Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door seiko
Hi,
Heeft er iemand een idee of er in de Machinedrum patterns van langer dan 2 (4/4) maten kunnen gemaakt worden ?
Vind dit nogal beperkt maar kom er niet uit...
Alvast bedankt.
Origineel geplaatst door mOkBor
Ik zou wel een sysex online willen zetten maar mijn MD is weg voor de upgrade.
Krijg ie der gelijk een tshirt bij 
Je kan alle patterns "chainen" die in dezelfde bank zitten, let wel bij live gebruik op de start en stop want die slopen meestal de chain. Er is inderdaad veel vraag naar het editen van 1 pattern wanneer de chain gewoon doorloopt. Langer als 32 zit er volgens elektron niet in, maar als je hoort wat de echt goede Machinedrum wizards kunnen merk je dat ook niet meer(bv. autechre, nils odegaard).Zoals velen zeggen "ken je knopjes" dit is vooral heel erg belangrijk bij de MD. Met de machine drum kan je in 32 programmeren wat sommige in 128 doen, maar dan moet je er wel voor gaan zitten.
Ik doe het zelf vaak met random trigs(zo noem ik ze zelf) Men neme een S&H blok lfo die op een vrij lage snelheid free mee draaid. Daarna verander je van de step die af en toe moet worden getrigged de LFO depth(127). Als je dat goed hebt gedaan zal soms de trig te horen zijn en soms niet, het de herhalings frequentie kan je daarna aanpassen met de LFO speed te veranderen.(dus bv 1 keer in de 4 keer dat het pattern loopt en als je hem sneller zet zal die dan 1 op de 2 keer te horen zijn.)
Als je dit trucje gebruikt maak je in 1 keer je patterns een stuk dynamischer en kom je ook al aardig los van de 32, zeker als je bedenkt dat je dit in principe voor elke track zou kunnen doen. Ik zou wel een sysex online willen zetten maar mijn MD is weg voor de upgrade.
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
wat voor upgrade?
Volume.... en het zou kunnen dat je op die step de track volume dicht moet draaien en de depth van de LFO dan op vol zetten, omdat de LFO sample and hold is zijn de enige 2 waarden die ie met volledige depth moduleerd 0 en 127 oftewel uit of aan. Of dit 100% klopt weet ik nu even niet, maar als ie weer terug is kan ik wel eens een voorbeeld pattern online zetten als sysex.
Ik vind het zelf een heel heel handig trucje, maar ik leer nog steeds nieuwe trucjes(had laatst een all file gekregen van Nils Odegaard, daar zat zoveel leer spul in) Ik had er een maand geleden nog een topic voor geopend, maar omdat er niemand reageerde heb ik dat toen maar laten hangen.
Ik ben dus ook zeer benieuwd hoe dat straks gaat met Sample start en end op de UW als je daar een lfo aan hangt wordt het helemaal eng![]()
)Origineel geplaatst door Roonan
Hey, een MD thread waar interessante dingen voorbij komen.
Eerst wat tips van mij:
Ik gebruik de lfo's heel vaak, vooral op open hihats. Plaats gewoon op alle steps een trig. Gebruik een driehoek golf op de decay van de hat. Varieer de timing en depth en kijk wat er gebeurd. Je kunt op die manier hele swingende, levendige effecten creeeren.
Wat ik ook wel eens doe is bijv. volume hoog zetten en dan een paar trigs indrukken en dan de volume encoder indrukken, de stand wordt dan gelocked. vervolgens draai je aan volume en alle niet gelockte trigs gaan dan mee, doe dit met meerdere parameters/trigs en creeer heel snel hele dynamische patterns.
Dan een vraag:
Die ALL file klinkt interessant. Ik ken Nils van de group en heb wel eens wat werk bewonderd via de MD contest. Hij is zeker de MD master! Heb jij die nog of staat hij ergens in een thread. Ik kan anders wel even mailen met Nils zelf.
Iets in de aanbieding:
Voor eventueel geintreseerden heb ik nog een aantal patterns+kits uit de MD contest van de Yahoo group. Dit zijn kits gemaakt van slechts 1 machine, daar zitten hele goede dingen tussen.
Als laatste nog iets heel leuks: (voor mij dan)
Ik zit al een week op mijn lippen te bijten, maar moet het toch aan iemand kwijt. Ik ben benaderd door Daniel of ik interesse had in een UW upgrade voor een zeer vriendschappelijk prijsje als dank voor mijn inzet op het forum, omdat ze heel erg van mijn stijl houden en voor de geleverde demo's/patches etc.. Ik vroeg of de encoders en display ook gelijk vervangen konden worden (voor die op de MnM) en als antwoord kreeg ik een nog scherpere aanbieding voor upgrade + encoders + display omdat ze daar voor mij wel wat extra effort in wilde steken. Daarnaast hebben we nog wat zaken besproken waar ik (nog) niets over kan vertellen, maar het leukste is dat je door zo'n bedrijf wordt benaderd als dank voor je inzet en bewondering voor je werk. Ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat misschien sommige mensen hier raar op reageren, maar ik kon het gewoon niet voor me houden.
Ronald.
Origineel geplaatst door Roonan
Ik zal wel wat verklappen, omdat het nu net lijkt of ik iets weet van nieuwe producten. Daar heeft het dus (helaas) niets mee te maken. Het ging om evt. Elektron parties en of ik daar aan mee wilde doen. Niet verder vertellen hoor![]()
Die encoders op de MnM zijn draaien heel licht in vergelijking met de "oude" op de MD. Tegenwoordig gebruiken ze deze ook op de MD dus ze zullen er bij jouw ook opzitten als het goed is. Vervangen van de display kost normaal 200,- omdat het veel werk is en ze er eigenlijk niet op zitten te wachten (wel logisch). Voor mij wilde hij graag een uitzondering maken dus ik kreeg hem voor een kwart van de prijs, de encoders voor niets! Ook niet verder vertellen hoor![]()
De patterns kon ik niet meer online vinden, maar ik heb ze wel thuis. ik zal ze wel even als een bijlage posten.
Ben wel heel benieuwd hoe de upgrade bevalt bij je, ik moet nog even wachten... Laat iig even iets horen als je iets leuks hebt gemaakt.
Ronald.
) dus die mogen ze houden. Jij hebt straks wel een stoere limited edition MD dan. Waarschijnlijk 1 van de weinige met blauw scherm.