an1x

Creative

Stamgast
aangezien deze synth niet zomaar ergens te beluisteren is had ik de vraag of er ergens betere demo's / patches te luisteren zijn van de AN1X ? De demo's die ik hoorde was niet veel soeps ik vond wel wat hier op SF maar die links werkten niet meer. Ik heb nu een mc 505 (die ik puur als percursie ondersteuning wil gaan gebruiken) een sampler en een juno.. maar ik zoek iets waar ik zowel strings / gezaag en effect FX uit kan halen (aparte geluiden maar wel bruikbaar) en niet zoals bij de juno 2 slechts 1 geluid. Hoeveel geluiden kan ik te gelijk uit de AN1X halen ? het lijkt me wat lastig editen bij deze bak. maarja het belangrijkste van alles een waardige demo om een goede indruk te krijgen van de sound als iemand een tip heeft let me know :)

Hij is niet multitimbraal, dus maar 1 geluid tegelijk. Wel polyfoon dus je kunt wel akkoorden spelen.

Ondanks de 8 knoppen vind ik 'm klote editbaar, maar daar is ook software (AN1xEdit) voor.

De sound is goed, dat is een feit.

Eigenlijk zit ik er over te denken om 'm weg te doen, want ik gebruik 'm tegenwoordig alleen als midi controller. Ik gebruik meer andere synths en software. Maar nee, ik bied 'm nog niet definitief te koop aan ;)

hmm ik heb dan een DJX (vond het niet de moeite om te vermelden) maar als ik die aansluit zondere andere apparatuur aan cubase dan kan ik er desgewenst 8 geluiden te gelijk uit halen.. Als ik de djx in een midi setup zou plaatsen moet ik deze dan 1 kanaal toewijzen wat dus met de AN1X zo is.. wat klote haha.. dan koop je iets en kun je nog niet echt veel meer dan daarvoor.
Zou dit op te lossen zijn door een CS 6x te kopen met een AN 1x kaart er in ? Ik neem aan dat er met de CS 6X meer mogelik is (meerdere geluiden te gelijk op verschillende kanalen wel multimembraal ? maarja hoe dan ook.. ik ken een oude hardcore plaat met 1 bobbelend geluid en een manuel schleiss demo voor de AN1X kaart voor de CS 6X / R maar dat is allemaal zo trance gebasseerd terwijl ik juist dacht dat je er ruigere / experimentele dingen mee kon.

Je moet een DJX niet met een AN1x vergeljken hè, de AN1x zit in een compleet andere klasse. En voor wat betreft die ruigere/experimentele dingen, die kan je er zeker wel mee. Je zal best een paar patches/presets vinden die voldoen aan jou idee van ruig, maar het grootste deel zal je toch zelf moeten doen.

CS6x + AN1x board is een idee, dan neem ik aan dat je multitimbraal te werk kunt gaan. Ben zelf geen fan van de CS serie, maar smaken verschillen.

Als je wilt wil ik best op wat toetsen rammen en daar een mp3tje van maken. Maar ik heb alleen maar house/trance georienteerde patches in mijn AN1x zitten. Als je daar niet van houdt ga ik ook niet de moeite nemen om wat in te spelen ;)

als iemand er nog een te koop heeft staan, hoor ik dat graag :D

Het editten bij de an1x is juist erg gemakkelijk. Een zeer toegankelijke interface (nauwelijks menu's), alles wijst zich vanzelf.

Editten van de an1x kan ook perfect via cubase (mits recente versie) door het gebruik van mixermap.

En het geluid...tja 8~

Bedankt door de factory demo's :) ik krijg alleen een beetje het idee dat het een soort rave o lution 309 is qua klank ? Wellicht weet iemand nog nummers waar de AN1X duidelijk in te horen is :D dat is de beste manier om em in gebruik te horen :D

Hij is inderdaad Bi-timbraal, maar dan heb je dus geen gelayerede sounds meer en dat geeft de sounds nu juist extra punch en kick. Als je hem dus gebruikt is 1 sound dus meestal wel de max, zeker als het je mainsound is.

Ga bij iemand of ergens luisteren hoe een AN1x klinkt.
Ga 'm bevoelen en editten, dan pas weet je of 't iets voor je is.

De AN1x is perfect te editten en heeft een aantal leuke zaken
zoals scenes en een touch control.
Kan klankmatig van analoog tot metalig FM produceren, maar het blijft VA.

my 2 cents

midisys

Origineel geplaatst door frandaman
Hij is inderdaad Bi-timbraal, maar dan heb je dus geen gelayerede sounds meer en dat geeft de sounds nu juist extra punch en kick. Als je hem dus gebruikt is 1 sound dus meestal wel de max, zeker als het je mainsound is.

Juist doordat ie bi-timbraal is kun je layeren. Toch?

Origineel geplaatst door Hover
De AN1x is bitimbraal hoor.
Ik heb de factory demo's even op het web gegooid:

Ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om dit toestel eens van naderbij te beluisteren.
Nu dus wel met deze links.
I must say...impressing voor zulk een goedkoop ding.
En de doorsnee vraagprijs is 'slechts' 300 euro ?
Schandalig weinig !

Back