Parliament/ George Clinton

Origineel geplaatst door bounce
So Ruff So Tuff van Roger is mijn favo bootyfunkplaatje :-)

Ik heb hem net effe geluisterd, maar die klap klinkt wel behoorlijk live geklapt zeg maar. Is het niet gewoon zo makkelijk? Waarom moeilijk doen als het simpel kan?

Arv

Waarom moeilijk doen als het simpel kan?

uit dat oogpunt zijn die clapapparaatjes gemaakt inderdaad.
Maar het zou heel goed kunnen dat Pairliament/Funkadelic/Bootsy/Roger/Zapp gewoon een echte handclap gebruikte

anologer kan het niet

Zou kunnen ja, ik heb jammer genoeg nog nooit een claptrap gehoord dus ik kan niet objectief oordelen.

haha ik lees dit:
"a gadget called a 'Claptrap' which uttered small, explosive sounds not unlike someone stamping on a packet of crisps"

hahaha

Origineel geplaatst door krz
dan weet ik nog een betere.. het puntje van je theedoek natmaken, diagonaal de punten vastpakken, draaien.. 1 punt loslaten en dan slaan en net voordat ie iets wil raken terugtrekken.. en dat tegen iets of iemand aan.. tetsen verzekerd. >:|

Haha lol. Ook in 'n keuken gewerkt krz? Die shit is echt nasty als het vol op je dijbeen landt! Gaat ook dwars door kartonnen dozen heen als je het goed doet...

Wat betreft die p-funk clap: Als je toch al met 'n stuk of 12 negers in 'n studio staat is de beste manier om 'n vette clap te krijgen volgens mij gewoon 'n microfoon ophangen en met z'n allen in de maat klappen.
Dan is ie ook gelijk groovy gequantized, en hij zal ook gaan moduleren door faseverschillen etc. De rest doe je met compressie/EQ/reverb en eventueel nog extra phaseing/flanging.

Of ben ik nou simpel?

dat wel, maar er is idd geen betere clap dan een echte HANDKLAP! ;)

Ja Ja echte clap ok maar dat is echt niet zo strak als dit.
Luister dan BV naar more bounce to the ounce van Zapp.
Als dat een echte clap is dan ben ik George Clinton:halleluja
Ik heb net ff op de hoes gekeken en more bounce to the ounce komt uit 1980.
En op dat album staat nog een track en daar is die clap exact hetzelfde.
Net zoals in 80% van alle Parliament tracks.
Ik ga George :halleluja maar een mailtje sturen

Origineel geplaatst door lo-fi

Haha lol. Ook in 'n keuken gewerkt krz? Die shit is echt nasty als het vol op je dijbeen landt! Gaat ook dwars door kartonnen dozen heen als je het goed doet...

Jazekers, heb 2,5 jaar voor Mario de Pizzabakker mogen spelen tijdens mijn naschoolseactiviteiten en heel wat mensen blauwe plekken bezorgd in onze veldslagen. >:| 8)

Opeens heb je het, je wordt Pizzabakker !

Stukje gevonden op het net.

Parliament’s ‘Flashlight’ that went to number one on R&B charts in 1978 utilized the Moog synthesizer to stack synthetic bass sounds. “Worrell’s bass tones sounded louder than any other bass track heard on the radio because of the stacking effect, and his wizardry with freakish note-bending effects created a mind-scraping, Thumpasaurus gribble grind that forever changed the bottom groove in popular music” Vincent’s inventive descriptions of synthetic bass are typical of the creativity necessary to describe the results of machine sound. But techniques such as Bernie Worrell’s stacking effect and the use of the electronic clap are important and abundant in techno and various forms of black popular music today.

Een electronic clap uit 78.
Of zullen ze hem zelf gemaakt hebben met een moog ofzo ?

ik zet nog even al mijn euroknaakjes op de anologe claptrap van simmons.
die was begin jaren 80 speciaal voor discoproducers ontworpen.
ik weet niet of er toen al een concurrent was.

Zal inderdaad wel die claptrap geweest zijn ja. Ik kan me niet voorstellen dat ze de moeite namen om het uit een Moog te halen..

ik zet me geld op de combo !
waarbij de live hand claps gegate werden dmv trigger die weer door de claptrap werd aangestuurd.

Ik heb btw net weer een hoop platen van groovetech's zomer sale binnen kregen en ben er onder de indruk

tering wat word er veel goed oud werk gereleased
van rare groove to funk en disco naar electro !

erg vetjes

en ik heb de wel bekende peaches and prunes (bootleg dan maar wel origineel)van Farley Jack master funk.

jammer genoeg had ik de laatste want je moet er natuurlijk 2 hebben.

zo ! me happy man !

sorry voor het off topic gelul oops

lekkere mix hoor bounce !!

ben er effe door heen geskipt en ga hem nu eens helemaal luisteren.

:)

mmm 7:15 vind ik vet

all night !!!

en dan heel licht die basslijn op de achtergron

lekker hoor !!

is iemand er nou al achter hoe je een p-funk clap maakt?
ik heb er momenteel eentje nodig voor een track
sommige van die claps zijn echt enorm.. snap nog steeds niet hoe ze het doen.

of gewoon een sample van zo'n clap zou al mooi zijn

Ben ook al een tijd opzoek naar die clap, met m'n claptrap haal ik het niet daarbij

ik zou m zelf met layeren proberen te maken
opnemen vrij ver van je mic
stapelen
een stel verschillende maken
beetje de ruimte van een garage hebben ze
beetje viezig, doffig
het klinkt als veel mensen die clappen
gewoon 20 of zo
zo zou ik t proberen

More Ounce To The Bounce is op een sneller tempo opgenomen en vervolgens vertraagd afgespeeld. Gewoon een studio vol klappende negers.

Ik weet wel dat ik een Parliament/Funkadelic SAMPLE cd heb waar ook een P-Funk handclap op staat.

Beetje rare sample cd wel...als je er samples van gebruikt moet je alsnog licentie kosten betalen, wat dus het hele doel van een sample cd teniet doet.

Back