Star Wars III - Wat vinden wij er van?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Hoewel ik een software (computer) 'freak' ben, moet ik idd zeggen dat het gebruik van cgi in de 1-2 episodes werkelijk de grootste zwakte is. En het ligt niet aan de computer ntlk, maar aan de bestuurders ervan :). Lucas heeft gewoon te veel nieuwe snufjes in die 1ste trilogie willen proppen;hartstikke leuk maar daarom wordt m.i. het verhaal naar de achtergrond gestuurd.
Nogmaals, het probleem is niet de cgi zelf, maar het is zeer moeilijk kiezen uit de enorme hoeveelheden mogelijkheden; beperking schept creativiteit. .. (zie 'A New Hope') :) :) Ik zie die 1ste trilogie meer als een 'concept kunstfilm'..

voor de liefhebber ...
http://www.tronvision.nl/film/eff/e1.html

ehe!!

ehe!!

Zodra ik hem gezien heb,laat ik jullie mijn critische mening erover weten8o)

Origineel geplaatst door mc_kwok

Maar goed. Blijkt dus nu dat het eind van het verhaal al lang verfilmd is en dat heb ik dus allemaal even gemist. :frons: [/B]
Begrijp ik hieruit dat je niet van 'Star Wars' ep. 4-5-6 op de hoogte was?:)

Begrijp ik hieruit dat je niet van 'Star Wars' ep. 4-5-6 op de hoogte was?:)

Ik zie je al denken: waar heeft hij gezeten al die tijd. 8o) Maar ik wist wel dat ze er al waren natuurlijk, maar was me niet bewust van het feit dat deel 1 t/m3 nog misten. Ik heb deel 4-6 niet gezien overigens.

Ik kan praten wat ik wil, maar ik word nu vast gelyncht.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik zie je al denken: waar heeft hij gezeten al die tijd. 8o) Maar ik wist wel dat ze er al waren natuurlijk, maar was me niet bewust van het feit dat deel 1 t/m3 nog misten. Ik heb deel 4-6 niet gezien overigens.

Ik kan praten wat ik wil, maar ik word nu vast gelyncht.

Jij hebt zeker alleen maar zusjes :D

Man, toen ik 4 was en die lightsabre voor het eerst zag......:verkoght:

Origineel geplaatst door Alex Omega
Jij hebt zeker alleen maar zusjes :D

Man, toen ik 4 was en die lightsabre voor het eerst zag......:verkoght:

Darth Vader, die was eng...eigenlijk is het gewoon een gare helm en een hijgerige stem maar het was effectief!

Ik heb hem gisteravond gezien...

Mja. tja. hmm.. :D

[azijnpismodus ON]

Als je houd van snelle gelikte gfx, helemaal top.
Als je houd van goeie dialogen en script, helemaal KUT.

Verbazingwekkend ook dat ze naar het van de film toe besluiten gewoon maar helemaal geen dialogen meer te hebben..
Acteerprestaties van Ewan is echt benedenmaats vond ik.. geen emotie.

Maar nog steeds beter dan deel I en II, kun je nagaan hoe slecht die zijn..
Ik snap niet dat deze film een 8.2 krijgt op IMBD.

[azijnpismodus OFF]

:D

Oja, in Almere kan je die film dus in DVD kwaliteit zien....100% digitaal....

Ehm, 100% digitaal inderdaad, maar uiteraard "ietsje" beter dan dvd. Je wilt een dvd niet zien op een doek van het formaat van Utopolis 1 :D
Maar ze hebben inderdaad de term "dvd kwaliteit" in de promoties gebruikt, waarschijnlijk omdat vrijwel niemand de specs van die digitale projectors van HP begrijpt...

Ik ga er gewoon vanuit dat ik een strak en helderbeeld ga krijgen....

wat DVD kwaliteit nou precies is???? geen idee????

Maar ik weet wel dat toen ik voor het eerst een dvdtje keek( Amercan psycho, geweldiige film btw) ik verbaasd was van de sound en vision!

Welnu, vanavond ga ik het meemaken :D

Ik ga er gewoon vanuit dat ik een strak en helderbeeld ga krijgen....

wat DVD kwaliteit nou precies is???? geen idee????

Maar ik weet wel dat toen ik voor het eerst een dvdtje keek( Amercan psycho, geweldiige film btw) ik verbaasd was van de sound en vision!

Welnu, vanavond ga ik het meemaken :D

DVD is (slechts) 720x480
Als je het vergelijkt met de kwalitiet (nog steeds) van een bioscoop film is de laatste veel veel beter.

Das eigenlijk raar he, iedereen denkt dat DVD zo perfect is.. No way. Als jij een groot scherm bouwt thuis (home theatre) dan ga je al je pixels zien.. Fijn he?

