Maak even baby muziekje!

Origineel geplaatst door fuse
Ben het helemaal met DJ Fuse eens.

Gehaaide manier om de mensen muziek te ontfutselen.
En ook erg naief om hierop te reageren overigens.

Mocht de persoon hier aan verdienen of niet dan is het in feite ook diefstal of iig misbruik van rechten zonder overeenkomst te hebben gesloten.

tja,

misschien was het wel naief van hem om dit te doen.
gewoon gedacht hoe kom ik aan zo,n stukkie muziek.

wat kan je er nou aan verdienen aan zoiets tegenwoordig
de meeste tracks zien het daglicht niet eens
laat staan dat er aan dit geld verdient wordt..

Tja, naief om een track te posten of wantrouwen jegens deze persoon? Grijs gebied volgens mij.

Edit: maar ben wel benieuwd hoe het in zijn werk gaat...

Wantrouwen in de zin dat je er van uit gaat dat deze persoon er zelf wel geld aan verdient en het derhalve van je jat...

Inderdaad, hier in Nederland valt er niet zoveel aan te verdienen, zeker als je ziet wat ze bijvoorbeeld betalen voor 20 seconden muziek in een filmtrailer of 30 seconden reclamemuziek in de VS.

Maar goed, 't zou me ook niet zozeer uitmaken dat hij eventueel een muziekje van me zou gebruiken, maar meer het feit dat iemand zo laag zou kunnen vallen om zo aan zijn muziekjes te komen en er zelf geld aan over zou houden, maar dat weten we immers niet.

Heyy,

ja ik verdien er niks aan op mijn stagevergoeding van de AVRO na dan....en ik kan je verzekeren die is minimaal! Maar ik kon gisteren even niks vinden dus dit leek me leuke oplossing. Back 2 work...

( Gister iemand naar Freestylers geweest in Tivolie toevallig? was vet! )

Origineel geplaatst door Rino
Inderdaad, hier in Nederland valt er niet zoveel aan te verdienen, zeker als je ziet wat ze bijvoorbeeld betalen voor 20 seconden muziek in een filmtrailer of 30 seconden reclamemuziek in de VS.

Maar goed, 't zou me ook niet zozeer uitmaken dat hij eventueel een muziekje van me zou gebruiken, maar meer het feit dat iemand zo laag zou kunnen vallen om zo aan zijn muziekjes te komen en er zelf geld aan over zou houden, maar dat weten we immers niet.

bij de meeste mensen zit het hart op de goede plek

vooral bij die van de AVRO haha

Naieve stagair dus.

Had je dit met je stage begeleider overlegd eer je zo spontaan hier die vraag stelde?
Zo nee, zorg maar niet dat hij/zij erachter komt dan want het is gewoon een domme actie.

Ja ik heb het besproken en het is geen probleem. Langleven publieke omroep :)

Origineel geplaatst door fuse
Had je dit met je stage begeleider overlegd eer je zo spontaan hier die vraag stelde?

wellicht een beetje naief om te veronderstellen dat de stagebegeleider dan WEL zou weten wat wat WEL of NIET mag in deze :dubbel:

anyway, was van mij misschien ook naief om te reageren ja maar als werkeloze wil je toch in ieder geval proberen om te laten zien wat je kunt (en ik blijk opeens prachtige babymuziek te kunnen componeren in luttele minuten) vandaar dat mijn houding is om niet zo paranoide proberen te zijn en daarom gewoon iedere gelegenheid (hoe nietszeggend die ook mag zijn) te baat nemen.

Anyway, ik ga er alsnog vanuit dat er door Ruud en/of de publieke omroep geen misbruik zal worden gemaakt van het auteursrecht waarmee de maker automatisch wordt beschermd in de wet.

Maar Ruud, je mag wel eens wat meer onthullen over dit spotje. wat gaat het nou eigenlijk worden?

Origineel geplaatst door VanHeckis
wellicht een beetje naief om te veronderstellen dat de stagebegeleider dan WEL zou weten wat wat WEL of NIET mag in deze :dubbel:

anyway, was van mij misschien ook naief om te reageren ja maar als werkeloze wil je toch in ieder geval proberen om te laten zien wat je kunt (en ik blijk opeens prachtige babymuziek te kunnen componeren in luttele minuten) vandaar dat mijn houding is om niet zo paranoide proberen te zijn en daarom gewoon iedere gelegenheid (hoe nietszeggend die ook mag zijn) te baat nemen.

