Nieuws over Clavia G2

Clavia Zuigt!!!!!!!!!!! Wat duurt dat goddomme lang!!!! Echt, wat een aanfluiting!!!!! De G2 is geweldig maar support en upgrading zuigt!!!!!!!!!!!. . . . . zo, zo dat lucht op.

Waarom zit iedereen zo te springen op die upgrade?

Net of het een compleet ander ding gaat worden???

:D nou volgens mij gaat dat echt geen reet uitmaken die upgrade...een paar bugfixjes van dingen die je toch nooit gebruikt.

En qua support mogen ze wel eens een beetje beter hun best doen ja.

En eens een keertje goeie presets in dat ding zetten als ze niet out of business willen :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door smackos

En eens een keertje goeie presets in dat ding zetten als ze niet out of business willen :D

:D

Mjah ik denk dat je maar beter tevreden bent met de G2 "as is". Want ik verwacht niet veel van Clavia meer op het gebied van grote vernieuwingen.

Aan de andere kant. De NM Classic editor en het OS heeft behoorlijke vernieuwingen gekregen in zijn levenspad. Dus we kunnen ook weer niets uisluiten.

Ik moet zeggen dat de G2 op een paar minpuntjes na vooral goed klinkt.....en dat is toch waar het om gaat?

Ik ben wel benieuwd naar die Mutator omdat beta testers er best wel positief over zijn. Had ik nooit verwacht dus misschien is het wel een erg stoere functie.....

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik ben wel benieuwd naar die Mutator omdat beta testers er best wel positief over zijn. Had ik nooit verwacht dus misschien is het wel een erg stoere functie.....

Wel, er was ook wel behoorlijk veel kritiek. De vertraging is waarschijnlijk veroorzaakt dat er een stukje teruggegaan moet worden om het geheel ook muzikaal bruikbaar te maken, want anders zou het een doodgeboren kindje zijn...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Wel, er was ook wel behoorlijk veel kritiek. De vertraging is waarschijnlijk veroorzaakt dat er een stukje teruggegaan moet worden om het geheel ook muzikaal bruikbaar te maken, want anders zou het een doodgeboren kindje zijn...

Wout

Ik wacht het wel af hoor. Moet zeggen dat ik weer erg veel plezier aan de G2 beleef en blij ben dat ik er toch weer 1 heb gekocht.

Deze gaat voorlopig blijven en gaat echt alleen weg als ik eventueel een keys koop. Ik ben erg benieuwd wat Clavia nog in petto heeft voor de G2 en of er sowieso nog vette dingen aankomen.

WISHLIST MODE ON!

WISHLIST MODE ON!

Weet je wat ik zou willen.....

IK stuur mijn G2 engine op naar Clavia......

1. zij monteren de dsp upgrade
2. zij monteren de mic preamp (standaard op keysversion)
3. Dmv een nieuwe voorplaat monteren ze wat midiknoppen (hoeven er niet veel te zijn)
4. Dmv een nieuwe voorplaat monteren zij 1 klein miezerig lcd schermpje (zodat je minimaal kunt zien welke patch)

En ik laat ze geld afschrijven van mijn creditcard...

lijkt me heerlijk :luv:

Re: WISHLIST MODE ON!

Re: WISHLIST MODE ON!

Origineel geplaatst door pal
En ik laat ze geld afschrijven van mijn creditcard...

En dan blijk je drie keer zoveel te moeten betalen dan vier G2X'en :D

Wout

Origineel geplaatst door Acidfever
... Ik ben erg benieuwd wat Clavia nog in petto heeft voor de G2 en of er sowieso nog vette dingen aankomen.

Ik denk niet zoveel, met betrekking tot de G2...

Misschien dat ze ooit de wavetables zullen implementeren, wie weet...?
(Die wavetables zijn al op de Stage aanwezig)
Ik denk dat Clavia het nu een tijdje in de eenvoudigheid gaat zoeken, dus net als de NordLeads snelle resultaat synthjes.

