Resonance
Turn up the reso!
Ik heb me de afgelopen tijd een beetje verdiept in de Micron en de MicroKorg.
Ik was eerst van plan de MK te kopen...
Totdat iemand me over de Micron had verteld en na wat research was in overtuigd dat ik de Micron wou ....
Maar nu twijfel ik toch nog weer....
Waar het mij voornamelijk om gaat zijn die typische hardstyle en house bass lijntje en melodietjes.....
Nu zullen velen van jullie wel gaan roepen dat ik aan mn virus genoeg heb....
Maar het geluid wat ik soms uit de MK heb horen komen is toch weer van een heel ander karakter en doet mn virus niet na.
Ik heb beide apparaten nog niet in het echt in handen gehad.... Ik woon ook niet in de buurt van een zaak als feedback of iets dergelijks. Dus ik kijk altijd eerst naar de specs .. en moet t maar van geluidsvoorbeeldjes hebben die hier en daar worden geupload. Dus heb je iets wat je graag wil laten horen, laat je niet weerhouden
Ik heb hier wat negatieve en positieve punten van de MK en Micron tegen over elkaar gezet en hoop verder dat jullie feedback een knoop gaat door hakken
Alesis Micron:
+
8 stemmig
16 part multi timbral
Complete ion + meer
Keys zijn beter als de MK
512 user patches
Sequencer + drum banks
Geen aliasing tijdens filter getweak
Na horen zeggen klinkt de micron 'analoger'
-
125/150 euro duurder als de MK
Veel lastiger te editen als de MK schijnt het, en de MK editen is al geen pretje
Nog steeds geen goede PC editor beschikbaar op het moment
Weinig knoppen
Geen vocoder (geloof ik) -EDIT- een minder goede vocoder als ik de verhalen moet geloven
Werkt niet op batterijen
Korg MicroKorg:
+
Goede Arpeggiator
Vocoder
Leuke Retro look (veel mensen klagen over die preset knop, maar dit zat vroeger al op synths. mensen die dit een type hit select knop noemen hebben duidelijk iets gemist)
Kleiner als de micron
Werkt op batterijen!
-
4 stemmig
128 user patches
2 part multi timbral
Fragiel gebouwd
Keys zijn minder als de micron (al maak ik me hier niet druk om)
Mijn eigen conclusie:
Zo op het eerste gezicht lijkt de Micron een stuk interessanter..... Alleen de manier van editten kan misschien al beroerd genoeg zijn om het ding na een week al niet meer aan te raken. Voor de rest lees ik overal een hoop positieve en negatieve dingen over de MK, alleen heeft nog niks mij weten te overtuigen voor welk van de 2 ik moet gaan
Ik was eerst van plan de MK te kopen...
Totdat iemand me over de Micron had verteld en na wat research was in overtuigd dat ik de Micron wou ....
Maar nu twijfel ik toch nog weer....
Waar het mij voornamelijk om gaat zijn die typische hardstyle en house bass lijntje en melodietjes.....
Nu zullen velen van jullie wel gaan roepen dat ik aan mn virus genoeg heb....
Maar het geluid wat ik soms uit de MK heb horen komen is toch weer van een heel ander karakter en doet mn virus niet na.
Ik heb beide apparaten nog niet in het echt in handen gehad.... Ik woon ook niet in de buurt van een zaak als feedback of iets dergelijks. Dus ik kijk altijd eerst naar de specs .. en moet t maar van geluidsvoorbeeldjes hebben die hier en daar worden geupload. Dus heb je iets wat je graag wil laten horen, laat je niet weerhouden

Ik heb hier wat negatieve en positieve punten van de MK en Micron tegen over elkaar gezet en hoop verder dat jullie feedback een knoop gaat door hakken

Alesis Micron:
+
8 stemmig
16 part multi timbral
Complete ion + meer
Keys zijn beter als de MK
512 user patches
Sequencer + drum banks
Geen aliasing tijdens filter getweak
Na horen zeggen klinkt de micron 'analoger'
-
125/150 euro duurder als de MK
Veel lastiger te editen als de MK schijnt het, en de MK editen is al geen pretje
Nog steeds geen goede PC editor beschikbaar op het moment
Weinig knoppen
Geen vocoder (geloof ik) -EDIT- een minder goede vocoder als ik de verhalen moet geloven
Werkt niet op batterijen
Korg MicroKorg:
+
Goede Arpeggiator
Vocoder
Leuke Retro look (veel mensen klagen over die preset knop, maar dit zat vroeger al op synths. mensen die dit een type hit select knop noemen hebben duidelijk iets gemist)
Kleiner als de micron
Werkt op batterijen!
-
4 stemmig
128 user patches
2 part multi timbral
Fragiel gebouwd
Keys zijn minder als de micron (al maak ik me hier niet druk om)
Mijn eigen conclusie:
Zo op het eerste gezicht lijkt de Micron een stuk interessanter..... Alleen de manier van editten kan misschien al beroerd genoeg zijn om het ding na een week al niet meer aan te raken. Voor de rest lees ik overal een hoop positieve en negatieve dingen over de MK, alleen heeft nog niks mij weten te overtuigen voor welk van de 2 ik moet gaan

Laatst gewijzigd:
maar dat is mijn mening. wel erg kool vond ik die beats die erin zaten...maar daar heb ik ander spul voor. en de toetsen zijn beter te bespelen,maar ook daar heb ik wat anders voor als het moet. Nee als ik voor het geluid zou gaan zou ik toch voor die Microkorg kiezen...