[track] Danny & Cheimoon - Seagate

Cheimoon

Ouwe rot
Dit is de uitgwerkte versie van een jam van Danny (Guy-Lian) en mij. Er valt niet veel over de track te vertellen; ik denk dat het nummer wel voor zich spreekt. Gewoon luisteren en commentaar posten! :W

Guy-Lian & Cheimoon - Seagate (192 kbit)

Voor de geïnteresseerden is er toch wel wát achtergrondinformatie: het origineel is in drie kwartier of zo in elkaar gezet: akkoordenprogressie kiezen, wat mee spelen, drumloop programmeren en dan maar proberen. Daaruit kregen we een soort vaste vorm en vaste melodieën en toen hebben we het 'geheel' opgenomen. Dat is deze versie: Seagate (proto-mix) (inclusief schitterende speelfouten! - vooral van mijn handen trouwens... =( ). Vervolgens zijn alle sporen opnieuw opgenomen, behalve (dat is wel te horen) de drums, uiteraard in de hoop dat de track daar beter van werd (of dat zo is is aan de luisteraar ;) ). Overigens was de jam begonnen als poging tot een bijdrage aan de 3/4-dancecontest, dus daar wordt-ie ook nog gepost (of het nou dance is of niet! :D ).

Alvast bedankt voor het luisteren!

:okdan:

Tis niet my kind of muziek, maar ik kan wel misschien wat technische puntjes noemen?

Ik denk dat de drums ietwate te dof en ver weg in de mix zitten. Ze worden helemaal weggedrukt. Zelfde geld voor de bass IMO

Verder is het wel een heel "lief" liedje. haha.. Misschien leuk als slaapliedje voor je (toekomstige) kinderen? :D

gr
Arv

Het doet me niet zo veel, daarvoor vind ik de akkoorden een beetje tè clichématig.
Langs de andere kant, voor een snelle jam-sessie is het toch wel knap gedaan. Ik weet uit ervaring dat wanneer twee mensen samenkomen om volledig 'out of the blue' iets in mekaar te steken het niet gemakkelijk hebben om in korte tijd effectief iets te realiseren. Je vertrekt van het idee: 'we hebben (maar) zoveel tijd, en we willen absoluut iets hebben aan het eind', en dat werkt soms simpelweg verstikkend. Een ferme klip die jullie dus omzeild hebben! :halleluja

Over het nummer zelf, ik heb de indruk dat de natuurgeluiden er een beetje bijgesleurd zijn om de titel kracht bij te zetten. Misschien kan het iets subtieler? Het komt er nogal luid in, zowel in het midden als op het einde.
Het is wel degelijk een 3/4, met interessante accenten waardoor het niet zo opvalt dat jullie aan het walsen waren!
De 'climax' zou iets mogen uitgesmeerd worden qua stereobeeld, er zitten wat klanken in mekaars weg.

De speelfouten storen me eigenlijk niet, trouwens, een jamsessie mag niet perfect zijn... :)

Ha, da's toch wel geruststellend: als een liedje ontzettend zoet en veilig is, als er geen richting in zit en geluidseffecten erbij zijn gesleept om het toch ergens op te laten lijken, dat dat dan niet onopgemerkt passeert op het Synthforum. Alert = goed! 8o) (ofwel: jullie hebben hartstikke gelijk)

Ik zal wel nog 's kijken naar stereobeeld en de weggedrukte drums en bas, maar ik had er zelf eigenlijk geen last van (en Danny ook niet, bij mijn weten ;) ), maar misschien heb ik er na tig keer overheen geluisterd.

Ach ja, uiteindelijk is het gewoon een jam. Samenspelen heerscht; was er geen nummer uitgekomen dan was ik ook tevreden geweest. :)

Nou ... er wordt een beetje neerbuigend over gedaan, maar toch ... je moet eigenlijk bedenken dat we aan het begin geen één van de twee een idee hadden. Om 19u zijn we dan begonnen met zomaar wat te spelen en tegen 20u was het prototyperesultaat er (met de nodige speelfouten dus :D ) . Dan snel renderen en CD branden om dan tegen 21u in het station van Kapellen kameraad Erik op de trein te helpen.

In dat opzicht ben ik heel tevreden met dit resultaat :) . Dat het geen hoogvlieger is, weet ik ook wel, maar dat kan ook moeilijk in amper een uurtje tijd en met 2 mensen die helemaal niet gewoon zijn om samen te spelen. Vandaar dat ik best trots ben op het resultaat.

Enkele opmerking: misschien dat we de titel beter veranderen in 'Without Destiny' ... dat dekt beter de lading :dubbel:

:doei:

Ik vind hem erg leuk hoor, inderdaad wat simpel en misschien cliché akkoorden, maar toch fijn om naar te luisteren.

Nog een keer die drums goed afmaken en het geheel deftig afmixen en dan istie prima.

Back