Waarom zijn er zoveel Access Virus C's te koop?

Het is idd wel een beetje de vraag of de TI veel toevoegt t.o.v. de C. Ik heb zelf een virus A en ondanks dat die een stuk beperkter is dan de nieuwe versies en je er niet alle geluiden uithaalt, haal je er wel de typische virus klank uit. Deze is beduidend anders dan een Clavia of een Roland. Natuurlijk zou ook ik willen upgraden, maar ik vraag me af of het echt veel toevoegd, maar weet wel zeker dat ik er veel geld zou moeten bijleggen en om die reden pas ik toch maar even. Misschien over een jaartje of 5.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Misschien over een jaartje of 5.

Volgens sommige softfreak profeten is hardware dan wellicht helemaal uitgestorven...

Origineel geplaatst door ka2
Tuurlijk is dat de hoofdreden, de mensen op dit forum worden eindelijk verstandig. Hardware is een aflopende zaak.

Het wordt eerder tijd dat je zelf eens verstandig wordt.
Natuurlijk verliest HW terrein aan SW. Maar dat dat HW daardoor verdwijnt (aflopende zaak zoals jij het zegt) is kompleet kolder natuurlijk. Ik zou zeggen kom eens achter je PC vandaan en bezoek eens een concertzaal ofzo. :)

Ha ha ha grappig mannetje. Je leert het nog wel een keer. Zou me niks verbazen als we binnenkort een ION tegenkomen op marktplaats. Maar toch leuk hoor, die naieviteit.

En mensen in hun waarde laten is idd ook een kunst.

heb zo snel niet gezien of het al gezegd is, maar dit zou ook mee kunnen spelen: In sommige powercore kaartjes zit dezelfde chip als de virus, en draait em als vst op de dsp's van de kaart...

Origineel geplaatst door dione
Ze verkopen allemaal hun C omdat de B beter klinkt...:)

Deze uitspraak hoor ik wel vaker. Waarop is dit gebaseerd?
En zijn C-patches ook in een B te laden?

Origineel geplaatst door Flesje
Het wordt eerder tijd dat je zelf eens verstandig wordt.
Natuurlijk verliest HW terrein aan SW. Maar dat dat HW daardoor verdwijnt (aflopende zaak zoals jij het zegt) is kompleet kolder natuurlijk. Ik zou zeggen kom eens achter je PC vandaan en bezoek eens een concertzaal ofzo. :)

En mensen in hun waarde laten is idd ook een kunst.

Hap Hap Hap, niet zo zereneus. Was als een grapje bedoeld. Maar blijkbaar heb jij alleen maar hardware :D :D :D

Origineel geplaatst door DJ VasC
Zie net dat er een Virus KB voor €800 te koop staat

Linkje

Dat is toch niet overdreven veel voor de toetsenversie?
ik zag er hier ergens eentje voor 550 staan, rack

Door mijn vraag ben ik erachter gekomen dat de B beter klinkt dan de C.
Wat is/zijn dan het/de wezelijke verschil/len tussen deze twee?
Ben ik toch wel nieuwsgierig naar.
Normaal gesproken zou een opvolger een verbeterde versie moeten zijn van het oudere model,...toch?
[Even voorop gesteld dat ik de beide synth's slechts kort beluisterd heb in een showroom met veel te veel
achtergrondgeluiden om me heen :biertje: :yamaha: :dj: :dubbel: :stupid ]

Origineel geplaatst door Mike Philco

Je moet niet alles geloven wat hier gezegd wordt ;)

Normaal gesproken zou een opvolger een verbeterde versie moeten zijn van het oudere model,...toch?
[Even voorop gesteld dat ik de beide synth's slechts kort beluisterd heb in een showroom met veel te veel

de belangrijkste verschillen zijn:
- polyphone (aantal voices)
- analoge filter (minimoog style)
- eq
- meer mod sources and destinations

Origineel geplaatst door Mike Philco

En dat maak je op zonder één op één vergelijk zelf gedaan te hebben:confused: Ik zou dan toch echt wachten tot de TI er aan komt, want die schijnt nog beter te klinken...

Origineel geplaatst door Riekoes
Ik zou dan toch echt wachten tot de TI er aan komt, want die schijnt nog beter te klinken...

Wacht tot de TI II (2006) komt want :
- 192 Osc's
- 256 stemmen
- 180 filters
- 24 outputs
- 300 simultane effecten

De TI III TURBO (2007) schijnt helemaal waanzin te zijn :
- 256 Osc's
- 512 stemmen
- 312 filters
- 48 outputs
- 600 simultane effecten

Doe mij maar een kerkorgel ! :kont:

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wacht tot de TI II (2006) komt ...

:D Is tegen die tijd de 1e versie van de TI ook al uit??