Anyway, ik ga er alsnog vanuit dat er door Ruud en/of de publieke omroep geen misbruik zal worden gemaakt van het auteursrecht waarmee de maker automatisch wordt beschermd in de wet.

Maar Ruud, je mag wel eens wat meer onthullen over dit spotje. wat gaat het nou eigenlijk worden?

Lijkt mij overigens heel simpel zonder paranoide te zijn.
Als dat werk geregistreerd is dan moet dat radiostation zowieso in hun administratie bijwerken. En dan gelden de standaard afspraken voor vergoeding.
en als een radiostation mijn werk gebruikt dan lijkt het me niet meer dan schappelijk dat ik daar voor zou worden vergoed.
En het is dan ook broodroof van iemand anders die voor hetzelfde anders wel een vergoeding zou krijgen. Want anders zou hij een stukje van een CD hebben geplukt. Of die was royalty free of er worden alsnog royalties verrekend.

Ben er overigens nog steeds niet van overtuigd dat een eventuele vergoeding hier niet in iemand zak gestoken wordt. Kan evenmin het tegendeel bewijzen, maar mocht het niet het geval zijn dan vind ik het nog steeds misbruik maken van de mogelijkheid tot.

fuse

fuse

Ik vind trouwens dat Fuse helemaal gelijk heeft. Dus laat je allemaal registeren bij BUMA en dan tuurlijk zorg ik ervoor dat alles netjes afgehandeld wordt.

Maaarrr het blijft wel jammer dat het registreren aardig wat kost en dat je toch aardig moet produceren om het eruithalen. Als maker toestemming geeft dan mag ik nummer gewoon gebruiken zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Dat het dan broodroof is van andere producenten blijft feit al vind ik het voor 1x wel kunnen in dit geval? En nu kunnen mensen die niet geregisteerd staan toch keer gehoord worden. Als het eenmalig is lijkt het me geen probleem.

Re: fuse

Re: fuse

Origineel geplaatst door cryostudio
Ik vind trouwens dat Fuse helemaal gelijk heeft. Dus laat je allemaal registeren bij BUMA en dan tuurlijk zorg ik ervoor dat alles netjes afgehandeld wordt.

Maaarrr het blijft wel jammer dat het registreren aardig wat kost en dat je toch aardig moet produceren om het eruithalen. Als maker toestemming geeft dan mag ik nummer gewoon gebruiken zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Dat het dan broodroof is van andere producenten blijft feit al vind ik het voor 1x wel kunnen in dit geval? En nu kunnen mensen die niet geregisteerd staan toch keer gehoord worden. Als het eenmalig is lijkt het me geen probleem.

Inderdaad...

Maar eh... heb je al iets kunnen vinden? Je moest er vandaag toch mee op de proppen komen?

Ja in overleg met VanHeckis gebruik ik zijn nummer. Spotje is bijna af, maar ik wacht nog op goedkeuring van baas die pas eindvolgendeweek tijd heeft. Misschien dat ik me nog bedenk en heel iets anders maak, maar denk het niet.
Post eindresultaat wel ff dan eind volgendeweek.

Tsja als de Heckesluiter er vrede mee heeft dan lijkt me dat een duidelijk zaak. Zou hem wel adviseren om een vergoeding te vragen. Dat hoeft nog niet eens financieel te zijn. Dagje rondrennen daar kan ook leuk zijn bijv.

Trouwens registratie valt reuze mee. Eenmalig 40 euro en 60 euro die je gewoon weer terug krijgt als je eind van het jaar niets ontvangen hebt aan royalties (wat verrekend kan worden). Dus een nummer voor 100 euro kan dan al uit.
Dan is de kans ook veel groter dat je eerder gedraait wordt omdat het radiostation jouw buma gegevens kan invullen ipv het met jouw prive af te rekenen.

als ik een stockmuziekje uit de kast trek, moet het bureau daar 475,- per 30 sec per jaar voor betalen aan buma, vandaar mijn reaktie. Als ik zelf een ding componeer gericht voor de klant rekenen we daar vaak 1500,- voor voor een jaar afkoop, vandaar mijn reaktie..

maar als het allemaal goed is zo, dan is het goed:)

Back