Welke (digitale) analoge synth?

Is een Yamaha AN1x niet wat? Echt zo'n underrated synth vind ik. Je kunt er erg vette bassen mee maken (op het net zwerven enkele dnb patches rond die echt heel bruut klinken) en hele freaky geluiden. 8 stemmig polyfoon, ringmodulator, 6 verschillende filters, FM modulatie, oscillator sync, 2 oscillators met 5 verschillende waveforms, unison mode, bi-timbraal en een 'controller sequencer' waarmee je een soort van custom lfo kunt maken voor elk denkbare controller. En bovendien spotgoedkoop.

Zeer geschikt voor dnb sounds als je het mij vraagt :dj:

Hmmmm....

Ik zit dus nu te twijfelen of ik ga vragen of iemand een Pulse te koop heeft of dat ik nog even wacht en wat meer met M'n Virus C en Reaktor 5 ga experimenteren.......

tja, misschien moet je maar eens een kijkje bij absynth 3.0 gaan nemen.
reaktor 5 zal een beetje overkill zijn denk ik. trouwens, voor een d&b bas moet je
niet enkel naar de synth kijken maar ook naar de effecten. distortion, eq, detune, compressie,...
meestal word op een synth gewoon wat overdrive gerbuikt en die word dan gelayerd met een sine wav. en daarna samen gecompressed. zo krijg je een dikke bas.
hier een voorbeeld dat ik gemaakt heb in absynth. op de eerste osc een zaagtand en op de twee andere 2 sinussen. en daarna wat distortion gebruikt en dan gecompressed.
daarna nog even een amen breakje erbij gesmeten en je bent klaar.

Attachments

• chees.mp3
    489,1 KB · Bekeken: 124
Origineel geplaatst door isnieZot
tja, misschien moet je maar eens een kijkje bij absynth 3.0 gaan nemen.
reaktor 5 zal een beetje overkill zijn denk ik. trouwens, voor een d&b bas moet je
niet enkel naar de synth kijken maar ook naar de effecten. distortion, eq, detune, compressie,...
meestal word op een synth gewoon wat overdrive gerbuikt en die word dan gelayerd met een sine wav. en daarna samen gecompressed. zo krijg je een dikke bas.
hier een voorbeeld dat ik gemaakt heb in absynth. op de eerste osc een zaagtand en op de twee andere 2 sinussen. en daarna wat distortion gebruikt en dan gecompressed.
daarna nog even een amen breakje erbij gesmeten en je bent klaar.

Klinkt goed, maar zoals je in mijn gearlist kunt zien ben ik legale eigenaar van Reaktor 5. Dus die investering wil ik eerder uitmelken dan een nieuwe aanschaf van Absynth 3.

Maar toch bedankt voor je input!

Fuse ook bedankt voor de behulpzame link! :biertje:

Origineel geplaatst door Acidfever
Klinkt goed, maar zoals je in mijn gearlist kunt zien ben ik legale eigenaar van Reaktor 5. Dus die investering wil ik eerder uitmelken dan een nieuwe aanschaf van Absynth 3.

aha ok, maar dan zou ik zeker toch reaktor uit gaan pluizen. er zijn genoeg ensembles die bass kunne produceren. is volgens mij echt niet nodig om nog een andere synth te gaan kopen als je reaktor 5 hebt. succes nog met je zoektocht :D

Back