplen.

Dat is wel byzonder, moet je is gebruiken bij een van je trackies:)

Back