Wout

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ik denk niet zoveel, met betrekking tot de G2...

Misschien dat ze ooit de wavetables zullen implementeren, wie weet...?
(Die wavetables zijn al op de Stage aanwezig)
Ik denk dat Clavia het nu een tijdje in de eenvoudigheid gaat zoeken, dus net als de NordLeads snelle resultaat synthjes.

Wout

Ik hoop echt dat ze de ontwikkeling van de G2 nog wat zullen doorzetten. Ze hebben echt nog niet zoveel voor de G2 gedaan als voor zijn voorganger en ik vind dat ze nog alng niet alle potentie hebben behaald.

Ben wel weer blij als een klein kind met de G2. Leuk hoor!

En misschien komt er nog een originele modular bij. Wil gewoon ook in dat patcharchief kunnen neuzen voor ideeen. Plus de Nord Lead 2 sound die ik zoek. 2 Vliegen.......

GX7 - Yamaha DX7 to Modular G2 Conversion Tool

GX7 - Yamaha DX7 to Modular G2 Conversion Tool

Introduction
How many times you have desired to convert your old Yamaha DX7 sounds to your new Clavia Nord Modular G2? Clavia gave us a good starting point, including FM Operators and a DX Router as modules. Each parameter is here, ready to be tweaked to achive our beloved DX sounds. But how tedious is tweak all those parameters manually?
People starts asking for a tool that helps G2 users to load Yamaha patches into their new G2 synthesizer but, until now, nothing was created.
This tool let you load any Yamaha DX7 SysEx bank and let you send patch parameters as Midi CC# to your G2 synthesizer. There are some limitations that don’t let us to send all parameters at once. DX7 parameters are over 150 while G2 usable Midi CC are less then 120. The workaround is to send parameters one Operator per time, doing some hand work on your G2 Editor.

MAIN.jpg

http://www.progsounds.com/forum/showthread.php?t=936

Tot zover ik kan horen, doet'ie het goed, alleen wil die PitchEG nog wat vreemd gedrag geven...

Het is een goede emulatie!

Vraagje aan Hans: m'n computer moet iets van .Net Framwork of zo hebben. Ik heb het gedownload, maar wat moet ik er nu mee?
(Ben geen computer deskundige...)

Wout

Origineel geplaatst door 100%
Installeren, gok ik:)

Ja, dat begreep ik wel, maar wat doet dat programmaatje dan eigenlijk?
Welke aplicaties gaan dan plots niet meer werken...?
Ik heb wel geleerd niet alles op m'n computer te zetten :)

Wout

.Net Framwork is een standaardbibliotheek voor programma's die met Microsofts .NET zijn geschreven. Het wordt door steeds meer programma's gebruikt dus het is goed om op je PC te hebben. Het conflicteert op geen enkele manier met je bestaande programma's. (Er zijn overigens wel twee versies. Als je .NET 1.0 hebt, zul je in de toekomst ook nog .NET 2.0 moeten installeren als een programma daarom vraagt).

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework

ik zit er zwaar aan te twijfeleln om een g2 te kopen , ben altijd al tevreden geweest over mn g1 maar die is momenteel stuk dus dach ik dat het maar eens tijd wordt om up
te graden
.Nu heb ik al lange tijd zitten klooien met die g2 demo software en het valt me inderdaad op dat de klank veel scheller klinkt ,haal er wel heel vette dingen uit hoor,maar er is toch een fundamenteel verschil (er zijn natuurlijk ook veel beperkingen aan de demo ....monofoon...etc)
Zijn er mensen onder jullie die (die een g1 hebben gehad )spijt kregen van de upgrade naar de g2 owille van de sound ?
Of zijn deze twee synths qua sound niet met elkaar te vergelijken ?
Het probleem is dat de g2 zo moeilijk te testen in de muziekhandel ,geen editor of niks ...alleen de prefab patches en die sucken inderdaaad ...

Back