goede hardware om heftige beats mee te maken

marco1981

Ingeburgerd
:geslaagd:

Ik ben opzoek naar een goed apparaat waar ik strakke beats mee kan maken in de style van Techno, drum&bass e.a in ieder geval de categorie electroniche muziek,

Zelf ben ik aan het denken aan een Korg em1 ...

Zelf heb ik al een RM1x gehad maar wil deze niet weer hebben...

Een vriend van me heeft een mc505, deze vind ik wel aardig, maar wil iets anders....

Iemand TIPS???????????

de la groet.....

:halleluja

Re: goede hardware om heftige beats mee te maken

Origineel geplaatst door marco1981
Ik ben opzoek naar een goed apparaat waar ik strakke beats mee kan maken in de style van Techno, drum&bass e.a in ieder geval de categorie electroniche muziek,

Zelf ben ik aan het denken aan een Korg em1 ...

Pak dan liever een ESX-1, kun je tenminste je eigen samples in mikken. Als de standaarddrumkit niet strak of vet genoeg is pak je gewoon je eigen.

Zelf heb ik al een RM1x gehad maar wil deze niet weer hebben...

Een vriend van me heeft een mc505, deze vind ik wel aardig, maar wil iets anders....

Iemand TIPS?
Ja. Pak iets waarmee je kan samplen. Thing is, je kunt wel zo'n groefdoos pakken en nooit verder komen dan de presets (ik mag hopen dat je je eigen dingen hebt geprogrammeerd op de RM1x) en dan klagen dat die niet vet zat is, maar vetheid moet je nog altijd zelf maken.

Je zou ook een MPC kunnen pakken, maar gezien wat je daar allemaal nog extra moet doen om een leuk resultaat te krijgen - dan is die ESX-1 toch veelbelovender.

yamaha RS7000, Akai MPC-series, Roland MC909

De MPC is erg relax voor goeie beats te creeren. Mar aan de ander kant, als je een leuke sample set over je toetsenbord verspreid kan je ook gave ritmes in elkaar zetten door flink op de toetsen tekeer te gaan.

Back