Origineel geplaatst door dob
tja het moet absoluut 1 zijn.
Ik was weer begonnen met alleen een DS Evolver... en toen dacht ik; toch jammer, dat er geen beat achter zit. Toen kwam de er-1 erbij, de MFB-502, een mengpaneeltje, een reverb.... toen moest ik toch weer de kast in de kamer gaan zetten.... NEEE! Ik wil 1 alles-in-1 doos. En dan ook nog top notch, als het ff kan, niet van die cheap ass digitale groove boxen, geen trancepresets, gewoon een heel open systeem met veel mogelijkheden. Wat dat betreft is die Spectralis nog steeds wel in the picture, daar zijn ze nog niet op uitontwikkeld. Maar ook de MPC-1000 en 2000XL zijn nog in de picture.
Maar de 1000, daarvan ben ik toch bang dat ie te weinig creatieve ruimte laat, en er te veel voorbedacht is wat je wil doen. Van die Spectralis heb ik het idee; daar kun je echt way-out dingen mee. En er wordt gigantisch op doorontwikkeld; men wil absoluut de max uit het platform halen. Ze vinden het zelf een geil ding, ook. Dat idee heb ik niet zo bij de 1000, die is gewoon op de markt gegooid for the masses, voor de cash-flow van Akai.
Ik verwacht ook nog wel veel updates met meer fx, meer patchmogelijkheden, uitgebreide sample bewerkingsmogelijkheden, etc.
En het idee van 32 analog style sequencer lijnen naar zowat alles kunnen sturen... met mini-envelopes, macro's onder je steps, en dat soort dingen... 4 osc's met eigen envelope's, 2 filters... een totaal aanstuurbare filterbank (daar wil men naar toe)... wicked!
En gewoon het idee; er valt te sample'n, de interne 808 kit is echt top gesample'd(so I heard), je kunt ook weer van alles met je samples doen met die sequencer lijnen.... wil men naar toe, ik lees er verder weinig over, dat weer niet... usb poort... maar ook directe sampling. Ik bedoel dat is zoiets, als je daarin duikt verdwaal je, heb ik het gevoel. D'r is altijd wel een stukje Spectralis dat je nog niet gezien hebt. En als je alles gezien hebt kun je er volgens mij echt waanzinnige dingen mee. Ook het idee dat je een weirde loop die alle analoge kracht gebruikt kunt sample'n en dan je analoog weer vrij hebt... Precies een would-be probleem als je 1 analoog apparaat gebruikt. Wordt hier geniaal omzeilt. soort "bouncing" zoals in multitracks.... je kunt je drumsounds maken, sample'n en in de drummatrix zetten.... geniaal toch?! Allemaal in 1 bak. En dat heb ik toch wel graag. Maar ook; de triphop beat kan erachter als ik 't wil; ff sample'n, klaar.
Ja jongens. Het zal jullie niet vreemd klinken dat ik wel ff geinformeerd heb naar die Spectralis op dit forum. (maar nog geen reactie gekregen)