Bestaat er zoiets als een spraak-synthesizer?

Emu

Koffieleut
Ik vroeg me af of er zoiets bestaat als een spraak-synthesizer. Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met samples van een Speak & Spell en als ik die door een bepaalde patch op mn MicroModular haal klinkt dat echt heel erg duister/evil (= mooi dus 8o) ).Maar met een Speak & Spell kan je niet zelf woorden intikken en die dan door dat ding laten uitspreken, toch?

Nu kwam ik op het idee om misschien dan maar zelf een spraak-synthesizer te maken met 1 van de commercieel beschikbare spraakchips zoals de Speakjet chip of de DoubleTalk. Of misschien gewoon wat spraaksoftware op een oude pc installeren en daar een dedicated spraak-ding van te maken. Maar voordat ik daar veel tijd in ga lopen steken lijkt 't me handiger om eerst eens te kijken naar de alternatieven.:eureka:

Een paar dagen terug zag ik op de Alien Devices site (de bekende Circuit Bender) deze 'synth' of wat het ook mag wezen:

http://www.alien-devices.com/voicesyn.html

Weet iemand wat dat is en of je er ook zelfgemaakte woorden mee kunt maken? Ik weet trouwens wel van het bestaan van de Vocaloid software maar dat is niet echt wat ik zoek en het klinkt ook niet lo-fi genoeg.

Iemand ideeen of suggesties?

Amiga of Atari emulators gebruiken om spraak software van toen te gebruiken werkt ook.
Trouwens zit tegenwoordig standaard spraaksoftware in windows.
Maar A&T heeft daar commerciele modules voor met hoge kwaliteits spraaksoftware.
Die is echt wel zwaar OK eigenlijk.

is de oude talkbox niks

Die AnalogX SayIt is wel geinig alleen wel een beetje slecht van kwaliteit qua verstaanbaarheid enzo.

Kan je met een Speak & Spell ook zelf woorden intikken en die door dat ding laten uitspreken of heeft hij een vaste woordenschat?

Met die AT&T speech synth bedoel je zeker deze?. Die is inderdaad echt geweldig maar ik ben bang dat de commerciele versie wel prijzig zal zijn.. jammer dat ie alleen online te gebruiken is want de pc waarmee ik het zou kunnen gebruiken heeft geen internet toegang.

Origineel geplaatst door dr.DRé
is de oude talkbox niks

Een talkbox is toch alleen voor gitaren?

Origineel geplaatst door fuse
Amiga of Atari emulators gebruiken om spraak software van toen te gebruiken werkt ook.
Trouwens zit tegenwoordig standaard spraaksoftware in windows.
Maar A&T heeft daar commerciele modules voor met hoge kwaliteits spraaksoftware.
Die is echt wel zwaar OK eigenlijk.

AT&T Voices zijn wel lekker inderdaad! 200 voor het pakketje met 2 stemmen (denk ik) en 50 euro per extra stem.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door peukie
AT&T Voices zijn wel lekker inderdaad! 200 voor het pakketje met 2 stemmen (denk ik) en 50 euro per extra stem.
hoezo? is het niet meer mogelijk om online een zin in te tikken die je vervolgens als wav kan downloaden?
tsja hij klinkt ook erg geweldig goed (al in 2002 gebruikt in 1 van mijn welbekende voicegreetz :D) maar dan nog, je kan er geen ruk aan veranderen qua parameters dus als nu ineens iedereen die speechgoodie gaat usen dan valt het wel erg op (niet origineel)... ik had destijds 1tje gevonden (kweenie meer welke, is volgens mij ook offline) daar kon je dus vanalles instellen, pitch, modulatie, snelheid, type stem, etc etc...

Origineel geplaatst door 6 trak
........dus als nu ineens iedereen die speechgoodie gaat usen dan valt het wel erg op (niet origineel)...

Tja... iedereen gebruikt ook de drumgeluiden van een 808, toch? Of een acidlijntje uit de 303..

Demo is overigens nog steeds beschikbaar op de website van AT&T

mac osx heeft standaart een functie eropzitten die dat ook doet: met veel verschillende stemmen: oa een robot, eentje die in bubbels praat en eentje die je text zingt als de dodenmars :)

Origineel geplaatst door Grooveboy
mac osx heeft standaart een functie eropzitten die dat ook doet: met veel verschillende stemmen: oa een robot, eentje die in bubbels praat en eentje die je text zingt als de dodenmars :)

Net zoals de narrator in windows dus.....

de fs1r van yamaha heeft echte formant filters en kan vrij goed stemmen nabootsen, alleen ik zou niet weten hoe die te programeren, lijkt mij een ingewikkelde bak.

Back