Reggae loops

scippie

Ingeburgerd
Hoi iedereen,

Ik begin nu stilaan opgestart te geraken met mijn cubase installatie en heb al enkele softie-muziekjes gemaakt. Maar nu wordt het tijd dat er wat ander soort muziek in mijn game komt.
Er zal ergens een winkel in voorkomen, één met een homofiele Jamaicaan.
Daar hoort dus reggae bij...

Weet iemand waar ik een vst of iets dergelijks kan vinden met reggae-loops en/of reggae-instrumenten?

Groetjes,
Dirk.

er zijn natuurlijk 80 triljard mogelijkheden.. je moet eerst eigenlijk weten wat voor sounds je wil gebruiken.. ronde bass, lekker clean ritme gitaartje.. veel percussieve sounds..zou ik dan gebruiken iig. veel bongo/jembe dat soort shit
maar wat voor sounds wil jij?

Ik ben niet echt een reggae-kenner, vandaar dat ik om loops vraag.
Het moet zo'n Bob Marley-achtig stijltje zijn vermoed ik.
Zoiets waar je "Jaa man" op kan zeggen :dubbel: .

In Reason zitten reggae loops... moet je die ff aanschaffen :)

Niet beginnen he :P

Heb net alles aangeschaft voor Cubase en ga daar nu wel bij blijven he :P

Origineel geplaatst door scippie
Niet beginnen he :P

LOL!

anders : klik

Wat ook kan, probeer je eigen loops door middel van samples te maken.
Het is wat gepiel en gedoe, maar als je van te voren duidelijk voor ogen hebt wat voor loop je wilt hebben moet het je lukken, mits je de juiste samples hebt.

Maar ik denk dat je met echte drumsamples in combie met 808 samples ver kan komen :)

Origineel geplaatst door demian
Wat ook kan, probeer je eigen loops door middel van samples te maken.
Het is wat gepiel en gedoe, maar als je van te voren duidelijk voor ogen hebt wat voor loop je wilt hebben moet het je lukken, mits je de juiste samples hebt.

Maar ik denk dat je met echte drumsamples in combie met 808 samples ver kan komen :) [/B]

Normaal gezien is dit wat ik altijd doe, maar met Reggae heb ik echt niks ervaring en vrees ik dat ik veel te lang ga nodig hebben eer ik er iets van ken.

Heb dat namelijk gedaan met blues en nu begint het stilaan te lukken, maar da's toch ook al effe...

Dank je voor de tip in google, ik tik dus ook altijd dingen in op google en vind nooit iets en dan blijkt het altijd zo eenvoudig te zijn. :stupid

Ik heb de sample cd Roots+Raw Reggae, instant Bob Marley sound.
CD bestaat uit Gitaarloops, bassloops, clavinet, percussie.

Best Leuk.

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Ik heb de sample cd Roots+Raw Reggae, instant Bob Marley sound.
CD bestaat uit Gitaarloops, bassloops, clavinet, percussie.

Best Leuk.

Ben mee blij met jou, maar welke cd is dat dan en is het iets wat gebruikt mag worden?

Origineel geplaatst door Phony
Hoe noem je zo`n instrument..... ik geloof een soort metalen bol door de helft gesneden, met een gekromd oppervlak. Waar ze vervolgens met stokjes oid opslaan. Zo`n typische Jamaica sound?

PS: schijnt dat je er ook poffertjes op kunt bakken 8~

http://www.audiosparx.com/sa/play/port_lofi.cfm?sound_iid=48625
geluid zit hier bijvoorbeeld ook in.

steel drum...

Volgens mij waren het oorspronkelijk olievaten die ze door hadden gezaagd waarvan ze de bodem ingedeukt hebben ..

ik maak oa reggae in cubase, en werk met de volgende vsti's voor reggae

battery 2 (drumsampler om uw drums te maken+ goede realistische drumsamples
Korg legacy (voor de ms 20 voor bassen, en de wavestation voor de rompler sounds)
B4 (een zeer goede orgel vsti, gebasseerd op de hammond B3 orgel met leslie amp)
aturia minimoog (analoge synth die ik gebruik om blazers (trompet/sax/trombone) na te maken, met goed resultaat)
steinberg the grand (voor de piano's)

enkel gitaren kan je niet met vsti's doen met een realistisch resultaat, daarom neem ik die live op met een line6 pod xt en een fender stratocaster.

qua effecten gebruik ik veel van e-phonic,blockfish, Kjaerhusaudio.com, native en enkele waves (c1, realverb)

steeldrums zijn niet jamaicaans van afkomst, maar van trinidad en dat geluid komt van de trinidadese calypso en soca (muziek die naast de reggae ook wel zeer populair is in jamaica) Soca zit ook zeer dicht tegen de hedendaagse jamaicaanse dancehall (=moderne vorm van reggae), soms is het onderscheid niet meer te merken (bunji garlin is zo'n goed voorbeeld voor de geinteresseerden)

Effe melden dat ik volop aan het rondkijken ben voor al jullie tips.
In ieder geval allemaal bedankt.

Koop een Melodica! :)

melodica6.jpg

Back