[MacBeth] M3X synth

Sander02

Gepokt en gemazeld
Ik vroeg me af of iemand al iets gehoord heeft van deze synth:
http://www.macbethstudiosystems.com/

Heb een half jaartje geleden erover getwijfeld om er een te laten maken, leek me toch wel gaaf zo'n zelfbouw uit Schotland. Maar hij was me te duur. Maar misschien dat er iemand is die iemand kent die...en hem misschien getest heeft?

d'r stond een tijdje geleden in de sound-on-sound een heel artikel over deze synth. is in principe totaal gebaseerd op moogs, maar dan een beetje verbeterd en uitgebouwd.
wel vet volgens mij.

p.s. Het is eigenlijk geen zelfbouw...

Er hebben meer artikelen over deze synth in de SOS gestaan. Eerst over een betaversie ervan en toen over de uiteindelijke versie. Je kon er zelfs een keer een winnen (is me helaas niet gelukt). En het is inderdaad zeker geen zelfbouwsynth. Hij is ook niet goedkoop 880 pond (dus ongeveer 1400 europas)

Origineel geplaatst door 4-Tek
.... Hij is ook niet goedkoop 880 pond (dus ongeveer 1400 europas)

ik vind die prijs nog wel meevallen als je bedenkt dat je d'r in principe een uitgebouwde, gemidificerde moog voor krijgt...

ff de "summary" uit de SOS:

"if you're after a true analogue synth that produces the classic moog sound, but fancy more facilities and modulation capabilities than any integrated vintage synth, thyis may be the instrument for you."

en hij is natuurlijk met de hand gebouwd. ambachtelijk dus..:)

Te gek!! zal idd de zoekfunctie meer moeten benutten. :okdan:

Het mooiste vind ik nog de menselijkheid waarmee Ken contact houdt met z'n klanten. Hij beantwoorde altijd netjes m'n mailtjes. er komen ook flink wat verzend/transactie kosten bij kijken. en toen werd het me te gek en heb ik het niet gedaan. ;{

Origineel geplaatst door Sander02
.....Het mooiste vind ik nog de menselijkheid waarmee Ken contact houdt met z'n klanten. Hij beantwoorde altijd netjes m'n mailtjes. ...

da's erg mooi ja. en gelukkig is dat wel vaker het geval bij kleine bedrijfjes die uit een hobbyisten/freakzijn ontstaan zijn.

zo ook deze

een vent die een supertoffe analoge sequencer voor zichzelf heeft gebouwd. ik heb al laten weten dat als 'ie nog eens een test model maakt dat ik beta tester wil zijn!!

;) :okdan:

Het is inderdaad veel geld, maar dan heb je ook wat.

De oplage is ook niet zo groot (100 stuks geloof ik), maar als je een paar jaar wacht, duiken ze vast wel tweedehands op.
Dat zie je ook al met de MacBeth M3, die heb ik ook al een paar keer te koop zien staan.

Ik zie eigenlijk nooit meer MacBeth's te koop staan..
Toch jammer. Tis zo'n mooie synth.

en het stoere is nu dat ken met de M5x komt.. een op de VCS3/2600/moog gebaseerde nieuwe synth. tsja, ik zou er gerust een willen hebben, 't is echt een mooi ding. meer details over de M5x zijn helaas nog niet bekend... :|

Vertel... Waar heb je dat vandaan?

Dit klinkt ook zeeeeeeeeeeeer interessant.

correctie, moet de M5 zijn (niet de M5x). ik heb van ken gehoord dat hij hier ook wel eens post, maar in 't engels.. op de harmony-central keys/synths/sampler forums. :D

Normaal hanteer ik altijd het principe: "Eerst zien (of horen) en dan geloven" (neuron, enzovoorts) maar bij MacBeth geloof ik het wel. Hij heeft het bewezen met de M3X in mijn ogen.

Ik ben benieuwd. Wat gebeurt er toch veel in de analogue (zelfs modulaire) synth wereld. Gaan we vooruit of gebruiken we het beste van het verleden... :) zucht... Ik ga slapen en lekker dromen over Lassence. :)

ja, dat ding hoorde ik ook, maar volgens mij moest 'ie nog wat langer opwarmen.. het leek wel of de pitch keytrack (van de basis sinusgolven & zo) hoger dan 100% stond. moet ik 'ns even nakijken met soundforge of zo. toch leuk, zo'n koffertje met knopjes. als ik 'n laptop had wist ik wel wat ik in de trein te doen had :D... of een micro-korgje.

Back