R

Ben nog niet naar de bios geweest dus kan nog niet echt mijn mening erover geven. Hoop wel dat het beter is dan de eerste twee delen welke eigenlijk behoorlijk triest waren (met name deel 2).

Ik vind wel (aan de hand van voorstukjes en filmpjes in spellen) dat er veel te veel kleur in zit. Zoals al eerder gezegd, het is veel te digitaal en zelfs de VA's die ze hebben gebruikt komen niet in de buurt van het echte ding. Geef mij maar duistere beelden en klanken, naast wat pientere mini modellen.

Hoe dan ook, deze film zal nooit kunnen tippen aan de de echte star wars delen......

Hoewel ik een software (computer) 'freak' ben, moet ik idd zeggen dat het gebruik van cgi in de 1-2 episodes werkelijk de grootste zwakte is. En het ligt niet aan de computer ntlk, maar aan de bestuurders ervan :). Lucas heeft gewoon te veel nieuwe snufjes in die 1ste trilogie willen proppen;hartstikke leuk maar daarom wordt m.i. het verhaal naar de achtergrond gestuurd.
Nogmaals, het probleem is niet de cgi zelf, maar het is zeer moeilijk kiezen uit de enorme hoeveelheden mogelijkheden; beperking schept creativiteit. .. (zie 'A New Hope') :) :) Ik zie die 1ste trilogie meer als een 'concept kunstfilm'..

Ja, hier ben ik het toch wel mee eens. De technische mogelijkheden worden m.i. te veel uitgebuit en dit komt de films gewoon niet ten goede. En dat is erg jammer want er is zoveel meer mogelijk dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden, maar dan moet men zichzelf wel een beetje in bedwang kunnen houden met de digitale trucendoos.

Waarschijnlijk begin ik gewoon een ouwe lul te worden (en dat vind ik in dit geval niet erg), maar ik vond bepaalde wezens in de delen 4, 5 en 6 gewoon beter/sfeervoller overkomen dat in de huidige delen. Dat is kennelijk het verschil tussen en rubber masker en een computerprogramma...

Overigens een voorbeeld van WEL een geslaagde film met digitale effecten is voor mij nog steeds Terminator II (uit '91 meen ik). Voor mij is deze perfect in evenwicht en de effecten staan duidelijk in dienst van de film cq. het verhaal in plaats van andersom.

Maar goed, al met al heb ik nog steeds genoten van SW III hoor; heb hem nu al twee keer gezien :)

Origineel geplaatst door Arv

Als je houd van snelle gelikte gfx, helemaal top.
Als je houd van goeie dialogen en script, helemaal KUT.

Verbazingwekkend ook dat ze naar het van de film toe besluiten gewoon maar helemaal geen dialogen meer te hebben..
Acteerprestaties van Ewan is echt benedenmaats vond ik.. geen emotie.

Tja, acteerwerk is nooit een prioriteit geweest in de star wars saga... vind het ook niet erg hoor :L

Zo gaar dat in de film industrie tegenwoordig .. hoe slechter de film, hoe groter het suc6 bij het loket. Volgende keer laten ze een paar apen spelen met nog snellere, onnodige fx, en dat wordt dan de grootste klappert op deze mooie aarde.:dubbel:

Zo gaar dat in de film industrie tegenwoordig .. hoe slechter de film, hoe groter het suc6 bij het loket. Volgende keer laten ze een paar apen spelen met nog snellere, onnodige fx, en dat wordt dan de grootste klappert op deze mooie aarde.:dubbel:

de planet of the apes remake was nochtans een flop

Zo gaar dat in de film industrie tegenwoordig .. hoe slechter de film, hoe groter het suc6 bij het loket. Volgende keer laten ze een paar apen spelen met nog snellere, onnodige fx, en dat wordt dan de grootste klappert op deze mooie aarde.

Dat was het originele versie toch van de apenplaneet?
Dat was toen een groot succes ,veel apen,weinig effecten en hoehoehahaa....dialogen
8o)

Origineel geplaatst door nen belg
Wat ik nog steeds een mysterie vind is waarom Joda en Obiwan Kenobi verdwijnen als ze sterven? Bij de andere jedi's heb ik dit niet gezien, zelfs niet bij Darth Vader die ook een Jedi is/was. Voor de rest vind ik Star Wars 3 wel goed maar voorspelbaar.

Deel 4 5 en 6 zijn geremasterd. In de geremasterde versie van Return of The Jedi zie je Joda, Obiwan en Anakin aan het einde. De Anakin uit dit nieuwe deel wel te verstaan. Er zijn in de geremasterde versies een aantal dingen toegevoegd en veranderd om de delen meer sluitend te maken...

Darth Vader, die was eng...eigenlijk is het gewoon een gare helm en een hijgerige stem maar het was effectief!

Lol. Als je de oude 3 delen terugziet en oplet, dan hoor je dat Darth Vader gewoon ademhaalt terwijl hij praat... Knap hoor...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back