Verplaatsen microfoon

stealo2000

Ingeburgerd
Hey mensen,

Ik heb al rond gezocht op het forum maar kheb niet echt een antwoord kunnen vinden op mijn vraag.

Mijn condensator microfoon staat nu ongeveer 1 meter van de muur af.
Ik wil mijn kamer/studio opnieuw gaan inrichten. Nou wil ik mijn microfoon in de hoek van de kamer plaatsen (zie de tekening hieronder) Maar nu met schuimplaten erachter.

Is dit verstandig of is de plek waar hij nu staat beter?

Ik weet dat ongeveer het midden van de kamer de beste plek is voor het plaatsen van een mic. maar daar heb ik geen ruimte voor. Kheb namelijk mijn bed en kast enzo niet bij het plaatje hieronder erbij getekend.

Tekening%20Mic2.JPG

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Cecil
probeer deze artikelen eerst ff:

http://www.soundonsound.com/search?url=%2Fsearch&Section=8&Subject=69

Ik heb dit artikel gelezen. Ze zeggen daar dat als je voor je mic staat, de muur achter je het beste met schuim beplakt kan worden. Ook moet de afstand van de mic t.o.v de muur voor je redelijk groot zijn.

In de link van coolrunning https://www.synthforum.nl/forums/sho...=microfoon+hoek word er gezegt dat je de mic het beste niet in de hoek kan zetten. Maar daar word er vanuit gegaan dat je met je gezicht naar de hoek staat. Wat zorgt voor het weerkaatsen van de stem door de hoek.

Maar nou heb ik het volgende in gedachten. Als ik nou m'n mic in de hoek zet maar dan andersom zodat ik met m'n rug naar de hoek sta. De hoek achter me beplak ik met schuim en de afstand van de mic t.o.v de muur voor me is dan ook redelijk groot. Misschien dat dit een oplossing is.

Als je zorgt dat de muur voor je niet teveel weerkaatst,
en die achter je helemaal dood is zou het kunnen werken.
Maar het is moeilijk om een hoek helemaal dood te krijgen,
dus probeer er zo ver mogelijk van weg te blijven!

Kijk ook eens naar Auralex Aural X-panders, daar zit een
stuk foam bij wat je direct achter je condenser kan zetten.
Heb er geen ervaring mee, en het lijkt me niet ideal, maar
aan de andere hand, kan het misschien verbetering brengen
in een situatie die sowieso niet perfect is.

Mvg.

CoolRunning

Back