Star Wars III - Wat vinden wij er van?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hooihuis

Acta est fabula
Gisteren naar het derde deel van Star Wars geweest en het viel me niet tegen. Er valt altijd wel het een en ander op aan te merken (en dat zal ik ook nooit nalaten) maar ik vond hem zo op het eerste gezicht wel beter dan de delen I en II. Deels denk ik doordat er zoveel actie in zit dat het acteerwerk niet zo bloot komt te liggen (is niet lullig bedoeld hoor want ik ben wel een liefhebber, maar dat acteren af en toe....... =()

Anyway, wie heeft hem ook gezien en heeft er een uitgesproken mening over? Star Wars-haters hoeven uiteraard niet te reageren hoor!

ik ga er volgende week heen en ik weet dat ik het wel vet vind, het is gewoon jeugdsentiment!

Origineel geplaatst door Arv
Ik ga hem volgende week bekijken.

"may de Schwartz be with you!" :D

haha, Spaceballs!

"Comb the dessert"

Oja, in Almere kan je die film dus in DVD kwaliteit zien....100% digitaal....

Ik vond hem ook vet! donderdag gekeken, echt zo'n BIOS film :)

beter dan 1 & 2 bij elkaar

Origineel geplaatst door Pjotr G
Ik vond hem ook vet! donderdag gekeken, echt zo'n BIOS film :)

beter dan 1 & 2 bij elkaar

Thuisgekomen verblijd mijn lief me met een kaartje voor de voorstelling van morgenavond. I'll be back.

Poep! Alles kwam uit de computer en zag er nep uit. Da was vroeger wel anders.

(wat ik wil zeggen is dat analoog beter is :P)

Origineel geplaatst door search64
(wat ik wil zeggen is dat analoog beter is :P)
niet bij SF films, moet je terminator 1 maar eens bekijken als De Beeindiger uit die vuurzee opstaat... :D
ook ik MOET de nieuwe warstars gaan zien, als laatste deel (qua verfilming) verwacht ik idd wel een klapper nutuulk... :mega:

Gisteren avond gezien. Vondt het erg de moeite waard. Wat natuurlijk wel jammer is, is dat je het volgende deel kent en dus weet waar het op gaat uitdraaien. Wel leuk natuurliijk is dat je steeds meer dingen uit episode 4 gaat zien, zoals bijvoorbeeld het schip waar Leia 3p0 en r2d2 op worden geboard bij de start van dat deel.

Wat ik enkelt nog niet kan onderbouwen is de timeline. Einde van dit deel (3) zie je dat men begonnen is met de bouw van de Death Star, die in deel 4 operationeel raakt. Hier zit in Star Wars tijd ongeveer 25 jaar tussen (nl. de tijd tussen de geboort van Luke en Leia en het opblassen van deze Death Star door Luke), einde deel 6 wordt er ook weer een Death Star opgeblazen maar die is in Star Wars tijd tussen de 3 en 5 jaar gebouwd. Vreemd spul die Death Star's :)

nou ja, als je zo'n ding eenmaal een keer hebt gebouwd hebben de dark bouwvakkers natuurlijk precies door wat je wel en wat je niet moet doen, en kan de bouw veel efficienter verlopen.

Psss......

In de film kan alles.
Niet verder vertellen he. ;)

Wat ik nog steeds een mysterie vind is waarom Joda en Obiwan Kenobi verdwijnen als ze sterven? Bij de andere jedi's heb ik dit niet gezien, zelfs niet bij Darth Vader die ook een Jedi is/was. Voor de rest vind ik Star Wars 3 wel goed maar voorspelbaar.

Dat zegt Yoda toch op gegeven moment, dat Qui Gon een of andere jedi techniek heeft ontdekt om onsterfelijk te worden.

Origineel geplaatst door fuse
Psss......

In de film kan alles.
Niet verder vertellen he. ;)

Ja! Zo zag ik eens iemand een ruimteschip met een ARP besturen. :D

Origineel geplaatst door Yawgmoth

Wat ik enkelt nog niet kan onderbouwen is de timeline. Einde van dit deel (3) zie je dat men begonnen is met de bouw van de Death Star, die in deel 4 operationeel raakt. Hier zit in Star Wars tijd ongeveer 25 jaar tussen (nl. de tijd tussen de geboort van Luke en Leia en het opblassen van deze Death Star door Luke), einde deel 6 wordt er ook weer een Death Star opgeblazen maar die is in Star Wars tijd tussen de 3 en 5 jaar gebouwd. Vreemd spul die Death Star's :)

Ik denk dat dat de Death Star 0.2 BETA of Release Candidate 1 is, en dan kan het wel :)

Origineel geplaatst door search64
Poep! Alles kwam uit de computer en zag er nep uit. Da was vroeger wel anders.P)
Hoewel ik een software (computer) 'freak' ben, moet ik idd zeggen dat het gebruik van cgi in de 1-2 episodes werkelijk de grootste zwakte is. En het ligt niet aan de computer ntlk, maar aan de bestuurders ervan :). Lucas heeft gewoon te veel nieuwe snufjes in die 1ste trilogie willen proppen;hartstikke leuk maar daarom wordt m.i. het verhaal naar de achtergrond gestuurd.
Nogmaals, het probleem is niet de cgi zelf, maar het is zeer moeilijk kiezen uit de enorme hoeveelheden mogelijkheden; beperking schept creativiteit. .. (zie 'A New Hope') :) :) Ik zie die 1ste trilogie meer als een 'concept kunstfilm'..

Ik was vanavond ook maar eens naar de film. En omdat degene waar ik mee was niet van star wars hield, zijn we maar naar sneak preview geweest. U raad het al. 8o)

Ik ben helemaal niet into Star Wars, dat allereerst. Deel 1 en 2 had ik wel gezien en vond ze uitermate zwak en grote delen gewoon saai. Maar ik wist dus wel waar het over ging...in zeer grote lijnen. Deel drie was van begin tot eind :{ :{ En dat was ook wel te zien aan me kreeg ik te horen naderhand 8~ . De cgi van deel 1 en 2 waren inderdaad stukken minder. In deel 3 is dat echt van ongekend niveau (behalve weer als Yoda aan het knokken is).

Maar goed. Blijkt dus nu dat het eind van het verhaal al lang verfilmd is en dat heb ik dus allemaal even gemist. :frons:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back