[ARP] 2500 Digital Sequencer

Inderdaad, laat hem een jaar zonder stroom staan, Als je hem aanzet ga je weer verder waar je gestopt was. En dat zonder knoopcel!!
Heeft iemand eigenlijk enig idee welke gasten dat zijn op die onderste zwart/wit foto?

ARP 2500 verkocht

ARP 2500 verkocht

Die ARP 2500 op Ebay is verkocht.....voor het luttele bedrag van 12.200 Dollar....Mwah.

Enneh...nee, zoveel is mun auto niet meer waard

ARP 2500 met geheugen?????
Ik denk dat het enige geheugen dat die synth heeft , de man die het zelf bespeelt is.Ik kan mij vergissen hoor , maar in die tijd bestond dat toch nog niet.En waar zou je dan al je patch cord instellingen dan moeten opslaan??? Dat lijkt me voor die tijd onmogelijk.Maar niets lijkt onmogelijk natuurlijk voor zoveel geld.

Groetjes,

marcE

Origineel geplaatst door Googol
Denk 'n paar mensen opgetrommeld van het reclameburo.
Alsof analoog zo gemakkelijk live te spelen is...

Dacht Elmerson, Lake & Palmer, maar helemaal zeker weten doe ik 't niet :confused: Weet wel dat deze jongens grootvebruikers waren op het gebied van Arp en Moog...
En inderdaad analoog is live niet makkelijk, daar heppie namelijk TALENT voor nodig:)

ARP sequencer = de vetste analoge sequencer ooit gemaakt. Mensen die zeggen van niet, hebben er nog nooit een bespeeld.:)

Origineel geplaatst door ZmokE
Ik vindt hem bijzonder indrukwekkend. Ik denk dat hij ook wel lekker moet klinken. Ik weet dat Jarre er één heeft, alleen is het moeilijk na te gaan welke geluiden er nou precies uit die 2500 komen.
Dit is overigens wat het "Vintage synthesizers" boek van Mark Vail er over zegt. "ARP's first instrument, the model 2500 modular synthesizer, was unveiled in 1970 under the name Tonus, inc. Along with Philip Dodds, the 2500 made a cameo appearance in Close Encounters of the third kind (1977, 1980), where it helped man communicate with alien visitors from outer space through music and mathematics. In todays math , a 2500 might bring as little as $500 (it would be in horrible shape), but more accurate figures probably range from $1000 upwards to $8000. That's on the street. Buy one from a reputable dealer and the price could soar to a cool ten grand".
Het boek is gedrukt in 1993!

Ben het boek net aan het doorspitten, vette info ! Die Robert Moog is echt een kneus eerste klas en alle vette engineers maken nu alleen nog maar converters!?Alleen Emu komt echt als winnaar uit de bus.

gebruikt Moloko ook niet zo'n ding in (de clip in ieder geval) van 'pure pleasure seeker' ?
ik geloof dat er ook zo'n iets staat in eerrrmmm een compleet analoge studio in a'dam (is dat de cem-studio?)

Origineel geplaatst door dath
gebruikt Moloko ook niet zo'n ding in (de clip in ieder geval) van 'pure pleasure seeker' ?
ik geloof dat er ook zo'n iets staat in eerrrmmm een compleet analoge studio in a'dam (is dat de cem-studio?)

Ja, klopt:)

Hallo, Ook allemaal ARP-liefhebbers. Ik heb vroeger als tweede synth een AXXE gehad. Kleine synth met groots geluid. Jammer genoeg is ie ooit gestolen geweest :-((
Als je wil weten hoe een 2500 klinkt, kan je best de platen/CD's van Vangelis van begin jaren 80 tot 87 beluisteren (Private Collections, Chariots of fire, Friends of Mr Cairo, ...) Veel sequencerwerk zijn via de 2500 gemaakt. Je kan hem heel even zien in de videoclip van Chariots of Fire, naast de beruchte/beroemde Yamaha CS80 (een andere favoriet van mij).

Groetjes, Danny

Kennen jullie het melodietje uit "Close encounters of the third kind"?... is een Arp2500!
En later in de film als het station in de bergen contact maakt met de 'extraterrestrials' dmv een geluidenorkest? Is ook een Arp2500. Je kan hem zelfs zien, Mr. A.R.Paerlman bespeelt het ding zelf in de film.
Dus mocht je geinteresseerd zijn om het apparaat te horen en te zien: ga de film kijken!!

Hoi, Platform,

Close Encounters bevat inderdaad een 2500. Het melodietje wordt inderdaad met de 2500 gemaakt, maar de geluiden van het orkest zijn wel degelijk van een echte tuba, ook al zie je de 2500. En de persoon die achter het toestel staat was Philip Dodds, toenmalig medewerker van ARP Industries. Dit was te lezen in het magazine 'Keyboard', waar een volledige pagina aan de 2500 gewijd was.

Dit even ter info ;)

Hier nog een fotootje voor de liefhebbers van knoppen, switches en matrices ...

Attachments

• 2500set.jpg
    2500set.jpg
    29,7 KB · Bekeken: 133
Origineel geplaatst door Danny
Hier nog een fotootje voor de liefhebbers van knoppen, switches en matrices ...
Nog eentje.. Serge, Arp2500, Fenix, Blacet combietje..
arp1.jpg

Back