Emu
Koffieleut
Ik vroeg me af of er zoiets bestaat als een spraak-synthesizer. Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met samples van een Speak & Spell en als ik die door een bepaalde patch op mn MicroModular haal klinkt dat echt heel erg duister/evil (= mooi dus
).Maar met een Speak & Spell kan je niet zelf woorden intikken en die dan door dat ding laten uitspreken, toch?
Nu kwam ik op het idee om misschien dan maar zelf een spraak-synthesizer te maken met 1 van de commercieel beschikbare spraakchips zoals de Speakjet chip of de DoubleTalk. Of misschien gewoon wat spraaksoftware op een oude pc installeren en daar een dedicated spraak-ding van te maken. Maar voordat ik daar veel tijd in ga lopen steken lijkt 't me handiger om eerst eens te kijken naar de alternatieven.
Een paar dagen terug zag ik op de Alien Devices site (de bekende Circuit Bender) deze 'synth' of wat het ook mag wezen:
http://www.alien-devices.com/voicesyn.html
Weet iemand wat dat is en of je er ook zelfgemaakte woorden mee kunt maken? Ik weet trouwens wel van het bestaan van de Vocaloid software maar dat is niet echt wat ik zoek en het klinkt ook niet lo-fi genoeg.
Iemand ideeen of suggesties?
).Maar met een Speak & Spell kan je niet zelf woorden intikken en die dan door dat ding laten uitspreken, toch?Nu kwam ik op het idee om misschien dan maar zelf een spraak-synthesizer te maken met 1 van de commercieel beschikbare spraakchips zoals de Speakjet chip of de DoubleTalk. Of misschien gewoon wat spraaksoftware op een oude pc installeren en daar een dedicated spraak-ding van te maken. Maar voordat ik daar veel tijd in ga lopen steken lijkt 't me handiger om eerst eens te kijken naar de alternatieven.
Een paar dagen terug zag ik op de Alien Devices site (de bekende Circuit Bender) deze 'synth' of wat het ook mag wezen:
http://www.alien-devices.com/voicesyn.html
Weet iemand wat dat is en of je er ook zelfgemaakte woorden mee kunt maken? Ik weet trouwens wel van het bestaan van de Vocaloid software maar dat is niet echt wat ik zoek en het klinkt ook niet lo-fi genoeg.
Iemand ideeen of suggesties?

.
) maar dan nog, je kan er geen ruk aan veranderen qua parameters dus als nu ineens iedereen die speechgoodie gaat usen dan valt het wel erg op (niet origineel)... ik had destijds 1tje gevonden (kweenie meer welke, is volgens mij ook offline) daar kon je dus vanalles instellen, pitch, modulatie, snelheid, type stem, etc etc...