Nieuws over Clavia G2

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar toch durf ik ook wel te schrijven (niet doorvertellen aan Zweden, aub) dat Clavia best wel betere Factory Patches had mogen maken. Gewoon geluiden waarnaar gevraagd wordt door het 'grote publiek'. Je kan gerust stellen dat het gros een synth alleen maar koopt op de preset geluiden. Je kan mij niet vertellen dat een willekeurige verkoper de G2 weet te programmeren.

Access doet het op dit punt veel slimmer. Die brengen om de zoveel tijd een paar nieuwe patch-banken uit voor de Virus, zodat de mensen die hun synth vooral als een makkelijk tweakbare presetbank willen gebruiken er ook wat mee kunnen. Clavia zou iets soortgelijks kunnen doen door bijv wat patch-designers in te huren. Nog makkelijker is het een aantal goed klinkende banken samen te stellen met de patches die op het Electroforum staan - hoewel dat dan wel zoeken wordt want het gros van de patches daar zijn muzikaal moeilijk inzetbaar omdat het noodles of tech-demos zijn.

Origineel geplaatst door Saskija
Access doet het op dit punt veel slimmer. Die brengen om de zoveel tijd een paar nieuwe patch-banken uit voor de Virus, zodat de mensen die hun synth vooral als een makkelijk tweakbare presetbank willen gebruiken er ook wat mee kunnen. Clavia zou iets soortgelijks kunnen doen door bijv wat patch-designers in te huren. Nog makkelijker is het een aantal goed klinkende banken samen te stellen met de patches die op het Electroforum staan - hoewel dat dan wel zoeken wordt want het gros van de patches daar zijn muzikaal moeilijk inzetbaar omdat het noodles of tech-demos zijn.

Precies.....marketingtechnisch is Clavia misschien niet helemaal handig....op zich niet erg als de rest van de strategie wel helemaal top is maar dat is naar mijn mening niet zo.

Maar goed...voor het een Clavia afzeik topic wordt misschien weer wat positiefs nu.....het is gewoon jammer dan Clavia de potentie niet uit hun product haalt......ze laten hun producten zichzelf verkopen en dat gaat blijkbaar toch niet helemaal vlekkeloos.... Met wat redelijke beschaafde zaken kunnen ze hun verkoop best wel boosten volgens mij.

Origineel geplaatst door Acidfever
... marketingtechnisch is Clavia misschien niet helemaal handig...

Dat is m.i. een understatement :)

Eigenlijk hun zwakste punt. Jarenlang hebben de houding aangenomen dat dat eigenlijk de zaak voor de distributeurs en de handel is. Daar beginnen ze wat op terug te komen.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Tjee, Fuse!
Ik ben het met je eens ;)

Maar toch durf ik ook wel te schrijven (niet doorvertellen aan Zweden, aub) dat Clavia best wel betere Factory Patches had mogen maken.Wout

Inderdaad
Laten we hopen dat v1.4 daar verandering in brengt.
(Ik heb gehoord dat er een G2X bank aankomt van richard devine die wel heel erg lekker is? :-) )

Origineel geplaatst door mother misty
... Ik heb gehoord dat er een G2X bank aankomt van richard devine die wel heel erg lekker is? :-)

Tja, volgens iemand op e-bay, die een G2X aanbood had die de bewuste Bank al gedownload, maar ik weet van niets. Goede reden om Zweden weer eens te bellen...

Wout

(Trouwens, een G2X Bank is een gewone G2 Bank, hoor. Het enige verschil zou kunnen zijn dat er drie ModWheels in de Patchers gebruikt worden)

(Trouwens, een G2X Bank is een gewone G2 Bank, hoor. Het enige verschil zou kunnen zijn dat er drie ModWheels in de Patchers gebruikt worden) [/B]

verwarrend.... ik dacht dat dit patches waren voor een G2X of mensen met een expansion.
anyway.... wachten maar.

De G2X is gewoon een expanded G2 met twee octaven meer op het Keyboard en twee extra ModWheels, meer niet. Een Patch genmaakt op een G2X kan gewoon in een Engine, of nog eenvoudiger, in de G2Demo gedraaid wordewn (mits er dan natuurlijk geen speciale modules zijn gebruikt, zoals DX7)
Er ligt het voorstel deze Patchers wel laadbaar te maken, maar dan zonder geluid, zoals in de Editor zelf

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers Een Patch genmaakt op een G2X kan gewoon in een Engine, of nog eenvoudiger, in de G2Demo gedraaid wordewn
Wout [/B]

Tuurlijk, mijn fout 8o
Ik dacht dat het hier over G2X performances ging ipv patches.
Blijkt dat het meer als 100 patches zijn, cool!

Origineel geplaatst door vos_paul
Het blijft nog stil rondom v1.40...... iemand nog nieuws, laatste scoops, etc? Wout?

INDERDA.... :Z :Z :Z :Z

Waanzinnig 8D :D

Origineel geplaatst door smackos
Hier nog even een demootje van een G2X met een MCS70 en CS50 patch direct opgenomen in de computer ...

Pfoei...
Het nieuwe 'finalize'filter erbij gebruikt?
Lekker, die arpeggio's.
MidiOuts gebruikt?

Wout

Hehe :)...even voor de duidelijkheid omtrend de pb's..,het zijn dus 2 patches in de G2 die een Yamaha CS50 en de Mario Maggi MCS70 na proberen te doen. De hele mp3 is 100% g2x incl. de delay direct opgenomen naar de computer zonder mengtafel enz. Ik heb dus geen MCS70! (daar is er maar 1 van gebouwd destijds...Ik heb wel een echte CS50 maar het is nog altijd leuk om die na te bouwen in een G2! :D)

asemcs7001.jpg

Ik wil mijn g2x eigenlijk gaan inbouwen in een houten bak met een hele lange minimoog-stijl-schuine interface met extra controllers erop...om het ding wat meer cachjet te geven :D.

Pfoei...
Het nieuwe 'finalize'filter erbij gebruikt?
Lekker, die arpeggio's.
MidiOuts gebruikt?
Wout

Nee gewoon boerekool live gespeeld met de ingebouwde arpeggiator aan (Daar hadden ze best wel dedicated knopjes voor mogen maken net als op de Leads ofzo ;) ).
Een extra classic filter voordat alles naar de outputs gaat doet wonderen...en die saturation modules! :D

Wat is een finalize filter?

klinkt goed smackos :okdan:
ben trouwens ook wel benieuwd wat een finalize filter is...

Back