Oordoppen?

Re: Re: Alpine

Re: Re: Alpine

Origineel geplaatst door sander
Ik heb die ook gebruikt. Ik heb ze een aardig stuk ingekort zodat je ze amper meer ziet zitten.
Maar ik heb ook een keer een stel te kort gemaakt waardoor je makkelijk de filter uit je oor trok ipv de dop. Steeltje heeft geen effect opr de demping.

Hey Sander,

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Constant een piep in je oren. Heb dit een half jaar opgelopen maar ik was er een beetje aan gewend geraakt. Nu afgelopen zaterdag weer in die tent gedraaid en nu is de piep wat harder =( . Ik moet volgende week naar de KNO arts maar die raadt me natuurlijk af door te gaan met draaien. De piep stoort me nu wel tijdens het les volgen op school en slapen. Draai jij gewoon altijd, ondanks die piep die je hebt (en die dus erger kan worden). Draai je met filters etc???

Grtz Freek

Ik heb Elacin's, 25 dB af, speciaal voor muziek, ook bij de gehoorwinkel op maat laten maken. Heerlijke dingen want ze zitten letterlijk gegoten.

Ook ik heb een permanente piep, een hele hoge, waardoor ik nogal gevoelig ben voor frequenties boven de 15k. Ik heb hem opgelopen toen ik 16 was en vooraan stond in Ahoy bij Sepultura, wat ZO godsgruwelijk hard stond dat ik op een gegeven moment met buikpijn naar buiten ben gegaan. De piep was de eerste weken bijna net zo hard als het concert zelf dus slapen was er niet bij. Inmiddels is de piep al jarenlang op ongeveer hetzelfde niveau als een gemiddelde computerfan.

Ik ben als de dood om een hardere te krijgen dus ik kan echt paranoia worden als ik mijn Elacins niet bij me heb en ik ineens in een omgeving kom met hard geluid. Gek genoeg vergeet ik dat wel vaak (lees: verzin ik smoesjes) als muzikant ("het klink bij een concert toch net ff directer zonder"), geluidstechnicus ("ik moet toch hetzelfde horen als het publiek") en in mijn auto ("heerlijk toch die grom en dat geknetter zonder uitlaat").

Vanavond was ik bij een concert en heb ik ze weer aangehad. Het heerlijkste moment vind ik altijd het uittrekken van je gehoorbescherming als je weer buiten staat; het is alsof je weer voor het eerst details kunt horen en alles komt zo lekker op je af ineens :D

Back