Schippmann Filter

...heb enkel nog de in en uitgang en lfo reset input gebruikt vanuit de tr-808 trigger. maar dat ding heeft duizelingwekkend veel inputs ! ook echt envelope stage cv inputs. de kompressor en overdrive klinken ook lekker. zal een deze dagen een paar frutseltjes posten als de hektiek van kårstmisch voorbij is...

de demo's op de site vond ik vet.. :{

ben benieuwd naar je soundsnippets....
ken je nie alvast wat posten ;)

Cool jimmy! Waar heb je hem gekocht? Wat heb je betaald en welke versie heb je? Ik wil hem namelijk ook nog voor 1 jan kopen.

Dank!

eh... heb hem niet gekocht Rogier :D hij is mij op een of andere manier toegevlogen 8D:)8D

het is volgens mij de eerste versie (ruwe front vind ik ook mooier dan dat gladde)

volgens mij heeft feedback ze voor 1500, en thomann is nog goedkoper

?!?!?! Ja hoor, maakt dat ook nog uit....zzz wat een moeilijk ding dan.

eh... heb hem niet gekocht Rogier :D hij is mij op een of andere manier toegevlogen 8D:)8D

het is volgens mij de eerste versie (ruwe front vind ik ook mooier dan dat gladde)

volgens mij heeft feedback ze voor 1500, en thomann is nog goedkoper

Ah op die fiets Jimmy. Altijd handig familie.;)

Ik heb iig thomann gemailed want bij Schippmann zelf krijg ik niks te horen over waar ik die mk2 versie kan krijgen.

Ik zie wel verschillende schakelaars trouwens. Soms zijn die zilver en dan weer goud kleurig.

edit: ik geloof dat ik het toch verkeerd zie. Het gele gedeeltje heeft goudkleurig schakelaars en die andere zilveren.
Anyway ik hoop dat Thomann volgende week nog effe reageert. Ziet er iig uit als een goede investering ten tijden van de krediet crisis.

Laatst gewijzigd:
Goede inverstering?
Ik zie hem niet zo 1 2 3 in waarde stijgen.

Maar zie jij hem 2de hands voorbij komen dan? Daarnaast als de kredietcrisis doorzet zou geld en huizen weleens flink in waarde kunnen dalen. ;)

Als ik de heren / dames een tip mag geven, GD records in Spanje.
Jorge is dealer van o.a. Schippmann en aangezien het lagere BTW tarief van Spanje en vrij economisch verkeer binnen Europa... Zijn prijs incl btw €1200,= ( 1 maand geleden, mkII). Versturen gratis, behalve als er spoed is.

Jorge is dealer van o.a. Schippmann en aangezien het lagere BTW tarief van Spanje en vrij economisch verkeer binnen Europa... Zijn prijs incl btw €1200,= ( 1 maand geleden, mkII). Versturen gratis, behalve als er spoed is.

Dit ga ik proberen te onthouden! :okdan:

kijk dat zijn nog eens tips :P okdan

Daarnaast hangt het er ook helemaal vanaf hoe je hem instelt en wat je er doorheen gooit.

en wie der achter zit

vraagje aan jimmy ; zit er iets van feed back controls op ...sherman heeft dat geloofk niet

kan t ook opzoeken ...
maar uh toegevlogen ...moetje m weer inleveren straks ...ist een demo bak !
das leuk testertje
net scd die krijgt ok waldorf dingen te testen

die dubbele sherman in rack met alle in/ outs zitten dan van voren kost ook iets van 1200 / 1300

wat hebben we liever ; shippmann / dual sherman
[kweet weer zin loze discuss maar
ken de shipperman niet / sherman wel
sher man is ook netjes afte stellen ,...kneem aan dat er uit de flute ebbe filter ook " viezere " sound te halen zijn ,...
kga s wat specs bekijken

momenteel staat dus mn cs30em ms10 as fx / filter bak te draaien = beetje zonde :engel:

is dit een goede tegen stander tov de shippman denk dat deze metasonix egt " deep down dirty " kan klinken
ff tkkie off topic maar ; wel lekker
Specifications

* Polyphony - Mono Input/Output
* Oscillators - n/a
* LFO - n/a
* Filter - 4 vacuum-tube bandpass filters with resonance; staggered frequency ranges in one-octave increments, starting at 50 Hz; 1-octave range sweeping via knobs or external CV; Individual tuning controls for each filter from F to F.
* VCA - built-in vacuum tube VCA to shape filters, usable with any external envelope generator via CV
* Keyboard - None
* Memory - None
* Control - CV Input for filter sweep and VCA
* Date Produced - 2000
* Est. Value - $995

* Home ‹ Metasonix ‹ TS-22 Pentode FilterBank
*

Metasonix

* TS-21
* TS-22
*
* ‹ Main Menu

Metasonix • TS-22 Pentode FilterBank
METASONIX TS-22 Image

The TS-22 Pentode Filterbank is an analog filter that utilizes four unique vacuum-tube bandpass filters. That provides you with four independently sweep-able and tune-able filters over a four-octave range. Capable of complex filtering, the TS-22 lets you sweep the lows, mids, highs, etc. independent of one another or you can latch them all in unison. Tweaking can be accomplished from the knobs on the unit or via external CV sources from other analog equipment. A round window at the center of the unit provides a view of the glowing tubes at work inside!

The TS-22's unique use of vacuum-tubes gives it a unique sound that is analog, clean and sometimes unpredictable. Also included is a vacuum-tube pentode voltage-controlled amplifier (VCA) to shape the effect of the filter on your sounds. Adjustable resonance that leads to self-oscillation for each filter is also a treat! CV inputs to control the filter sweeps and VCA allow easy integration with your existing analog synths! The TS-22 is not your typical filter, but its unique approach may do wonders for your synth sounds, loops, samples and/or human voices!

iig niet te prijzig askt so bekijk :halleluja:geslaagd:me like tube sounds zzzz!
:doei:

Attachments

• ts22.jpg
    ts22.jpg
    15,7 KB · Bekeken: 123
Ik heb van metasonix een paar van zijn pedalen gehoord, en ik was niet erg onder de indruk. Goed het geluid is enorm bruut, maar ik mis de high end sound die ik van buizen techniek gewend ben. Die metasonixen zijn alleen geschikt voor brute en noisy geluiden. Dan kan ik ze beter zelf bouwen.

Back