nieuwe muziekstijl

olaf

Ouwe rot
zonder nou gelijk allemaal mensen tegen hun schenen te willen schoppen:

die hele trance, lounge, techno, drum n bass en weet ik veel wat sound kennen we nou wel een beetje. (en als ik t niet ken dan kennen anderen het wel)

so, what's next ? hoe denken jullie dat de muziek revolutionair veranderd zou kunnen worden zonder gelijk ter vervallen in de produktie van niet om aan te horen herrie ?

zelf probeer ik wel eens om meerdere sporen muziek te combineren waarbij het tempo en ritme van het ene spoor verschillen van het andere. hierdoor krijg je niet echt vat op de muziek en kan je elke keer als je het luistert zelf het eigen ritme bepalen waarmee je luistert. niet echt commercieel maar wel grappig.

iemand andere ideeen ? :eureka:

Muziek van Mozart, Bach en Beethoven begint mij ook een beetje de keel uit te hangen. :duivels:
Wéér die 5e sympho...

Maar wat jij wilt maken bestaat al: experimentele muziek :)

Ik hou 't maar bij dansbare muziek.
Maar als er wat concreets uitkomt (en ook geen kakafonie) wil ik zeker wel even luisteren.

R.

Laatst gewijzigd:
Sorry , maar Mozart, Bach en Beethoven is tijdloze muziek en zal altijd worden beluistert

Origineel geplaatst door Digimod
Sorry , maar Mozart, Bach en Beethoven is tijdloze muziek en zal altijd worden beluistert

Het was ook ironisch bedoeld.

R.

weet ik , maar laten we maar iets van deze topic maken want het is een
interessant onderwerp.

Ik denk dat muzikanten steeds opzoek zijn naar andere muziekstijlen of het nu een combinatie is van andere stijlen van vroeger of een totaal nieuwe muziekrichting.
Soms komt de muziek niet bij het grote plubliek omdat het niet commercieel genoeg is,
maar heeft internet ook niet een beetje invloed op de nieuwe muziek die zal komen,
steeds meer muzikanten die zeer creatief zijn kunnen hun werken op internet
plaatsen zonder eerst naar een uitgever te gaan en zo kom je de meest uiteenlopende
muziek tegen met heel interessante ontwikkelingen.

Re: nieuwe muziekstijl

als de muziek dansbaar moet blijven zal men zich toch enigzins aan de standaard drumpatronen moeten houden, of niet?

anders zou ik zeggen, gooi als eerste al die standaard drums eruit!

Wat dacht je van die ouwerwetse soul funk met een nieuw dance sausje eroverheen?

Mensen moeten wel heel creatief zijn, willen ze nu nog wat nieuws bedenken. Ik denk ook niet dat er nog wat nieuws uitgevonden gaat worden wat het grote publiek interesseert. Oftewel, de rest van ons leven dezelfde deuntjes.

Je ziet het ook met kleren. Nu ze niks nieuws meer kunnen bedenken, introduceren ze stylen uit de jaren 60/70/80 maar weer opnieuw.

Origineel geplaatst door fuse
Wat dacht je van die ouwerwetse soul funk met een nieuw dance sausje eroverheen?

Heb je de nieuwe single van The Polka Prodigy al gehoord?
Smack My Accordeon Up!

De beste crossover sinds tijden! :okdan:

R.
(bezig met uitvinden van lekker bier waar je niet dronken en dik van wordt :biertje: )

hallo natUUUUURLIJK ontwikkelt de dance zich wel tot nieuwe vormen. Alleen kun je die vorm nu onmogelijk voorspellen. Net als de dance sound van 10 jaar geleden anders was, ben ik ervan overtuigd dat die over nog 10 jaar weer anders is. Zonder te hoeven vervallen in dingen als verschillende tempo's in een liedje proppen, wat helaas op mij wat gekunstelt over komt (het idee). Wanhopig proberen vernieuwend te zijn? Ga maar gewoon door met wat je doet, t evolueert vanzelf wel.

POLKAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Origineel geplaatst door Pjotr G
hallo natUUUUURLIJK ontwikkelt de dance zich wel tot nieuwe vormen. Alleen kun je die vorm nu onmogelijk voorspellen. Net als de dance sound van 10 jaar geleden anders was, ben ik ervan overtuigd dat die over nog 10 jaar weer anders is. Zonder te hoeven vervallen in dingen als verschillende tempo's in een liedje proppen, wat helaas op mij wat gekunstelt over komt (het idee). Wanhopig proberen vernieuwend te zijn? Ga maar gewoon door met wat je doet, t evolueert vanzelf wel.

ja dat bedoel ik nou net niet helemaal: evolutie betekent volgens mij namelijk dat t een voortkomt uit het ander. dat betekent dus een modulatie van t oude in plaats van echt iets nieuws.

vaag gelul ?

maar ja, de basis: melodie, ritme, etc. zal inderdaad altijd hetzelfde blijven, maar ik vind gewoon dat er de laatste tijd zoveel wordt doorgegaan met hetzelfde. ander melodietje, andere geluidjes, ietsie sneller of langzamer en je laat er een of andere lekkere stoot over heen zingen en je hebt weer wat "nieuws".
en dat gekunsteld zal ik maar positief opvatten. t is inderdaad kunst :)

Muziek vanaf nul beginnen lijkt niet meer mogelijk te zijn , het is
een soort magneet die je altijd weer terug trek in een of meerdere muziekstijlen,
dit wil niet zegen dat alles het zelfde moet klinken ook al gebruik je de
zelfde instrumenten, met een beetje experimenteren komt er heel iets anders
uit.

(beetje Off topic)
Als je nu bekijkt de Effects van de eerste Matrix film deze effect komen
ook weer van een ontwikkeling van andere effects die al eerder zijn gebruikt,
dus oude technieken met nieuwe samenvoegen en je komt tot heel iets nieuws.

Muziek verandert zowieso niet revolutionair. Muziek evolueert langzaam. Muziek die volledig nieuw is vinden we nergens naar klinken omdat we toch graag iets herkenbaars in een nieuw jasje willen horen. Elektrische gitaren werden eerst ook vooral gebruikt om het geluid van een acoustische na te doen. Synthesizers zijn ook jarenlang misbruikt om piano's ed. te emuleren. Nieuwe mogelijkheden van muziekinstrumenten worden pas na jaren van geleidelijke verandering ten volle benut. In veel "underground" muziekstromingen gaat dat wat sneller maar zelfs daar bestaan revoluties niet.

mijn idee exact. goed gesproken!
lof & eer!

OK, je stoutste dromen komen waar.
Een collectief (Nor-Tec) in Mexico gebruikt de mexicaanse polka elementen om dit te mengen met dance/techno.
Er was een reportage hierover op de WDR (welke idioot kijk s'avonds laat nou naar de WDR. Mja, zapcentrifuge)
Ze werken oa met laptops met Cubase VST en live MPC's.

Voorbeeld mp3:
http://dancemusic.about.com/library/mp3/blmp3-1001.htm
(heel toevallig dat het album polaris heet :) )

Misschien een beetje vreemd maar wel erg camp. :)

Origineel geplaatst door fuse
OK, je stoutste dromen komen waar.
Een collectief (Nor-Tec) in Mexico gebruikt de mexicaanse polka elementen om dit te mengen met dance/techno.

Goh... wat origineel.
Jammer dat Senior Coconut ze al voor was.
Al dan niet met polka maar wel Kraftwerk met een latinsausje.

R.
(Wer sind der Roboter, cha cha cha!)

nortec was er al weer voor senor coconut...de hype is nu weer beetje over maar ca. 1,5 jaar geleden was ie qua nortec op z'n hoogtepunt...ik heb ze vorig jaar geleden nog op Sonar gezien optreden..was niet echt heel boeiend..ze zijn ook beetje ingezakt omdat ze volgens velen niet consistent genoeg zijn qua kwaliteit...kan daar wel beetje inkomen..

zelf vind ik de hele westlondon school wel erg interessant, brokenbeats gebeuren, en dingen uit de VS die daar ook goed bij passen zoals Ayro en Recloose... soort electronische prince-funk...en verder ben ik helemaal leip van Spinvis..nederlandstalige liedjes met best wel veel technische dingetjes erbij, air en radiohead achtige zaken...erg melangolisch..

Olaf

Laatst gewijzigd:
Back