[ARP] 2500 Digital Sequencer

CraZ

..
Wooha.. kijk nou dan.. een prototype "Digital Sequencer" voor de ARP 2500.

2500Sequencer.jpg

Geen idee hoe 't allemaal werkt.. maar het ziet er verdomd leuk uit!

Dat er mensen zijn die zulke instrumenten verkopen:confused:
Ik heb er werkelijk nog nooit één te koop zien staan. Ben er al verliefd op sinds ik er één bij dé synthesizerpionier zag staan tijdens een concert...........
Ik vindt hem waanzinnig...zou er zo m'n auto op inruilen.

En wat dacht je van al die matrixen??

25000

25000

Ik zag er laatst nog een te koop. Middenkast + 2 vleugels.. kost een kleine 25000 Euro.

Zou... je auto is dus geen $4350 waard?
Dat wel....
Ik zag er laatst nog een te koop. Middenkast + 2 vleugels.. kost een kleine 25000 Euro.
Zoveel niet.....
daar kan je onderstaand systeempje dus mee aansturen
Dat is toch hetzelfde systeempje als de link naar Ebay van Boemtsjak (op de vleugels na)?

Voor de liefhebbers.......
arp2500bro.jpg

arpneon.gif

arps1.jpg

arpwing.jpg

ik heb het nederige genoegen gehad om op een ARP 2500 te mogen spelen enkele dagen lang.. heeerlijk veel knopjes en een fijn patch systeem zonder kabels (!)

in de amsterdamse CEM studio staat er namelijk een (en oa 2x EMS, arp2600 etc)..

www.cemstudio.com

Je heb vast wel enkele sample's van hetgene wat je ermee bereikt heb, toch?

Wat is er vooral bijzonder aan een Arp 2500? Klinkt ie lekker of is ie gewoon indrukwekkend? Ik heb helaas nog nooit een Arp 2500 gehoord of gezien, maar ik vraag het me af. Een Synthi AKS heeft een bepaald karakteristiek geluid heb ik begrepen... Heeft een Arp2500 dat ook?

Ik vindt hem bijzonder indrukwekkend. Ik denk dat hij ook wel lekker moet klinken. Ik weet dat Jarre er één heeft, alleen is het moeilijk na te gaan welke geluiden er nou precies uit die 2500 komen.
Dit is overigens wat het "Vintage synthesizers" boek van Mark Vail er over zegt. "ARP's first instrument, the model 2500 modular synthesizer, was unveiled in 1970 under the name Tonus, inc. Along with Philip Dodds, the 2500 made a cameo appearance in Close Encounters of the third kind (1977, 1980), where it helped man communicate with alien visitors from outer space through music and mathematics. In todays math , a 2500 might bring as little as $500 (it would be in horrible shape), but more accurate figures probably range from $1000 upwards to $8000. That's on the street. Buy one from a reputable dealer and the price could soar to a cool ten grand".
Het boek is gedrukt in 1993!

Ik vindt hem bijzonder indrukwekkend. Ik denk dat hij ook wel lekker moet klinken. Ik weet dat Jarre er één heeft, alleen is het moeilijk na te gaan welke geluiden er nou precies uit die 2500 komen.

Tja, zet je dat ding af, zijn je zelf gemaakte geluiden weg.
of heeft de 2500 'n soort geheugenbank?

Ik heb me altijd afgevraagd waarom dat de eerste
12 toetsen zwart zijn.

Back