Hoe drumbak connecten met Tracker (?)

Rubmanation

Cheers mate!
Heb laatst hier via synthforum een drumcomputer aangeschaft (Alesis HR-16B gemod.) maar wil hem nu kunnen aansluiten op de computer.
De bedoeling is dan om hem te kunnen laten meelopen met Modplug Tracker, die ik dan kan gebruiken als sampler voor de melodie.
Er zit een MIDI-record optie bij deze tracker, maar weet niet of je Midi kabels direct op de comp. aan kan sluiten.
Heb zo'n vrij nieuwe Aldi computer waarbij de geluidsingangen aan de voorkant zitten. Maar zie geen directe MIDI aansluiting. Wel iets wat ur op lijkt (S-video), maar lijkt me niet dat dat het is, aangezien er 'video' bij staat.
Of moet ut ie gewoon aangesloten worden op AUX(??)

Als iemand een idee heeft dit probleem op te lossen, wordt ut door mij zeer gewaardeerd als je het hier post.

Re: Hoe drumbak connecten met Tracker (?)

Origineel geplaatst door Rubmanation
Er zit een MIDI-record optie bij deze tracker
en daarmee is alles al gezegd... m.a.w. de tracker ontvangt wel midi maar stuurt het niet uit (en dat is wat jij dus graag wilt) MPtracker heeft alleen een Midi Input Device optie... helaasch...

een tracker-prg is ook hoofdzakelijk bedoeld om samples (al dan niet verpakt in een instrument omhullende) intern mee aan te sturen d.m.v. de step sequencer/tracks en dit uiteindelijk op te slaan als 1 pakket, "de modfile"... dit was al sinds de allereerste tracker op de amiga de gedachte er achter... daarmee houd het dus op... Modplug tracker is geen Cubase dus...

Laatst gewijzigd:
Als je oldschool wil tracken, maar met midi in/out en vst support: Renoise! FastTracker II achtige interface, heel veel mogelijkheden.

Heb het gekocht en een paar keer gebruikt en opzich is het wel relaxt enzo. Maar als je 8 jaar hebt getracked en daarna 5 jaar gecubased, en je gaat dan weer terug naar een tracker, dan op de een of andere manier ben je helemaal vergeten hoe dat ook alweer ging ;)

Dat en het feit dat er nog geen trackers zijn (waar ik van weet) dat ze DirectX plugins kunnen gebruiken. Meeste is allemaal VST support, maar geen DX. Mja, DX pluggies wrappen als VST is een optie.

http://www.renoise.com/

Oja, alleen de geregistreerde versie heeft ASIO support, dus als je audio een beetje lagged in de demo versie dan weet je waar het aan ligt ;)

Cheers,
Joost.

Wat je midipoort betreft op zo'n Aldi bak: waarschijnlijk zit er wel een joystickpoort op. Die fungeert tevens als midipoort (althans, dat is doorgaans het geval). Moet je wel even een kabeltje scoren Joystick->Midi DIN en dan kun je daarop je zooi aansluiten. Maar geloof me: joystick poortjes zijn RUK in vergelijking met "echte" midi interfaces zoals die verkrijgbaar zijn op de markt.

Ik heb alleen ervaring met de midi van de SB Audigy met die break-out box waarop mini Midi-DIN connectortjes zaten. Dat ging op zich best aardig. Toen kwam de 01x met dedicated midipoorten en nu heb ik een Midex8. En you can really hear the difference between them all.

Joost.

Jostii en 6 track; bedankt voor de info. Zal renoise wel ff uitproberen.
maar misschien toch maar is an een sequencer denken...

Back