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
- 256 Osc's
- 512 stemmen
- 312 filters
- 48 outputs
- 600 simultane effecten

Doe mij maar een kerkorgel ! :kont: [/B]
256 oscs, neem je dan niet gewoon met een superzaag een stuk ruis van het harmonische spectrum in? ;)

- 256 Osc's
- 512 stemmen
- 312 filters
- 48 outputs
- 600 simultane effecten
iets te veel van het goede
[/quote]
vraagje: kan je patches van een A in een C laden?
en andersom (c in a, ookal verlies je functies)
???

Ach ja alles is beter en moet beter...
Maar mij lijkt de TI wel zwaar gehyped momenteel (hij is nog niet eens uit)
En NOG meer Osc's..leuk maar kom eens met iets vernieuwends ! Pleur er een editor bij zodat je zelf je Wavetables kan maken of gooi er wat geheugen bij zodat je ook samples kan inladen (voor een Rompler idee) etc.etc.
De klank word wel beter maar ben mijn Indigo (B) ben ik ook al tevreden met de klank..ik heb liever meer echte mogelijkheden zoals vernieuwende filters,FX en andere Synthesevormen (desnoods alleen te proggen via een softeditor) lijkt me toch te moeten kunnen met die programmeurs en DPS's van vandaag de dag.Maar nee we blijven doorborduren op hetzelfde.

Origineel geplaatst door Kevin
Ach ja alles is beter en moet beter...
Maar mij lijkt de TI wel zwaar gehyped momenteel (hij is nog niet eens uit)
En NOG meer Osc's..leuk maar kom eens met iets vernieuwends ! Pleur er een editor bij zodat je zelf je Wavetables kan maken of gooi er wat geheugen bij zodat je ook samples kan inladen (voor een Rompler idee) etc.etc.
De klank word wel beter maar ben mijn Indigo (B) ben ik ook al tevreden met de klank..ik heb liever meer echte mogelijkheden zoals vernieuwende filters,FX en andere Synthesevormen (desnoods alleen te proggen via een softeditor) lijkt me toch te moeten kunnen met die programmeurs en DPS's van vandaag de dag.Maar nee we blijven doorborduren op hetzelfde.

Helemaal mee eens. Ik denk ook dat er weinig mensen zijn die de oudere Virus (ook de C) niet eens echt tot het uiterste gebruiken. Ik weet in ieder geval van mezelf dat ik er steeds toch weer iets origineels uit kan halen met wat werk.

De total integration lijkt nogal te gaan floppen met het gebruik van USB 1.1 en daar gaat toch een groot selling point verloren. De wavetables zijn voor mijzelf de grootste verbetering maar ach, ik kan ook een 2e hands microwave kopen.

De FX per part is handig maar daar kun je wel omheen werken. Het design vind ik wel schitterend en ik moet zeggen dat het display waarschijnlijk ook wel beter is. Rood is toch niet de ideale kleur voor een display (merk ik ook bij mijn machinedrum).

Ik zou graag nog een laatste OS update voor de C zien waar er inderdaad nog eens wat leuke extraatje op gebied van synthese worden aangeboden. Dat zou voor mij veel meer waarde hebben dan het kopen van een TI.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zou graag nog een laatste OS update voor de C zien waar er inderdaad nog eens wat leuke extraatje op gebied van synthese worden aangeboden. Dat zou voor mij veel meer waarde hebben dan het kopen van een TI. [/B]

Waarom zou Access dan nog een patch uitbrengen voor de C?

Ik ben wel benieuwd naar wat Clavia gaat doen: een Nord Lead 4 met USB 2.0 ondersteuning misschien?

Origineel geplaatst door nen belg
Waarom zou Access dan nog een patch uitbrengen voor de C?

Ik ben wel benieuwd naar wat Clavia gaat doen: een Nord Lead 4 met USB 2.0 ondersteuning misschien?

Access heeft in het verleden na het uitbrengen van een nieuw model altijd nog in ieder geval 1 OS update gedaan voor de serie ervoor. Dus ik verwacht zeker nog een nieuwe update.

Ik denk dat ze dat doen omdat ze tijdens het programmeren van het nieuwe OS voor het nieuwe apparaat nog zaken vinden en die ook in de oudere modellen meteen oplossen. Vaak worden er ook nog wel wat nieuwe features geimplementeerd. Waarom ze dat doen: Geen idee, maar ik vind het wel erg goed van ze!

Ik zie helemaal niet zoveel Virus C's te koop :confused: Minder dan A's en B's iig (markplaats en speurders).

Tja, die mensen willen er van af of willen inderdaad een TI. Tja de TI biedt meer opties en op de lange termijn ook meer updates, en hij is backwards compatible. Dus waarom zou zo iemand 'm niet verkopen als ie de centen heeft :confused:

Ik snap sowieso die 'afzeik trend' op de TI op dit forum niet. De TI voldoet aan wat er op de website werd gezegd, niets meer niets minder. Dat mensen dan hopen dat ie meer doet en dan teleurgesteld zijn als dat niet zo is dan is dat hun probleem.

Back